شماره تماس : 23-88641720

آشنایی با سیسیل جزیره آتشفشانی ایتالیا

39

آشنایی با سیسیل جزیره آتشفشانی ایتالیا

بدون تردید ایتالیا با این همه تاریخ و دیرینه ای که دارد جذابیت های تاریخی و باستانی فراوانی دارد ولی نمی توان از دیدنی های طبیعی و جاذبه های دیگر این کشور نیز چشم پوشی کرد . جزیره سیسیل از جزایر فوق العاده دیدنی در کشور ایتالیا می باشد که اصل وجودی خود را مدیون گدازه های آتش فشانی است .

سیسیل جزیره ای  کوچک و خود مختار در منطقه سیسیلی ایتالیا می باشد که با این وجود بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه هم می باشد . فرهنگ مردم این جزیره بسیار غنی است و در رشته های هنر و موسیقی ، ادبیات و آشپزی و معماری برای خود صاحب سبک و شناخته شده می باشند . هر چند جاذبه های طبیعی این جزیره بسیار زیاد است ولی جاذبه های/ تاریخی و گردشگری این جزیره هم کم نیستند . از این جمله می توان به نکروپولیس مشهور (Necropolis of pantalica ) دره معابد Valley of the temples   و سلینیونت
( selinunte ) اشاره نمود که در نوع خود شاهکار هستند .

آب و هوای این جزیره خشک و آفتابی است با اینکه اطارف آن را آب فرا گرفته است . هر ساله گردشگران زیادی به طمع خوردن غذاهای سنتی و ناب این جزیره ئو استفاده از سواحل زیبا  و تماشای مناظر دیدنی این جزیره وارد این جزیره می شوند . بهترین زمان بازدید از این جزیره تابستان می باشد هر چند سایر مواقع سال هم به دلیل آب و هوای مناسب این جزیره می توان این جزیره را بازدید کرد .

از محبوب ترین مقاصد گردشگری این جزیره می توان به پالرمو ، کاتانیا ، سیراکوز ، راگوسا  و همچنین کوه آتنا و سواحل منحصر به فرد آن اشاره کرد . در زیر به بررسی مشهور ترین جاذبه های این جزیره دوست داشتنی می پردازیم .:

دره معابد (Valley of temples )

دره معابد شاهکاری منحصر به فرد و خارق العاده از هنر و معماری یونان کبیر به حساب می آید . امروزه این دره به عنوان یکی از پر بازدید ترین و مشهور ترین جاذبه های کشور ایتالیا و جزیره سیسیل می باشد .

کوه اتنا ( mount etana)

اتنا با ارتفاع 3320 متر بلندترین آتشفشان فعال در اروپا و یکی از بلندترین و فعال ترین آتش فشان های دنیا می باشد . این کوه به عنوان نماد جزیره سیسیل شناخته می شود.

کلیسای جامع پالرمو ( Palermo cathedral )

پالرمو نام کلیسایی است که در طول قرن ها متحمل تغییرات و دستخوش حوادث زیادی شده است و از اضافت و تعدیلات و مرمت ها و … و همچنین انواع معماری با سبک های مختلف آن می توان به این مهم پی برد . ولی با اینت همه تغییر همچنان استوار بوده و یکی از زیباترین مناطق گردشگری در سیسیل می باشد .

آمفی تئاتر تائورمینا (Ancient theatre of Taormina)

تئاتری یونانی مربوط به قرن هقتم قبا از میلاد  که هنوز پا بر جاست و به سبک معماری یونانی های باستان ساخته شده است .

گورستان پانتالیکا ( necropolis of pantalica )

قبرستانی که محل دفن حدود 5000 نفر در دل تپه هایی مربوط به قرن سیزدهم می باشد . این مکان جز آثار ثبت شده در یونسکو می باشد .

کلیسای کاتانیا (Catania duomo)

کلیسایی که به دلیل سبک معماری باروکش شهره شده  و از کارهای هنرمند معمار جیووانی باتیستا ماکارینی می باشد .

سلینانته ( selinunte)

سلینانته در ساحل جنوبی جزیره سیسیل ساخته شده و شهری یونانی است . در این قسمت 5 معبد وجود دارد که در اکروپلیس قرار دارند .

کلیسای جامع سیراکوزا ( duomo di syracusa)

ترکیبی از معماری برجسته هنرمندان یونانی ، رومی و باروک در این ساختمان را می توانید مشاهده نمایید. این ساختمان از سیات ها بباستان شناسی مهم ایتالیا محسوب می شود .

ویلا رومانا دل کاساله ( villa romana del casale)

در قرن چهارم میلادی در خارج از شهر پیاتزا ارمرینا و فاصله سه کیلومتری این شهر این ویلا به دست رومی ها ساخته شده است . این سازه که از آثار مشهور ثبت شده در یونسکو می باشد غنی ترین و اعجاب انگیز ترین و زیباترین و پیچیده ترین کلکسیون موزائیک های دنیا را دارد .

غذای سیسیلی ( sicillian cuisine)

سیسیل چون دستخوش تغییرات تاریخی زیادی بوده رد پای انواع غذاها را در این جزیره می توانید ببینید . غذاهای اسپانیایی ، یونانی ، عربی و ایتالیایی از جمله معروف ترین انها هستند . پیتزا ، پاستا، دسر و مارزیپان از خوشمزه ترین غذاهای سیسیل هستند .

اگر خواهان سفر به کشور زیبا و تاریخی ایتالیا هستید حتما از جزیره متمدن و شگفت انگیز سیسیل بازدید کنید تا تجربه ایتا گردی شما معنای واقعی پیدا کند. برای رسیدن به رویاهای سفر اروپایی خود با کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب تماس بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.