شماره تماس : 23-88641720

در سفر به کشور های اروپایی چه سوغاتی بخریم ؟

26

در سفر به کشور های اروپایی چه سوغاتی بخریم ؟

قدیمی ها اعتقاد داشتند وقتی به مسافرت می روند باید در هنگام برگشت دست خالی نباشند و حتما بخصوص برای نزدیکانشان چیزی به عنوان سوغات خریداری کنند. این یک رسم دوست داشتنی و پسندیده بین ما ایرانی ها است و البته تنها مختص ایرانی ها نیست. بیشتر مردمان کشور های دیگر نیز پس از بازگشت از مسافرتشان از سوغاتی های شهر و یا کشور مقصد خود برای عزیزانشان تهیه کرده اند .

سوغاتی از قشنگ ترین چیز هایی است که یک مسافر می تواند پس از بازگشت به چشم انتظاران خود هدیه دهد.اما همیشه خرید سوغات خود نوعی دغدغه و نگرانی برای مسافران می شود و اکثرا به فکر این هستند که چه باید خرید کنند. ما برای مسافران اروپایی و برای کم کردن نگرانی و دغدغه آنها پیشنهاداتی را آماده کرده ایم و امیدواریم بتوانیم به آنها گزینه مورد نظرشان را بدهیم .

کشور های اروپایی بیشترشان سوغاتی های کلیشه ای و مشخصی دارند که بهتر است با آنها آشنا شوید .اما برخی از سوغاتی ها را نباید اصلا بخرید چون به درد کسی در ایران نمی خورد.

اتریش

در اتریش نوعی شلوارک چرمی وجود دارد که در سنت مردم این کشور است و به نظر با مزه می آید . ولی این لباس تنها در جشن های هالووین توسط مردم اتریش پوشیده می شود و برای مردم ایران اغلب مضحک است  و نمی تواند جالب باشد . اما بر عکس شکلات معرفی به نام شکلات موتزارت در این کشور وجود دارد و به وفور یافته می شود  که پر از بادام است و برای سوغاتی فوق العاده است .

بلژیک

بلژیک نیز در اروپا به شکلات شهرت دارد . شکلات های این کشور حتی در بین طرفداران شکلات در تمامی دنیا بسیار شناخته شده است . اما اگر نمی خواهید شکلات خرید کنید و دنبال چیزی متفاوت هستید عسل و شیرینی زنجبیلی این کشور هم می تواند گزینه مناسبی باشد .  شیرینی های بلژیک هم همانند شکلاتش بسیار خوشمزه است و به راحتی در دهان آب می شوند . عسل هم گر چه تولید اصلی بلژیک محسوب نمی شود ولی عسل مرغوبی دارند .

دانمارک

یک داستان تخیلی در دانمارک باعث شده نوعی شخصیت عروسکی  به نام پری دریایی در این کشور شهرت پیدا کرده و فروش زیادی هم داشته باشد. اما بهتر است به جای این عروسک سوغات دیگری تهیه نمایید. مثلا  در فرودگاه  بیلوند  مجموعه ای به نام «مجموعه‌ی LEGO فرودگاه بیلوند» فروخته می شود که نمایی از فرودگاه دانمارک می باشد و می تواند به عنوان سمبل این شهر سوغات خوبی باشد . البته این مجموعه تنها به دید نوجوانان و جوانان نمی خورد بلکه کوچکتر ها و بزرگتر ها هم می توانند آن را تکمیل کرده و به عنوان دکور از آن استفاده نمایند .

فنلاند

در فنلاند گوشت گوزن بسیار مشهور است و این محصول بصورت کنسرو و خشک شده عرضه می شود . پیشنهاد ما به شما خرید گوشت خشک شده گوزن است که بسیار لذیذ تر است .

فرانسه

سوغاتی معرف در فرانسه زیاد است بخصوص نوعی کلاه گرد و نرم پشمی  . اما خرید چایی ، قهوه ، شیرینی و حتی عطر های فرانسوی گزینه های بهتری هستند . البته در پاریس می توانید کتاب های فرهنگی و هنری خوبی هم خرید کنید که البته نیاز به دانش زبان فرانسوی یا انگلیسی دارد .

آلمان

مرد کوچک چراغ راهنمایی  که یاد آور جمهوری دموکراتیک آلمان می باشد امروزه در آلمان به عنوان سوغات فروش خوبی دارد  و در همه جا دیده می شوند. اما برای ما ایرانی ها مفهومی ندارند پس به جای خرید این آدمک  پاستیل بخرید . پاستیل های آلمان فوق العاده اند . حتی خرید یک ساعت دیواری به نام کوکو از آن آدمک با ارزشتر است .

مجارستان

مکعب معروف روبیک در ابتدا از مجارستان آورده می شد و به جای گوشی قبلا در دست بیشتر مردم دیده می شد . اما حقیقتا این مکعب دیگر ارزش قبل را ندارد . به جای آن  می توانید صورتک های محلی با مزه این کشور را خریداری کرده و به کودکان و نوجوانان هدیه دهید .

ایرلند

اگر به ایرلند رفته باشید و یا یک ایرلندی را ببینید احتمالا با این جمله روی لباس هایشان مواجه شده اید که نوشته مرا ببوس من یک ایرلندی هستم .  دلیل این جمله اعتقاد ایرلندی ها به نوعی سنگ به نام سنگ بلارنی می باشد این سنگ در قلعه بلارنی  در فاصله 8 کیلومتری شهر کورک ایرلند  قرار دارد و مردم معتقدند هر کس این سنگ راببوسد خوش شانسی می آورد و اگر دسترسی به سنگ ندارد یک ایرلندی را ببوسد تا خوش شانسی بیاورد. ولی به یاد داشته باشید شما ایرلندی نیستید . پس بهتر است نوعی صابون اصلاح به نام کلارک دوبلین به عنوان سوغات خریداری کنید . این صابون ها کاملا طبیعی و ساخته شده از سدر، جلبک دریایی دانگال ، موم میث ، گیاه دم اسب و آب چشمه های ایرلند می باشد .

ایتالیا

مینیاتور های کولو سئوم  از ساخته های شهر روم ایتالیا است که در زمان سقوط امپراطوری روم ابداع شد از معروف ترین سوغاتی های ایتالیا می باشد . اما اگر پول به همراه دارید از طلا و جواهرات ایتالیایی غافل نشوید. البته ایتالیا انواع پوشاک مد و چرمی جات هم دارد که بسیار مرغوب و مشهور هستند و هر کدام می توانند گزینه مناسبی برای سوغات باشند .

هلند

در هلند بیشتر مغازه ها نوعی کفش چوبی برای فروش دارند که فکر نکنم به درد ما ایرانی ها بخورد و خرید آن همراه است با دور ریختن پول . اما شیرینی استروپ ویفر هلند واقعا بی نظیر است و  هر ذائقه ای را راضی خواهد کرد . حتی اگر آخرین لحظه قصد خرید داشته باشید می توانید پنیر هم از هلند برای سوغات بیاورید .

لهستان

جعبه های کنده کاری شده در سمت و سوی شرق اروپا منجمله لهستان زیاد دیده می شوند . اما برای اینکه سوغات با ارزشتری هدیه دهید بهتر است  کلیشه شطرنج چوبی کنده کاری شده سوغاتی دهید .

اسپانیا

قاشقک  نوعی آلت موسیقی مشهور در اسپانیا است  و قاشقک چوبی آن از همه مشهور تر است . اما این سوغات زیاد کلیشه ای و بی استفاده است . زعفران ، زیتون و یا روغن زیتون در اسپانیا بسیار مرغوب هستند و در ایران طرفدار زیاد دارند . البته اسپانیا از نظر برند پوشاک در دنیا نمونه است و پوشاک می تواند بهترین هدیه و سوغات اسپانیا باشد .

سوئد

وایکینگ های معروف و کارتونی مورد علاقه ما کلاه خود را برای سوغاتی در سوئد جا انداخته اند و بسیار هم شهرت دارند .  این سوغات می تواند برای همه آنهایی که با این کارتن خاطرات خوبی دارند بی نظیر باشد . البته کیف کمری های زیبایی هم در سوئد وجود دارد که برای سوغات مناسب هستند .

سوئیس

بیتشرین فروش سوغاتی در سوئیس مربوط به ساعت های کوکو می باشد . اگر ساعت نمی خواهید بخرید زنگوله های زیبا و جالبی هم وجود دارد برای خرید که البته خیلی به درد نخواهد خورد. از جالب ترین سوغاتی های سوئیس برای عزیزانتان می تواند یک حساب بانکی مخفی باشد . این کار بسیار تاثیر گذار و با کلاس است .

انگلیس

سوغاتی مهم و نه چندان گران در انگلیس خروس عروسکی گارد سلطنتی  این کشور است .  به جای این خروس های به درد نخور یک قوری زیبا و با مزه و یا یک ماگ با طرح زیبا بخرید .

مهمترین انتخاب برای اینکه بتوانید هم مسافرت خوب و خاطره انگیزی داشته باشید و هم سوغاتی های خوبی بخرید انتخاب یک تور فوق العاده اروپایی می باشد. کارشناسان ساحل آفتاب بسیار با تجربه و حرفه ای هستند و ضمن داشتن برنامه های عالی برای تور های اروپایی شما می توانند برای خرید بهترین سوغات ها شما را یاری رسانند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.