شماره تماس : 23-88641720

دیدنی های شهر نیس فرانسه

دیدنی-های-شهر-نیس-فرانسه

دیدنی های شهر نیس فرانسه

هر چند شهر های دیدنی و تماشایی در فرانسه کم نیستند و همه در نوع خود زیبایی های منحصر به فردی دارند ولی اگر به دنبال جایی دنج و آرام و به دور از هیاهو های مرسوم شهری می گردید شهر نیس فرانسه شما را در این تجربه کمک خواهد کرد . شهر نیس از شهر های بسیار دیدنی و منحصر به فرد کشور فرانسه و در نوع خود خیلی شیک و بی نظیر است .مردم نیس حتی به سبک و روش خود تجارت می کنند . اگر به سال 2015 توجه کنید متوجه افت شدید ارزش پول گردشگران در این شهر خواهید شد و قیمت ها در این شهر سر به فلک می کشید ولی خیلی زود این موضوع مرتفع گردید و در حال حاضر قیمت های معقولی در این شهر برقرار شده است .

در شهر نیس چهارده موزه فوق العاده وجود دارد که البته برای ورود باید 10 یورو پرداخت نمایید که نسبتا قیمت زیادی است ولی اگر 20 یورو پرداخت نمایید می توانید در همه روز های هفته به این موزه ها بدون پرداخت دیگری وارد شوید . علاقمندان به بازدید از موزه ها بهتر است به پرداخت 20 یورو و تماشای همه موزه ها فکر کنند .

اما در این مقاله قصد داریم به دیدنی ها و نقاط جذاب گردشگری این شهر بپردازیم .

  • موزه پرومناد د آنگله

بسیاری از گردشگران هنگام ورود به این موزه ساعت ها در این موزه به گشت و گذار می پردازند و از نمای این موزه به تماشای ساحل زیبای آن و پهنه دریا می پردازند . لاپروم حدود 5 مایل دور تا دور بند انجلز را گرفته و در سرتا سر این مسیر می توان نقاشی درختان و آرایشگری انها با با دید دریا به خوبی ترسیم کرد . این منطقه همیشه مورد توجه مردمی بوده که به تیپ و لباس خود اهمیت زیادی می دهند بخصوص از سال 1820 که بریتانیایی ها  در این منطقه سکنی گزیدند .

نام این مکان هم بریتانیایی است و نشان می دهد که تحت تاثیر همین سکونت بریتانیایی ها بوده است . روزگاری افرادی فوق العاده با کلاس با تیپ های مد روز مثلا کت و شلوار فراک به این مکان می آمدند ولی امروزه زندگی متفاوتی را شاهد هستیم و اکثرا جوانان با در دست داشتن سگ های کوچک در این مکان تنها به نرمش و پیاده روی می پردازند . این مکان پر است از ساختمان های قرن نوزدهمی زیبا با اشکال مختلف که البته امروزه برخی با ساختمان های بلوکی مدرن  قرن بیستمی جایگزین و یا از دیدها پنهان شده اند .

  • پلازما ماسنا

برای مشاهده زندگی باستانی و سنتی شهر نیس بهترین مکان پلاز ماسنا می باشد .در این مکان باغ ها و قصر های باستانی زیادی وجود دارند که از تغییرات زمان جان سالم به در برده و ابهت خود را حفظ کرده اند . در یکی از قصر هایی که امروزه وظیفه موزه بودن را به عهده گرفته از زمان  زندگی ناپلئون تا قرن بیشتم به تصویر کشیده شده است  و در خصوص خود سازه قصرو زندگی درون قصر هم اطلاعاتی درجه یکی از این قصر خواهید گرفت . تالارهای این قصر و اتاق های شکوهمند این قصر همه با سنگ سفید مرمر تزئین شده و نما فوق العاده ای دارد . برای مشاهده این موزه نیازی به پرداخت پولی ندارید و کاملا رایگان است .

  • شهر قدیمی

شهر خیابان های باریک و در هم پیچیده قرن نوزدهمی ، معروف به شهر قدیمی نیس را حتما در برنامه خود داشته باشید . مردمان دیار نیس صمیمی و دوست داشتنی هستند و حتی در زندگی شخصی هم جمع و جور و گرد هم زندگی می کنند . گوشت کباب بره طبخ رستروان های این شهر خوشمزه ترین غذای باب میل ما ایرانیان است که در حیات رستوران ها به شیوه ای سنتی طبخ می شود . مردمان شهر قدیمی کمی از وجود مسافر و توریست ناراحت هستند و زیاد دوست ندارد دور و بر خودشان غریبه ببینند ولی با این وجود جوان تر های آنها خیلی با مهمانان صمیمی هستند و سعی می کنند همه تلاش خود را بکنند تا رضایت بیشتر مهمانان را برای جلب توریست بیشتر فراهم نمایند هر چند ظرفیت این شهر خیلی هم برای پذیرش تعداد زیاد توریست مناسب نیست .

  • کورس سالیا

کورس سالیا با داشتن بازار گل  رنگارنگ و جذابش شهره شده است . انواع رنگ ها و بوها با شکل های متفاوت گل را هر روز صبح در این بازار می تونید پیدا کنید . تمام منطقه پر است از ساختمان هایی قدیمی به سبک ایتالیایی ها ، غذاهای دریایی این منطقه هم لذت فراوان دارد بخصوص صدف دریایی از لذیذترین این غذاها است که باید در رستوران هایی که هر روز ظهر میز های فانتزی خودشون را آماده می کنند این صدف ها را با لذت میل کنید . در کل رنگ و نشاط این منطقه و بوی غذاهای لذت بخش خیلی زود اشتهای شما را باز می می کند و خودش هم راه رفع این اشتها را برای شما باز می کند .انتخاب انواع غذا در این محل راحته و هر مشکل پسندی را قانع می کنه .

 

هر چند موزه های فراوان و گالری های دیدنی در نیس کم نیستند ولی مطمئنا بهترین و زیباترین این موزه ها موزه ماتیس می باشد . این موزه بر روی تپه سیمیه ساخته شده و قدمتی طولانی دارد . آنری پیری که در شمال فرانسه زاده شد در بین سال های 1917 تا 1954 در منطقه  کوت دازور زیست  که در همین ناحیه واقع شده و در دل یک ویلای قرن هفدهمی می باشد . این ویلا محلی است برای چیدمان گالری آثار آنری پیر. بهترین راه برای شناخت این مرد هنرمند دیدن آثار او می باشد . هر سال تابستان در این منطقه نمایشگاهی برای یادبود این هنرمند برگزار می شود .

  • رژینا

رژینا یک ساختمان مجلل یادبود می باشد که در ابتدا با هدف بهره وری هتل ساخته شده بود . این هتا محل اقامت ملکه ویکتوریا  در بین سال های 1897 تا 1898 بوده است  و حتی تاجی به یادبود او در سقف این هتل قرار داده شده است . مردم نیس افتخار این را داشتند که در زمانی که این بانو به مقام ملکه بودن رسید در این هتل اقامت داشت و در ضمن او خیلی مهربان بود و به همه هدیه می داد . البته به دلیل مجاورت رژینا با ساحل دریا این  منطقه مورد تاخت و تاز فراوان هم قرار گرفته زیرا بسیاری از گردشگران خواهان اقامت در این هتل بودند . در حال حاضر این منطقه پر است از ویلا ها و آپارتمان های بسیار شیک و مجلل در لب دریا که در یکی ازاین ساختمان ها هم ماتیس زندگی می کرده و اقامت داشته است .به یاد ملکه ویکتوریا در باغ های بسیار زیبای این ناحیه مجسمه ای از میان سالی او نیز قرار گرفته است .

 

  • کلیسای بزرگ روسی

زیباترین کلیسای ارتودکس در بیرون از مرزهای روسیه کلیسای بزرگ روسی در نیس می باشد که از حیث بازدید کننده پر بازدید کننده ترین یادمان در نیس می باشد . هر چند این روز ها در حال باز سازی می باشد ولی به دلیل اختلافات  مالکیتی هم قبلا این کلیسا چندین بار تعطیل شد تا اینکه بالاخره دادگاه رای به  نفع فدراسیون روسیه داد تا قائله ختم شود . فدارسیون روسیه این کلیسا را باز و دیدن از او را برای همه رایگان کرد و اکنون هم اقدام به تعمیرات و بازسازی همه جوانب کلیسا نموده است .

شباهت این کلیسا به کلیساهای واقع در سن پترزبورگ گویی قسمتی از خاک روسیه را به اینجا آورده است . گنبد و مناره ها و برجک های هرمی و کاشی های پلی کروم به شدت به همتایان خود در روسیه می مانند .این کلیسا قبل از جنگ جهانی اول بنا شد و هدف از ساخت آن  ایجاد مکانی برای جامعه ممتاز روس  در این منطقه بود . اما در حال حاضر و پس از انقلاب روسیه این مکان پاتوق پناهندگان روسی و ساکنین نیس/ در این منطقه شده است .

فضای داخلی این کلیسا بسیار زیبا و برگرفته شده از تخیلات و کائنات و الگویی از رستاخیز مسیح می باشد. گنجینه های جواهرات این کلیسا از روسیه به این مکان آورده شده و به شدت زیبا و تحت الحفظ هستند. مراسم این مردم بسیار پر اهمیت است پس بهتر است در هنگام بازدید از این مکان به شدت مراقب رفتار خود باشید .بهتر است در بازدید از این بنا کاملا یک بانوی ایرانی و یک مرد معتقد ایرانی باشید لباس ها پوشیده و حتی روسری سر کنید  و با احترام قدم بزنید  و رفتار کنید .

دیدنی های نیس را با تور گردشگری فرانسه سیاحتگران ساحل آفتاب تجربه کنید تا خاطراتتان از آنچه می پندارید رنگی تر و زیبا تر شود .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.