شماره تماس : 23-88641720

تابعیت و اقامت در فرانسه

17

تابعیت و اقامت در فرانسه

مطابق با همه کشور های اروپایی در کشور فرانسه هم هر ساله هزاران نفر به روش های قانونی و مطابق با قوانین و مقررات این کشور تابعیت این کشور را به دست آورده و به عنوان یک شهروند در یکی از بهترین کشور های اروپایی شروع به زندگی می کنند . با عنایت به پرسش های زیادی که در این خصوص وجود دارد و بسیاری از علاقمندان به زندگی در یکی از شهر های فرانسه به دنبال راهی برای گرفتن اقامت خود در این کشور هستند و سئوالاتی نظیر اینکه راه های اقامت و دریافت تابعیت فرانسه چیست و آیا فرزندان متولد شده در این کشور جزء اتباع این کشور محسوب می شوند یا خیر و آیا لزوما با ازدواج هم می شود تابعیت گرفت یا خیر از جمله مواردی بود تا ما را بر این داشت تا این مقاله را برای علاقمندان تهیه کرده و بتوانیم کمکی به این دوستان کرده باشیم .

راه های دریافت تابعیت کشور فرانسه

تولد فرزند در خاک فرانسه

فقط فرزندان زاده شده در کشور فرانسه که یکی از طرف های آن یعنی پدر یا مادر اصالت فرانسوی داشته باشد به عنوان تابع این کشور شناخته می شوند و افراد خارجی در صورتیکه در این کشور بچه دار شوند و یا به همراه فرزند خود در فرانسه زندگی کنند تنها با شرایط زیر می توانند برای فرزند خود تابعیت این کشور را بگیرند و این هم باز شامل پدر و مادر نمی شود :

  • فرزندان متولد شده ای که تابعیت مشخصی ندارند
  • فرزندانی که از یازده سالگی در این کشور بوده باشند و اکنون بیش از 5 سال اقامت در این کشور دارند و هجده سال تمام سن انها شده باشد.
  • به شرط اقامت در فرانسه فرد در سن 16 سالگی هم می تواند به شخصه درخواست اقامت دهد
  • مشروط بر اینکه والدین او در فرانسه اقامت داشته باشند و فرزند انها به 13 سالگی رسیده باشد والدین می توانند برای او درخواست اقامت دهند .
  • فرزندانی که تبعه کشور هایی باشند که قبلا تحت مستعمره فرانسه بوده اند و تازه مستقل شده باشند .
  • در صورتیکه فرزند قبل از اول ژانویه 1994 در فرانسه متولد شده باشد
  • در صورتیکه فرزند بعد از یکی ژانویه 1994 در فرانسه متولد شده باشد و در سن 18 سالگی درخواست اقامت در این کشور را بدهد .

همچنین فرزندان متولد شده از پدر و مادر فرانسوی در سایر کشور ها می توانند قبل از اینکه سن آنها 18 سال تمام شود درخواست دریافت اقامت و تابعیت کشور خود یعنی فرانسه را بدهند .

ارسال تقاضانامه برای تابعیت

تمامی افرادی که بالای 18 سال سن دارند، برای دریافت اقامت و تابعیت کشور فرانسه  باید  شرایط زیر را دارا باشند :

  • چنانچه فرد حداقل 5 سال بصورت متوالی در این کشور زندگی کرده باشد و متاهل و دارای فرزند باشد و با خانواده در این کشور زندگی بکند می تواند درخواست اقامت بدهد .
  • افرادی که می خواهند در فراسنه اقامت داشته باشند باید حداقل 5 سال بصورت متوالی در این کشور درامد داشته باشند .
  • افرادی که از توابع اتحادیه اروپایی محسوب نمی شوند باید اجازه اقامت در فرانسه را از دولت فرانسه داشته باشند .

دانشجویانی که حدقل دو سال بصورت متوالی در فرانسه تحصیل کرده باشند و در طول این دوسال سوابق تحصیلی موفقی داشته باشند  مدت زمان مورد نیاز برای درخواست اقامتشان به دو سال کاهش می باشد و استثنا هستند .

افراد زیر نیز شرایط اقامتشان در فرانسه  کاملا زائل می باشد :

  • کلیه افرادی که در کشور هایی که زبان رسمی آنها فرانسوی می باشد و زبان فرانسوی زبان مادری آنها محسوب می شود و همچنین افرادی که تابع کشور هایی هستند که در مدارس آنها حداقل 5 سال زبان فرانسوی تدریس شود .
  • کلیه پناهندگان
  • خدمت کنندگان به ارتش فرانسه

در کل دریافت  تابعیت فرانسه و اقامت در این کشور تنها به افرادی تعلق خواهد داشت که با آداب و رسوم این کشور مانوس شده و قوانین و مقررات این کشور را درک کرده اند . همچنین باید متقاضی وفادار بودن خود به نظام فرانسه را اعلام و اثبات نماید .

دریافت تابعیت از طریق ازدواج

در سال 2003 و در تاریخ 26 نوامبر قانونی در فرانسه به تصویب رسید که در آن به افرادی که با یکی از اتباع کشور فرانسه ازدواج کنند و یک سال هم در این کشور اقامت داشته باشند پس از دو سال و بنا بر تقاضای خود فرد تابعیت کشور فرانسه داده می شود .اما این قانون در سال 2006 مدت زمان مورد نیاز برای درخواست اقامت و تابعیت این کشور را به 4 سال افزایش داد .

همانند تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپا  هرگاه فردی تابعیت کشور فرانسه را دریافت نماید تمامی حقوق و قوانین  و تکالیف شهروندان این کشور را باید عهده دار شود . قبلا و تا سال 1971 افرادی که تازه تبعه فرانسه شده بودند تا 5 سال اجازه نداشتند رای بدهند  اما در سال 1973 این قانون تغییر کرد و بدون اینکه نیاز باشد 5 سال از اقامت این افراد بگذرد می توانند در این کشور در انتخابات شرکت کرده و رای بدهند . و یا می توانند در فعالیت های سیاسی و اجتماعی بدون هیچ محدودیتی شرکت کنند و از تمامی حقوق عادی شهروندی و سیاسی و اجتماعی و … بهره مند خواهند بود .

به غیر از افراد هندی در مقررات و قوانین تابعیت کشور فرانسه از سال 1972 به بعد به همه افراد تابعیت مضاعف داده می شود مگر در خصوص کشور هایی که در کنوانسیون اروپایی تابعیت داشته باشند و آن را امضاء کرده باشند .

از دست دادن تابعیت و اقامت در فرانسه

هر فردی که تابعیت کشور فرانسه را دریافت نماید در صورت بروز هر یک از موارد زیر تابعیت خود را از دست خواهد داد :

  • در صورتیکه این تبعه به خدمت نظامی یا اجتماعی سایر کشور های دیگر درآید .
  • چنانچه یک تبعه دولت فرانسه بدون اجازه و اطلاع این کشور به خدمت نظامی یک کشور دیگر گمارده شود و بنا بر هشدار و پیگیری دولت این کشور اقدام به ترک این خدمت نکند .

فرانسه یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد که قوانین و مقررات بسیار محکم و دقیقی داشته و اخذ تابعیت این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی دیگر فرآیند های پیچیده تر و قوانین سخت تری دارد  اما با این وجود در صورتیکه بتوانید اقامت و تابعیت این کشور را به دست بیاورید به عنوان شهروند یکی از پیشرفته ترین و امن ترین کشور های دنیا در خواهید آمد که با وجود شنیده هایی در خصوص مشکلات اقتصادی این کشور اما باز این کشور به عنوان یکی از پیشرفته ترین و بهترین کشور های اقتصادی دنیا محسوب می شود و شهروندان این کشور از مرفه ترین و با کلاس ترین شهروندان اروپایی محسوب می شوند.

برای دریافت اقامت و تابعیت این کشور باید از وکلا و شرکت های صاحب صلاحیت در این حوزه کمک بخواهید و به هیچ عنوان به سراغ افراد نا آشنا و غیر متخصص نروید . هرگونه اشتباه برای دریافت اقامت این کشور می تواند شما را برای همیشه از دریافت اقامت این کشور محروم نماید. لذا پیشنهاد می کنیم برای این کار با مشاورین و متخصصین ما که از مجرب ترین و بهترین های ایران برای دریافت اقامت و تابعیت کشور فرانسه هستند تماس بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.