شماره تماس : 23-88641720

سفر به کوردوبای اسپانیا

37

سفر به کوردوبای اسپانیا

شهر کوردوبا در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا و به عنوان مرکز استان کوردوبا می باشد .این استان با شهر های مالاگا ، سبیا ، باداخس ، سیوداد رئال ، خائن و گرانادا همسایه است .

جنوب اسپانیا بیش از سایر این کشور آثار تاریخی و قرون وسطی ای داره و در همه کوچه و پس کوچه های آن بوی تاریخ و قدمت می آید . خیلی از علاقمندانی که به مسافرت اروپایی می روند و لذت سفر را به اروپا تجربه می کنند دوست دارند برای برنامه بعدی سفر خود هم اروپا را از دید بهتری بازدید کنند اما افرادی که به اسپانیا و جنوب این کشور می آیند آنقدر تحت تاثیر قرار می گیرند که اگر همت اقامت در اسپانیا را نداشته باشند شدیدا با خود خواهند اندیشید که ای کاش در این شهر زندگی می کردم .

مادرید و بارسلون از شهر های بسیار مشهور و بزرگ اسپانیا هستند که همه تا حدودی با این مکان ها آشنا هستند و شاید در مسافرت اول خود هم به اسپانیا از این مکان ها دیدن کرده باشند ولی باور کنید شهر های دیگر اسپانیا هم به همان زیبایی شهر های مادرید و بارسلون هستند و شاید هم کمی زیباتر . باور کردنی نیست که شهر هایی به این کوچکی در اسپانیا سالیانه این همه گردشگر دارند و به جز آن چقدر هم زیبا هستند. اصلا احساس خستگی به آدم دست نمی دهد و دوست دارد همه وقت خود را در شهر و کوچه ها و کنار دریا و سواحل این شهر ها سپری کند و از همه وقت اندکی که دارد استفاده کند .

شهر های آندولوسی از جمله این شهر های کوچک هستند شهر هایی مانند گرانادا  و کوردوبا که در این مقاله با هم کمی در باره کوردوبا صحبت می کنیم . شک نکنید که کوردوبا شما را حیرت زده خواهد کرد .اصالت از گوشه گوشه این شهر سرریز است. شکوه و وقار تمدن آندلوس را در این شهر به چشم ببینید .

 همواره در کوچه های این شهر که قدم بزنید گلدان های رنگارنگ و زیبایی غرق در گل های مختلف از بالکن این خانه های آویزانند . آنقدر این کار برای آنها اهمیت پیدا کرده که دولت هم مسابقه ای برای آنها در ماه می برنامه ریزی کرده که هر کس بهترین هنر را داشته باشد پیروز خواهد بود . این موضوع به فرهنگی غنی در مردم این شهر مبدل شده است .

مگر می شود در کوچه های تنگ و باریک کوردوبا قدم بزنید طارمی ها و بالکن ها به شما لذت نبخشد و شما را سر کیف نیاورد .

جنوب اسپانیا هنر معماری خود را از سبک موریش گرفته است . در این شهر معماری اصیل موریش را می توان با تماشای مسجد بزرگ کوردوبا یا مزقویتای این شهر به خوبی حس کرد و تاثیری شگرف از سبک معماری و هنر متعالی این مسجد گرفت . این مسجد را ابتدا مسیحیان به عنوان کلیسا ساختند ولی از آنجایی که چند سالی این شهر تحت سلطه مسلمانان اعراب بود تغییر کاربری داد و با تغییراتی به مسجد تبدیل شد و پس از اینکه مسیحیان دوباره این مسجد را گرفتند دوباره آن را به کلیسا مبدل کردند . به همین دلیل هنر معماری مسلمانان و مسیحیان در این بنا ترکیب شده و تاثیر این هنر های جلوه های کم نظیری در ستون ها ، راهرو ها ، قوس های نعل اسبی و کلیسا بچه ها یا کلیساهای کوچک این اثر گذاشته است.

همچنین قلعه الکازار( Alcazar de los Reyes Cristianos  ) نیز که با سبک معماری موریش و حوضی شاداب شهرت یافته است بر زیبایی این شهر افزوده است . این قلعه را ابتدا به عنوان یک دژ محکم برای دفاع از شهر  و بعدا به عنوان زندان استفاده می شد .دیدن مناظر فوق العاده از  برج های این قلعه را به شما پیشنهاد می دهم . هر ساله تعداد هزاران توریست از این قلعه مستحکم بازدید می کنند .

با کمی تامل و نگاه به وقار و ایستادگی این دژ و قلعه قدیمی درک خیلی بهتری از زندگی در شرایط گذشته و در زمان رکنقویستا خواهید داشت . غرق خواهید شد در تخیلات اگر کمی دانش در مورد تاریخ اسپانیا داشته باشید. حس جنگ ها و جان نثاری ها در این قلعه را لمس کنید و تحت تاثیر قدرت زمانه قرار بگیرید .

کوردوبا شهر تاریخی است که باید سر حوصله و با پای پیاده بسیاری از این شهر را بازدید کرد و با چرخیدن در کوچه ها و خیابان های این شهر نمای تاریخی این شهر را کشف کرد . بخصوص  مرکز این شهر که تنها با پیاده روی و نظاره کردن آن می توانید لذت واقعی سفر به این شهر را درک کنید . بدون تردید پیاده روی در مسیر های ناشناخته همیشه از بهترین لذت ها است .

 یکی از زیباترین مناطق مرکزی شهر کوردوبا پل رومن است . پلی قرون وسطی ای که ابتدا توسط رومیان ساخته شد و پس از اینکه به خاطر جنگ ها و درگیری های زیاد  کمی ویران شد موری ها آن را ترمیم کردند . این پل شکلی قوسی شکل دارد و برای تماشای مناظر شهر از روی قوس پل می توان استفاده کرد .

برای دیدن جاذبه های تاریخی شهر کوردوبا و تمامی شهر های کوچک جنوبی کشور اسپانیا با تورها و برنامه های گروه سیاحتگران ساحل آفتاب همراه شده و از تجارب و دانش و تخصص آنها استفاده نمایید تا سفرتان یکی از بهترین سفر های شما باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.