شماره تماس : 23-88641720

درباره ایتالیا و زندگی در این کشور

33

درباره ایتالیا و زندگی در این کشور

ایتالیا بی شک یکی از پر ابهت ترین و زیباترین کشور های اروپایی با پیشینه تاریخی فوق العاده زیادی در جنوب اروپا می باشد .روم معروف ترین و تاریخی ترین شهر ایتالیا و پایتخت آن می باشد . این کشور متشکل از یک  شبه جزیره و دو جزیره سیسیل و ساردنی است . البته کشور های واتیکان و سان مارینو در دل این کشور می باشند .

ایتالیا عضو اصلی اتحادیه اروپا و با واحد پولی یورو  می باشد که مردم این کشور با زبان ایتالیایی صحبت می کنند . ایتالیا پنجمین کشور اروپا و بیست و سویمن کشور جهان از نظر جمعیت می باشد . آب و هوای معتدل و چهار فصلی دارد  و هر ساله گردشگران زیادی به این کشور وارد می شوند و صنعت توریسم به عنوان یکی از صنایع پر درامد این کشور به حساب می آید . البته ایتالای یک کشور صنعتی است و به جز توریسم در صنایع  فلز کاری ، کشتی سازی ،  خودرو ، ماشین های صنعتی ، نساجی ،  منسوجات ، مواد شیمیایی و پتروشیمی ، صنایع اتمی ، مواد غذایی ، جنگ افزار و همچنین تولید صنایع کشاورزی همچون گندم ، جو ، سیب زمینی ، چغندر قند ، ذرت و یا تولیدات دامی همچون گوشت گاو ، گوسفند ،  خوک ، ماهی  و… بسیار شهرت دارد .

سطح زندگی مردم ایتالیا

ایتالیا جزء اتحادیه اروپا می باشد و این موضوع باعث شده است تا سطح زندگی مردم این کشور بسیار بالا باشد و از بهترین استاندارد های زندگی برخوردار باشند .خدمات بهداشتی ، درمانی ، اجتماعی ، پوشش های بیمه ای ،  رفاه و ثروت اجتماعی همه و همه با بالاترین درجه و به صورت رایگان و یا بسیار ارزان انجام می شود . ایتالیا یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان و گرو های 8 می باشد و اقتصادی بسیار پویا دارد .

سطح دانشگاه های کشور ایتالیا  بسیار بالا و شهرتی جهانی دارند . رشته هایی همچون هنر و معماری و باستان شناسی ، پزشکی و پرستاری ،  مهندسی و مدیریت و علوم تجربی و اجتماعی از مشهور ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور می باشند .

ایتالیا را می توان کشور هنرمندان و خلاق ها هم نامید. وجود هنرمندان باستانی بسیار نامی همچون میکلانژ ، رافائل ، دانته ، گالیله ، فراگامو ، داوینچی و هنرمندان و مشاهیر نامی عصر معاصر همچون فراری ، آرمانی ، گوچی و بوچلی این کشور را همواره به عنوان کشوری خلاق و هنرمند در تمام قرن ها شهره کرده است . این اندازه  هنرمند و معمار سرشناس باعث شده است تا تمامی سازه های قدیمی و باستانی این کشور الگوی هنری و خلاقانه بی نظیری به خود بگیرند و الهام بخش سایر هنرمندان کشور های دیگر اروپایی شوند و ضمنا در سازه های جدید و نوین ایتالیا نیز همچنان رگه ها و شمایل هنری خود را بر جای گذراند .

نه تنها ایتالیا که در تمام کشور های دیگر هم هزینه های زندگی کاملا بستگی دارد به نحوه زندگی افراد . اما مطابق با  تجربه سایر ایرانیان مقیم کشور ایتالیا هزینه های زندگی یک ایرانی با سبک زندگی معمول و متوسط در ایران را می توان بین 500 تا 700 یورو تخمین زد .

شرایط زندگی در ایتالیا در هر منطقه خورند همان منطقه است و سبک همان منطقه را می طلبد مثلا در روم بیشتر بافت شهر تاریخی و خانه ها هم سبک قدیمی تری نسبت به شهر میلان دارند و در شهر های شمالی ایتالیا بیشتر خانه ها شیک و مدرن هستند . برای زندیگ در هر یک از این خانه ها طبیعتا قیمت ها متفاوت است و  هزینه های مسکن تقریبا بین 150 تا 250 یورو برای خوابگاه بصورت ماهیانه ، 250 تا 500 یورو برای زندگی در سوئیت بصورت دانشجویی و ماهیانه و بیش از 500 یورو برای هر ماه زندگی در آپارتمان های یک تا دو خوابه باید هزینه نمایید  که این موضوع متناسب با مکان زندگی متغیر است .

برای گشت و گذار در شهر و پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب اگر دانشجو نباشید باید بین 30 تا 50 یورو کنار بگذارید . دانشجویان در ایتالیا هزینه ایاب و ذهاب کمتری پرداخت می نمایند و با ارائه کارت دانشجویی خود تا  40 درصد هزینه رفت و آمد را نباید پرداخت نمایند . البته وجود وسایل حمل و نقل ریلی و عمومی در این کشور و اتوبوس هایی که به همه نقاط ایتالیا رفت و آمد دارند می تواند خیال شما را تا حدودی راحت نماید . معمولا حتی شهر های کوچک و دورترین نقاط ایتالیا نیز از پوشش وسایل حمل و نقل عمومی برخوردار می باشند  .

هزینه اجاره بها هم در شهر های کوچک بسیار کمتر از شهر های بزرگی چون روم و میلان است و ساختمان ها و آپارتمان های مدرن تر و شیک تری هم در این شهر ها وجود دارند . اما هزینه های آب مصرفی بسیار پایین می باشد تا جایی که بسیاری از صاحبین خانه خودشان هزینه آب منزل را تقبل می کنند ولی بر خلاف آب هزینه گاز و برق بسیار بالا است که اگر مراقب نباشید سر ماه باید هزینه های باور نکردنی برای گاز و یا برق پرداخت کنید .

ذکر این نکته ضروری است که ایتالیا با وجود رشد اقتصادی بالا و صنایع پیشرفته و همچنین با توجه به درامد مورد قبول مردم این کشور و سطوح بیکاری پایین همچنان از وجود افرادی مافیایی و کلاه بردار زیاد برخوردار است و معمولا این افراد در کمین مهاجرین و افراد نابلد مسافر در این کشور هستند تا به راحتی سر آنها را کلاه گذاشته و به اصطلاح انها را سر کیسه کنند . پس بهتر است برای اجاره منزل اگر از قبل و در ایران این عمل را انجام نداده اید حتما از نهاد ها و مراجع معتبر مشاوره دریافت نمایید که مورد تایید باشند .

اگر خوش شانس باشید و به عنوان دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل شوید و بتوانید از هزینه های بورسیه دولتی این دانشگاه ها بهره مند شوید می توانید بیشتر هزینه های موجود در این کشور را نادیده گرفته و از تسهیلات دانشجویی استفاده نموده و به شدت هزینه های زندگی خود را در این کشور کاهش دهید .

برای اینکه اقامت راحت و بی در دسری داشته باشید و از دست مافیا و کلاهبرداران ایتالیایی آسوده باشید بهتر است برای مسافرت و گردش و اقامت در ایتالیا به سراغ وکلا و کارشناسان این حوزه رفته و از تخصص و دانش  و تجربه این افراد استفاده نمایید . کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب با بهره مندی از کادری مجرب و با صلاحیت و با استفاده از ارتباطات مستقیم و نمایندگی های مرتبط با چندین نهاد دولتی و خصوصی در نقاط مختلف ایتالیا می تواند تضمین دهنده این موضوع باشد که به راحتی شما می توانید در ایتالیا اقامت کرده و یا از تسهیلات گردشگری و تور این شرکت استفاده نمایید .

ایتالیا را باید با کارشناسان و افراد باتجربه بگردید و بازدید کنید تا از زمان خود بتوانید بیشترین استفاده را برده و در هزینه های خود تا حد زیادی صرفه جویی نمایید.  این کشور هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود می بیند و بسیاری از این افراد بدون دانش کافی در دام کلاهبرداران و افراد نابلد این حوزه سرمایه خود رادتباه می کنند. بنابر این برای سرمایه گذاری ، اخذ اقامت و یا مسافرت در ایتالیا همین امروز با کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب تماس بگیرید .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.