شماره تماس : 23-88641720

جنگل های عمودی

جنگل های عمودی

تراول جنگل های عمودی

در قرن گذشته جمعیت در مناطق شهری افزایش بسیار زیادی داشته است. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری ساکن هستند که انتظار می رود این رقم تا سال 2050 حدود 68 درصد افزایش داشته باشد. بنابراین ساخت و ساز آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ در حال افزایش و فضاهای سبز رو به کاهش می باشند. افزایش زندگی های شهری و ساخت و ساز ها باعث افزایش آلودگی هوا و به خطر افتادن محیط زیست شده است. بنابراین سازنده ها برای کاهش آلودگی ها و بهبود این وضعیت به فکر چاره ای افتاده اند و شروع به افزودن فضای سبز و درختان در ساختمان ها کرده اند. اولین جنگل عمودی در شهر میلان ایتالیا در سال 2014 ساخته شده است، این پروژه Il Bosco Verticale نام دارد که شامل برجی دوقلو با کاربری مسکونی می باشد. ارتفاع این برج ها حدود 71 متر است که حاوی 800 درخت می باشند. همچنین برخی از این درخت ها دارای ارتفاع 9 متری هستند. همچنین 4500 درختچه و 15 هزار گیاه دیگر در این دو برج قرار گرفته است. این پروژه دارای سیستم گرمایش زمین گرمایی می باشد و اقامتگاه حشرات متنوع و پرندگان زیادی است. پروژه Il Bosco Verticale سالیانه باعث تولید 19 تن اکسیژن می و کاهش 30 تن کربن در شهر شده است.

پروژه ای در شهر تورنتو کشور کانادا در حال ساخت می باشد که هدف آن ساخت جنگلی عمودی با بیش از 500 درخت است. این پروژه دارای 27 طبقه می باشد و در مرکز شهر تورنتو واقع شده است. هدف از ساخت این پروژه کاهش آلودگی و میزان کربن هوا می باشد.

در حال حاضر تصمیم برای ساخت جنگل های عمودی در کشور های مختلفی مانند فرانسه و چین گرفته شده است. این گونه ساخت و ساز ها فواید زیادی برای سلامتی شهروندان شهر دارد. جنگل های عمودی به دلیل تولید اکسیژن، اثرات افسردگی را در ساکنان این نوع از منازل کاهش داده و باعث ارتباط آنها با طبیعت و فضای سبز شده است. زندگی در این نوع اقامتگاه ها باعث ایجاد سلامتی و سر زندگی برای مردم می شود و سلامتی را به زندگی های شهری بر می گرداند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.