شماره تماس : 23-88641720

آشنایی اجمالی با کشور زیبای اسپانیا

22

آشنایی اجمالی با کشور زیبای اسپانیا

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا و همسایگی کشور های  فرانسه و پرتغال بوده و از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا می باشد. اسپانیا به عنوان یکی از زیباترین کشور های دنیا  عنوان سوم بیشترین جذب گردشگر از منظر صنعت توریسم  را یدک می کشد و هر ساله بیش از 75  میلیون نفر در سال  از این کشور و مناطق مختلف آن دیدن می کنند . تلاقی مرز های شرقی این کشور با دریای مدیترانه و مرز های غربی این کشور با اقیانوس اطلس  زیبایی های این کشور را دو چندان کرده و  سواحل فوق العاده ای را در این کشور بوجود آورده است .

به غیر از سواحل زیبا و منحصر به فرد در اسپانیا آثار باستانی و بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی زیادی وجود دارد که به دلیل سیاست های خوب کشور اسپانیا همواره این بنا ها با مجاورت و نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی و جاذبه های مختلف گردشگری می توانند هر یک از دیدنی های این کشور شما را برای یک تا چند روز مشغول خود کنند .

قدمت زیاد کشور اسپانیا  این کشور را در زمره قدیمی ترین کشور های اروپا و جهان قرار داده و وجود امپراطوری های این کشور در هر دوره تاریخی باعث شده تا انواع سازه ها و هنر های طول تاریخ هنرمندان را بتوان با شکوه و جلال اروپایی و قدمت هزاران ساله به خوبی دید . جالب تر اینکه این بنا ها و یادگاری های تاریخی متعلق به یک فرهنگ و مذهب هم نمی باشند و از مذاهب گوناگون  اثر های با ارزشی بر جای مانده است .

اسپانیا دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای می باشد . مثلا در جنوب شرق این کشور تابستان های گرم ومدیترانه ای و زمستان های متعدلی را شاهد هستیم . مناطق مرکزی گرم تر هستند و تابستان های داغ و زمستان های سردی دارند و در مناطق کوهستانی این کشور آب و هوای نسبتاخنک تری حاکم است و تابستان های معتدل و کم بارانی هم دارد .

مادرید

مادرید بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر اسپانیا و پایتخت این کشور می باشد . مادرید نامی است که از قصری کوچک گرفته شده که در دل این شهر واقع شده است .این شهر آب و هوای مدیترانه ای دارد  یعنی در زمستان سرد و در تابستان معتدل و گرم است . این شهر جاذبه ها و مناطق دیدنی بسیاری دارد که 12 تا از این مکان ها شهرت بیشتری دارند . سالانه 4.545.820 گردشگر فقط از این شهر در اسپانیا بازدید می کنند .

پورتا دل سول مادرید و کلیسای جامع آلمودنا ، کاخ سلطنتی مادرید از زیباترین مکان های دیدنی مادرید حساب می شوند. انواع سالن های تئاتر و موسیقی و فستیوال های مختلف سالانه  و همچنین موزه ها و بناهای معماری شده با جلوه های خاص به همراه آب و هوای عالی و مناظر طبیعی فوق العده از جمله دلایل رجوع این میزان گردشگر به این کشور می باشد .

بارسلون

مرکزی ترین شهر اسپانیا بارسلون می باشد . این شهر ضمن برخورداری از آثار تاریخی و گردشگری فراوان در زمینه ها و سطوح دیگری نیز برای کشور اسپانیا دارای ارزش می باشد  و عناوین جهانی زیادی هم دارد . از جمله این موارد می توان به زمینه های هنر ، تجرات ، آموزش ، تحصیلات و رسانه نام برد . این شهر سالیانه 16.793.818 گردشگر را به خود می بیند .

دور تا دور این شهر را دریا و رودخانه احاطه کرده و می توان ان را به شهری ساحلی تعبیر کرد . کوه تیبیدابو  با ارتفاع 510 متر به عنوان یکی از بزرگ ترین کوه های اسپانیا نیز در این شهر واقع شده است . قدمت بیش از 2 هزار ساله این شهر باعث شده تا بنا ها و آثار تاریخی موجود در این شهر بسیار زیاد باشد و معماری های متنوع و زیبایی را در این شهر شاهد باشیم. هر ساله عده زیادی گردشگر با ذوق و شوق متفاوت ، از علاقمندان به سواحل زیبا تا تاریخ و هنر و تفریحات متنوع در این شهر رفت و آمد می کنند .

بارسلون 68 پارک بزرگ طبیعی و گیاه شناسی  و جنگلی دارد. 7 ساحل در کنار این پارک ها قرار دارد  که بسیار زیبا هستند و موزه ها و کلیساها و بناهای مدرن و شگفت انگیز هم به کرات دیده می شوند . آب و هوای بارسلون در زمستان مرطوب و معتدل و در تابستان گرم و خشک است هر چند در نقاط مختلف این شهر آب و هوا متغیر می شود .
اما به غیر از مادرید و بعدا بارسلون شهر های دیگر اسپانیا نیز خواستگاه عده بسیار زیادی از گردشگران خارجی این کشور می باشد . بسیاری از گردشگران به دلایل مختلفی سعی می کنند هنگام مسافرت به کشور اسپانیا به شهر های غیر از مادرید و بارسلون سفر کنند و یا در کنار این دو شهر از شهر های دیگر هم بازدید کنند .

کوردوبا

شهر کوردوبا در منطقه اندلس و در  جنوب اسپانیا واقع شده است . به غیر از زیبایی های طبیعی و مناظر بی بدیل و بکر این شهر  آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی هم در این شهر وجود دارد . بافت تاریخی و وجود آثار باستانی فراوان در این شهر باعث شده که یونسکو این شهر را در آثار خود به ثبت برساند .

گذر در کوچه پس کوچه های این شهر بخوبی حس زمان های قدیم و تاریخ کشور اسپانیا را به شما القا خواهد کرد . آب و هوای این شهر مدیترانه ای است و دارای زمستان های سرد و تابستان های بسیار داغ می باشد .  قرطبه یا همان کوربادو از شهر های تجاری و ارزشمند روم باستان  شناختته می شده است و رومیان در آن زمان سازه های زیادی در این شهر بنا کرده اند . .جمعیت گردشگر که سالیانه از مناطق مرکزی اسپانیا بازدید میکنند در حدود 11.400.000 نفر برآوردشده است.

ایبیزا

ایبیزا یکی از شهر های بسیار دیدنی و زیبا در اسپانیا می باشد . این شهر با نام های یابسه و ایویزا هم شناخته می شود . ایبیزا جزیره ای در جزایر بالئارس اسپانیا می باشد که در قلب دریای مدیترانه وقاع شده اند . خیل عظیمی از گردشگران اسپانیا این جزیره زیبا را در اولویت سفر خود قرار می دهند . مناظر طبیعی و بکر این جزیره به همراه آب های ساحلی شفاف و سواحل با شن های رنگی دیدنی همه از ویژه گی های این شهر کوچک می باشند . ایبیزا را باید از والنسیا وارد شوید و راه دسترسی دیگر ندارد . در سواحل این جزیره جشن ها و کنسرت های همیشگی و زنده بر پا می باشد و همین شهرت این جزیره را بسیار زیاد کرده است .

آب و هوای این جزیره طبیعتا مدیترانه ای است و هوایی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد دارد .به همین دلیل در هر موقع از سال می توانید اراده کرده و به این جزیره دوست داشتنی سفری داشته باشید .

ماربیا Marbella

نماد زیبایی و جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا را در ماربیا می توان به خوبی مشاهده کرد . ماربیا در حاشیه دریای مدیترانه و در جنوب اسپانیا واقع شده است . آب و هوای مدیترانه ای همه فصل پسندی دارد . طبیعت بکر و زیبای این شهر ساحلی در بین همه گردشگران زبانزد شده است . سواحل فوق العاده زیبا با چشم انداز های رویایی و همچنین قانون مندی مردم این شهر شما را حیرت زده خواهد کرد .

واقعا زیبایی این سواحل را نمی توان به راحتی منکر شد و تنها با حضور در این شهر است که می توان بر زیبایی آن تامل کرد . پیاده روی و آب تنی و گردش را در این شهر تجربه کنید

ماربلا  جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی زیادی هم دارد . در این شهر قصر ها و قلعه های تمدن های گذشته را زیاد می بینید .پادشاهانی که به نظر می رسد برای تفریح و برای لذت و نهایتا حفاظت از این داشته ها بنا ها و آثار زیادی بر جای گذاشته اند که همه درخور تماشا هستند .

مالاگا

یکی از بزرگترین و مشهور ترین شهر های کشور زیبای اسپانیا مالاگا است . این شهر جنوبی ترین شهر اسپانیا و از شهر های ساحلی مدیترانه محسوب می شود .مالاگا دیدنی های زیادی دارد و آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد . هر ساله شکار زیادی از گردشگران اسپانیا تنها برای بازدید از این شهر وارد این کشور می شوند .

بزرگترین ویژگی های این شهر سواحل بسیار زیبا ، فضاهای سبز بی نظیر و جاذبه های مختلف گردشگری در این شهر می باشد . هر آنچه که دوست دارید در این شهر دست یافتنی است . این شهر را نیمه تاریخی و نیمه ساحلی می نامند .  در جای جای این شهر آثار و بنا های مربوط به  امپراطوری ها و شاهان گذشته به خوبی مشاهده می شود . دوستدارن سواحل زیبا و هنر و تاریخ از بازدید این شهر سر شوق خواهند آمد . این شهر به دلیل برخورداری از بنا ها و مجسمه ها و سازه های تاریخی و یادبود های فراوان گذشته به یک موزه زنده مبدل شده است . شهر پر است از جاذبه های تاریخی و گردشگری و بوی و رنگ تاریخ اسپانیا در این شهر بخوبی به چشم و مشام می آیند .جمعیت گردشگر که سالیانه از این منطقه بازدید میکنند در حدود 8.500.00 نفر برآوردشده است.

. از جمله بناهای بر جای مانده مشهور در این کشور می توان به بناهای مسلمانان و رومی ها و مردم آفریقایی اشاره کرد . این شهر را در همه فصول سال می توان بازدید کرد و آب و هوای بسیار مطلوب مدیترانه ای آن را همه فصل کرده است .

برای بازدید از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای شهر های اسپانیا بهتر است از تخصص مشاورین و متخصصین ساحل آفتاب  بهره ببرید تا با برنامه های این گروه بهترین تجربه مسافرت خود را به این کشور زیبا داشته باشید .

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.