شماره تماس : 23-88641720

اسپانیا دومین کشور بزرگ توریستی دنیا

11

اسپانیا دومین کشور بزرگ توریستی دنیا

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا و واقع در شبه جزیره ایبری می باشد.همسایگان این کشور به ترتیب از شمال با فرانسه و آندورا ، از غرب با پرتغال ، از جنول با جبل الطارق و مراکش می باشد. این کشور از شرق همجوار دریای آبی و زیبای مدیترانه و از غرب و شمال همجوار با اقیانوس پهناور اطلس می باشد . این کشور با 504030 کیلومتر مربع وسعت پس از فرانسه پهناورترین کشور اروپا غربی و پنجاه و یکمین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود  که قسمت بزرگی از  شبه جزیری ایبری و جزایر مختلف اطراف آن را شامل می شود .

پایتخت کشور اسپانیا شهر مدرن و پیشرفته مادرید می باشد و این کشور از اعضای اصلی اتحادیه اروپا است . واحد پول آنها یورو و زبان رسمی اسپانیا، اسپانیایی می باشد .  از کشور های زیبا و پر جاذبه کشور اسپانیا می توان به مادرید ، بارسلون ، والنسیا ، سویا ، ساراگوسا ، مالاگا  و بیلبائو اشاره کرد که احتمالا به دلیل داشتن تیم های مطرح فوتبال برای بسیاری از علاقمندان نام های پر آوازه ای هستند. ولی جاذبه و شهرت این شهر ها به دلیل تیم های فوتبال آنها تنها نمی تواند باشد .

ابعاد گردشگری کشور اسپانیا  شامل ابعاد فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، تاریخی ، هنری و … می باشد. اسپانیا هر چند کشوری مستقل و با حکومت مرکزی قدرتمند و از کشور های پیشرفته دنیا محسوب می شود ولی در گذشته تحت تاثیر امپراطوری قدرتمند روم بوده است و این موضوع را می توان در تمام زوایای زندگی مردم  کشور اسپانیا به خوبی مشاهده کرد . البته این تاثیرات تنها از روم در این کشور دیده نمی شود  ، اسپانیا از نقطه نظرات فرهنگی ، هنری ، آشپزی و موسیقی و … تحت تاثیرات همسایگان اروپایی خود قرار گرفته و طعم و لذت هنر و موسیقی و آشپزی های اروپایی را می توانید در این کشور تجربه کنید .

قدمت و تاریخچه کشور اسپانیا و همچنین نقاط گردشگری و جاذبه های توریستی اسپانیا آنقدر زیاد هست که یونسکو را وادار کند که 44 مکان تاریخی و فرهنگی این کشور را در لیست آثار خود قرار داده و مورد حمایت خود قرار دهد . یعنی  پس از ایتالیا و چین کشور اسپانیا به عنوان سومین کشور صاحب میراثی ثبت شده در یونسکو می باشد .

کشور اسپانیا حدود 46 میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر این جمعیت در مناطق ساحلی زندگی می کنند . هر چند رشد تولد در این کشور در سال های اخیر نمره ای منفی را نشان می دهد ولی به دلیل ورود مهاجران زیاد به این کشور که حدود 12% جمعیت آن را تشکیل می دهند همچنان آمار جمعیت اسپانیا رو به رشد است .

کشور اسپانیا یکی از کشور هایی است که شرایط پذیرش مهاجر از سایر نقاط دنیا را مهیا کرده و تحت شرایط خاص مانند خرید ملک و سرمایه گذاری و یا تاسیس شرکت در این سرزمین به مهاجران اقامت طولانی مدت و یا دائمی اعطا می کند . بیشترین مهاجرینی که تابعیت این کشور را دریافت نموده اند اهالی کشور های اکوادور ، کلمبیا و مراکش می باشند .

اسپانیا از نظر اقتصادی جزء بهترین کشور های دنیا می باشد و نظم اقتصادی و توسعه اقتصادی باعث شده این کشور از کشور های پیشرفته دنیا در زمینه های اقتصادی و رفاه زندگی و اجتماعی باشد . این کشور بزرگترین تولید کنند روغن زیتون  و دارای معادن مختلف  از جمله معادن آهن ، مس ، ذغال سنگ ، کبالت ، نقره ، جیوه  و فسفات می باشد. از مهمترین تولیدات  و صنایع این کشور به غیر از روغن زیتون می توان به  صنایع پارچه بافی ؛ کاغذ سازی و صنعت اتومبیل اشاره نمود .

گردشگری در اسپانیا

جاذبه های گردشگری اسپانیا را نمی توان به راحتی عنوان کرد . این کشور هر ساله در این زمینه موارد جدیدی اضافه کرده و در طول چهار دهه گذشته پیشرفت فوق العاده زیادی در زمینه گردشگری داشته است تا جایی که به عنوان دومین کشور گردشگری دنیا شناخته می شود . شرایط اجتماعی ، تاریخی و فرهنگی ، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی این کشور همه دلیل رشد این صنعت در کشور اسپانیا بوده  تا  جایی که امروز از اصلی ترین صنایع این کشور صنعت گردشگری می باشد و گردشگران سایر نقاط دنیا در این کشور خارج از رنگ و فرهنگ و اهلیت بسیار مورد احترام و استقبال مردم و دولت اسپانیا می باشند .

هتل ها و مراکز اقامتی اسپانیا نسبت به سایر نقاط جهان از کیفیت و سطح بسیار بالاتر ی برخوردار هستند و این امر به دلیل سختگیری ها و قوانین دولت این کشور برای این مراکز می باشد و البته به همین دلایل قیمت آنها نیز نسبت به سایر نقاط اروپایی دیگر قیمت به مراتب بالاتری است .

جاذبه های گردشگری مادرید

مادرید از مهمترین شهر های اسپانیا و پایتخت این کشور محسوب می شود . این شهر نقاط گردشگری زیادی دارد که از آن جمله می توان به وارد زیر اشاره نمود :

میدان مرکزی مادرید یا میدان( Plaza Mayor ) :

این میدان که محل برگزاری جشن ها و فستیوال های مهم کشور اسپانیا است  توسط فلیپ سود در سال 1619 ساخته شد و امروزه هم مجسمه او در میان این میدان دیده می شود

میدان دل سول پورا به معنای دروازه خورشید (del sol Puerta ) :

در این میدان دو مجسمه مشهور وجود دارند . اولی مربوط به چارلز سوم و دیگری مربوط به خرسی است در کنار درختی به نام  مادرونو (Madrono tree ) . این مجسمه ها سمبل های خانوادگی و اشرافی کشور اسپانیا شناخته می شوند . مجسمه خرس و درخت  بسیار سنگین می باشند و به زبان اسپانیایی درخت توت فرنگی به آن گفته می شود . دلیل آن این است که میوه ای کاملا مشابه به توت فرنگی دارد .

میدان پلازا دی سیبلس (Plaza de Cibeles ) :

این میدان به عنوان سمبل شهر مادرید شناخته می شود . چشمه ای در میان این میدان وجود دارد که پاتوق طرفداران تیم فوتبال رئال مادرید است . این میدان در قرن 17 میلادی ساخته شده  است .

میدان پورتا الکالا (Puerta Alcala ) :

این میدان زیبا  ورودی شهر کوچک الکالا است که در قرن 17 به فرمان  کالوس سوم ساخته  شد .

کلیسای آلمودنا (Almudena ) :

این کلیسا یک کلیسای کاتالوگی با چشم اندازی بسیار زیبا است  که به سبک گوتیک و در نزدیکی رویال پلاس ساخته شده است .

ساختمان رویال پلاس (Royal Palace ) :

اقامتگاه پادشاه کشور اسپانیا است . این کاخ بسیار با شکوه و وسیع است . 135000 متر مربع  وسعت دارد که 2800 اتاق در آن قرار دارد .

موزه پارادا (prada ) :

این موزه قدمتی بسیار طولانی دارد و از مهم ترین نقاط گردشگری اسپانیا است . در این موزه حدود 7000 تابلوی نقاشی و حدود 700 مجسمه تاریخی وجود دارند که جملگی از شاهکارهای هنرمندان بزرگ دنیا مانند رامبراند ، بوتیچلی ، فرانسیسکو گویا و … می باشد .

از دیگر نقاط دیدنی و گردشگری شهر مادرید می توان به پالاسیو رئال یا کاخ سلطنتی، پارک رتیرو، موزه باستان شناسی، و سه موزه هنری معروف: موزه دل پرادو، موزه ملی مرکز هنری رئینا سوفیا و موزه تایسن- بورنمیسا و … اشاره نمود .

جاذبه های گردشگری شهر بارسلون

بارسلون یکی از تاریخی ترین و جذاب ترین شهر های اسپانیا می باشد که دارای 12 پارک تاریخی و آثار باستانی زیادی است . یکی از خوشبختی های مردم بارسلون بودن معماران و مهندسین نامی تاریخی در این شهر می باشد . دو معمار بزرگ به نام ها آنتونیو گائودی و لوئیز مونانز  از جمله این افراد می باشند که آثار بسیاری از این دو در شهر بارسلون ثبت جهانی شده است .

بارسلون از معدود شهر های دنیا است که مورد پسند همه نوع سلیقه و گردشگری می باشد  . از این جمله می توان کلیسای سالگراد فامیلیا  که از شاهکارهای فوق العاده سبک نئوگوتیک می باشد و آنقدر زیباست که همه را حیرت زده می کند  را نام برد یا موزه پیکاسو  که شاهکار های  هنرمند  جهانی پیکاسو را در خودجای داده است .

مرکز شهر قدیم باسلون به نام باری گوتیک هر چند در  اوخر قرن 19 و اوایل قرن 20 دچار تغییراتی شد اما هنوز آثار  قرون وسطایی و قدمت دار مربوط به رومی ها را می توان در آنجا به خوبی دید . بارسلون مهد موزه های دیدنی مانند موزه خوان میرو و موزه دریایی بارسلون می باشد و وجود ساختمان های زیبای تازه ساز و با معماری های بی نظیر وجهه شهر را با ترکیب قدیم آن در هم آمیخته و شهری رویایی را ایجاد کرده است .

در شهر بارسلون و در بین سال های 1885 تا 1950 معماری مدرنیزم کاتالان رواج زیادی پیدا کرد که همین موضوع باعث پیدایش آثار فراوانی با این سبک معماری در این شهر شد که بیشتر آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند .  یکی از معماران معروف این سبک آنتونیو گائودی است که آثار او در تمامی نقاط شهر وجود دارد و به حق که معماری بی نظیر بوده است .  یکی از معروف ترین آثار او کلیسای نا تمام ساگرادا فامیلیا می باشد که در سال 1882 با هزینه های کمک های شخصی ایجاد شده بود . قرار است تا سال 2026 این بنا تکمیل شود .

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا معتدل می باشد و در بخش های مرکزی ، جنوبی و شرقی هوای مدیترانه ای قالب دارد . شمال و شمال غربی بسیار پر باران هستند . مادرید پایتخت این کشور آب و هوای زمستانی ملایم و تابستانی گرم دارد به نحوی که کمتر اتفاق می افتد که آب و هوای این شهر درجه صفر و منفی را تجربه کند ولی در تابستان امکان بالاتر رفتن درجه هوا از 40 درجه زیاد است .اما بارسلون دارای آب و هوای مدیترانه ای  با زمستان های معتدل  و مرطوب و تابستان گرم و خشک است . در بارسلون خیلی کم برف می بارد ولی اغلب شاهد باران های شدید و زیاد در شش ماهه دوم سال هستیم .

مراکز دیدنی و آثار تاریخی کشور اسپانیا تنها منحصر به دو شهر مادرید و بارسلون نمی شوند. تمامی نقاط اسپانیا برای گردشگران می توانند سرشار از جاذبه و تجربه های منحصر به فرد خود باشند . جزایر این کشور در سطح دنیا زبانزد خاص و عام می باشند و فرهنگ و مهمان نوازی اسپانیایی ها در نوع خد کم نظیر است . برای سفر به این کشور زیبا حقیقتاً به چندین ماه زمان نیاز است و با یک یا دو سفر چند روزه نمی شود تمامی این دیدنی ها را تجربه کرد .

برای مسافرت به این کشور زیبا با کارشناسان و راه بلدان سیاحتگران ساحل آفتاب همراه شوید تا بهترین و بیشترین لذت ها را با برنامه ها و تور منحصر به فرد این شرکت تجربه کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.