شماره تماس : 23-88641720

اسپانیا مقصد طلایی گردشگری سلامت

اسپانیا_مقصد_طلایی_گردشگری_سلامت

اسپانیا مقصد طلایی گردشگری سلامت و درمان:

در اواخر دهه 90 میلادی دولت اسپانیا طرحی را با نام توریسم پزشکی تخصصی ( Scalpel Tourism)  تصویب کرد  و به گردشگران و افراد خارجی این اجازه را داد تا با ورود به این کشور از امکانات و زیر ساختهای قدرتمند شبکه بهداشت و درمان این کشور بهره مند شوند. آنها اعتقاد داشتند سامانه قدرتمند بهداشت و درمان این کشور اعم از بیمارستانها، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، داروخانه ها، شرکتهای تولید دارویی و … می توانند خواسته های مراجعه کنندگان را به نحو احسن تامین کنند و در عوض با ورود سرمایه های خارجی از این بخش به اقتصاد این کشور یاری رسانند. این گونه به نظر می رسد که طرح جامع و راهبردی گردشگری سلامت، درمان و پزشکی تخصصی به اصل لاینفک صنعت توریسم کشور اسپانیا بدل گردیده. دور از تصور نیست که اروپا به تنهای با 40% درآمد سالیانه از صنعت گردشگری سلامت در دنیا سهم عمده ای را به خود اختصاص داده است.( 24 میلیارد دلار)

سهم قاره ها از درآمد سالیانه گردشگری سلامت و پزشکی50-60 میلیارد دلار

اسپانیا با اختصاص دادن 15% از کل سهم ازاینصنعت به خود در رتبه 3 برترین کشورهای اروپایی فعال در صنعت گردشگری و سلامت قرار دارد. در این بین آلمان و انگلستان تنها رتبه های بهتر از اسپانیا را کسب کرده اند.

درآمد کشور های اروپایی از گردشگری سلامت و درمان(24 میلیارد دلار)

در اوایل هزاره جدید میلادی دولت اسپانیا باز هم محور گردشگری سلامت را بیش از پیش در دستور کار قرار داد تا آنجا که با حمایت دولت اسپانیا و با برگزاری سمینارها و کنفرانس های متعدد من باب گردشگری سلامت و درمان 5 شرکت معظم اسپانیایی در این زمینه متعهد شدند تا با حرکت پویا در این مسیر چرخه صنعت گردشگری مبتنی بر سلامت ، درمان و پزشکی تخصصی را بیش از پیش به جلو ببرند و مراجعه کنندگان بیشتر و به تبع آن سرمایه بیشتری را جذب اقتصاد اسپانیا گردانند.

تفاوت گردشگری درمانی و گردشگری سلامت:

شکی نیست که اسپانیا تبدیل به مقصد لوکس و منحصر به فرد گردشگری سلامت در دنیا شده است.

اما لازم است در این جا تفاوت بین گردشگری سلامت و احیا را با گردشگری پزشکی ، دارویی و تخصصی بیان کنیم:

ابتدا لازم است شاخه های گردشگری سلامت و درمان به تفکیک از نظر اسم کاملاً تشریح شود:

1- گردشگری  پزشکی، دارویی وتخصصی و جراحی:

در این حیطه از صنعت گردشگری هدف اصلی گردشگر سفر به دیگر نقاط دنیا جهت بهره مندی از مزایای خاص کشور دوم از قبیل تخصص، تکنولوژی برتر، هزینه های اقتصادی تر، کیفیت خدمات خاص و یا جراحی های زیبایی می باشد. در حقیقت افرادی که در جستجوی خدمات با سرعت بالاتر و هزینه های پایین تر هستند یا صرفاً به دلیل اینکه در کشور مقصد موارد مشابه زیادی زیادی درمان شده اند ، اقدام به سفر درمانی می کنند.

تمامی مراکز خدمات درمانی یا ار گان های خصوصی و نیمه خصوصی و یا دولتی که در صنعت گردشگری درمانی سهیم هستند، توسط نهادهای بین المللی نظیر JCI رتبه بندی شده اند و فرآیند درمان در آنها بصورت کاملاً مهندسی شده طراحی و محاسبه می شود.

2-گردشگری مبتنی بر سلامت، احیا، SPA وتمدد اعصاب :

هدف اصلی مشتاقان گردشگری سلامت در حقیقت فاصله گرفتن از محیط کار و تبعاً استرس، تنش های عصبی و روانی است. می توان گفت که در این روش تندرستی و سلامت روانی اصلی ترین هدف است. افراد در این روش با تمدد اعصاب و استفاده از روش های درمانی مبتنی بر اصول پیشگیری و کنترل نظیر کنترل و پیشگیری  از عصبانیت در صدد آن هستند که وضعیت عمومی سلامتی خود و نتیجتاً کیفیت زندگی خویش را ارتقا بخشد.

چرا اسپانیا مقصد برتر است؟

دلایل متعددی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد گردشگری سلامت و یا درمان وجود دارد. در ذیل به صورت مختصر به آن پرداخته شده است.

1- زیرساخت بهداشت و درمان در اسپانیا دارای رتبه 7 در میان تمام کشورهای جهان از نظر کیفیت و گستردگی و در دسترس بودن را داراست.(2016)

2- اسپانیا همیشه بهترین خدمات درمانی را با کم ترین هزینه ممکن در دسترس افراد قرار می دهد.

3- مدت زمان انتظار جهت دریافت خدمات درمانی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.

4- شهرت اسپانیا به خاطر داشتن رتبه دوم نرخ امید به زندگی در دنیا بعد از ژاپن ( نرخ امید به زندگی در اسپانیا 4/83 است )، سبک زندگی بسیار سالم و غذاهای فوق العاده با کیفیت زبانزد خاص و عام است.

شاخص امید به زندگی در اسپانیا، ژاپن و 1آمریکا

5- امکان تلفیق سفر توریستی با سفر سلامت و احیاء و یا سفر درمانی پزشکی در اسپانیا به آسانی امکان پذیر است.

6- قیمت و هزینه های حمل و نقل هوایی زمینی دریایی و اسکان در اسپانیا در مجموع، هزینه های سفر شما را بسیار کاهش می دهد.

اسپانیا کشوری جذاب جهت ارائه خدمات گردشگری سلامت و درمان:

تخصص گروه ساحل آفتاب در ادغام تسهیلات درمانی و سلامت با خدمات و سرویس های خاص برای شماست.به طور خاص بعد از سالهای آغازین 2000 اتفاقی بسیار جالب در اسپانیا افتاد. بسیاری از افراد که جهت بهره مندی از مزایای گردشگری درمان به این کشور سفر می کنند، تمایل دارند تا مدت زمانی را بسته به نوع درمان و وقت آزاد خود در این کشور سپری کنند اما، نه در مراکز درمانی!

به طبع این افراد خواهان داشتن آسایش و راحتی در محیط های خصوصی اعم از ویلاهای خاص و … بعد از طی مراحل درمان خود دارند. این خواسته به راحتی در کشور اسپانیا قابل تحقق خواهد بود. اسپانیا یکی از قوی ترین کشورها را در ارائه خدمات  ویلاهای لوکس و مراکز اقامتی خاص برای گردشگران این کشور بوده است تا آنجاکه این مسئله به یکی از مهم ترین منابع کسب درآمد برای صاحبان املاک در این کشور بدل شده است. شما در اسپانیا می توانید هم به مهمترین مراکز درمانی تخصصی دسترسی داشته باشید .و بصورت هم زمان با سکونت در این مکان های لوکس اقامتی رویایی، آرام و بدور از استرس را تجربه نمایید. گروه شرکت های ساحل آفتاب با سابقه طولانی در عرصه ارائه خدمات گردشگری سلامت و درمان شما را یاری خواهد نمود.

اسپانیا تا سال 2020 پذیرای چه مقدار سفر مبتنی بر گردشگری سلامت و درمان خواهد بود؟

چکیده: با همکاری بخش خصوصی، (Spain Cares) اسپانیا می بایست تا سال 2020 تعداد گردشگر مبتنی بر سلامت و یا درمان خود را تا 2 برابر افزایش دهد.

براساس اظهارات رئیس بخش گردشگری سلامت و درمان آقای  اینیگو والکاناراس( Inigo Valcaneras) با همکاری وزارت صنعتی اسپانیا با بخش گردشگری سلامت و درمان و با احتساب روند رو به رشد فعلی، اسپانیا تا سال 2020 می بایست حداقل حائز رتبه 3 در بین پرچمداران صنعت گردشگری سلامت، درمان قرار گیرد. در حقیقت این تلاش مستمری است تا اسپانیا فاصله خود را با کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر تایلند و سنگاپور یا در اروپا نظیر آلمان به حداقل رسانده و از آنها پیش گیرد. وی همچنین افزود ظرفیت و پتانسیل های بالفعل اسپانیا با مساعدت وزارت صنعت و توریسم این کشور در آینده ای نزدیک بسیار محسوس تر، رقابت پذیر تر و قدرتمند تر خواهد بود.

  به منظور دستیابی به این مهم چندین بخش تشکیل یک هم افزایی(Synergy) داده اند. اهم این بخش ها عبارتند از:

  • بنیاد EOI در اسپانیا( بنیاد صنعت اسپانیا)
  • دپارتمانهای مختلف وزارت گردشگری اسپانیا
  • بخش خصوصی اعم از شرکتهای ارائه کننده خدمات درمانی و مسافرتی

ما حصل این همکاری انعقاد 2 موافقت نامه در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی نیازمند به مراقبت های پزشکی، درمانی و سلامت از یک سو و از طرف دیگر افزایش درآمد حاصله و اشتغال زایی تخصصی برای کشور اسپانیا خواهد بود.

به گفته سخنگوی وزارت گردشگری اسپانیا خانم ایزابل بورگو( Isabel Borrego) این اقدام در جهت تحقق بخشی به برنامه های راهبردی این وزارتخانه در خصوص تنوع بخشی در ارائه خدمات گردشگری صورت پذیرفته است.

از نتیجه های بدست آمده در بلند مدت می توان به مجموعه ای از مشتریان خاص اشاره کرد که به دنبال خدمات بسیار با کیفیت می گردند اشاره کرد.

270 میلیون یورو سرمایه گذاری فقط در بخش بازاریابی فاز نخست اجرایی پروژه مطرح شده به تخصیص بودجه 270 میلیون یورویی صرفاً جهت بازاریابی و تبلیغات (Marketing and Advertisement) اشاره کرد. ( فقط برای 2 سال آینده) در این کارزارهای تبلیغاتی (Campaigns) که در کشورهای انگلستان، آلمان، بلژیک، سوئد، نروژ، فنلاند، روسیه، مراکش، ایالات متحده آمریکا و خاورمیانه آغاز شده است و این بودجه هزینه خواهد شد، نام یا برند تبلیغاتی Spain Cares در کانون توجه قرار گرفته  و تمامی تمرکز بر روی این برند صورت خواهد گرفت.

زیرساخت های بهداشتی و اقامتی در اسپانیا:

شاید شما نیز به عنوان خواننده این متن قدری شگفت زده شوید. با وجود کشورهای قدرتمند و سرمایه های هنگفت در کل قاره اروپا، اسپانیا دارای رتبه دوم در داشتن زیر ساخت بهداشت و درمان ، اعم از بیمارستان، افراد متخصص در تمامی شاخه های پزشکی ، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی و … می باشد. همچنین این کشور با داشتن بیش از 100 ساحل با درجه کیفیت خدمات سلامت بین A تا  A +++ در اروپا حاکم بلامنازع است. تمامی این نقاط قوت باعث شده که توریسم بهداشت و سلامت و یا توریسم درمان و پزشکی در اسپانیا بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه لقب گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.