شماره تماس : 23-88641720

سفر چند روزه به بارسلون

25

سفر چند روزه به بارسلون

بارسلون با داشتن جاذبه های توریستی و گردشگری ، بناهای تاریخی و سازه های باستانی ، سواحل زیبا و آثار هنری و تفریحی بسزا همواره مورد توجه گردشگران مختلف از سرتا سر دنیا می باشد .

بارسلون به غیر از جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد به عنوان قطب علمی و صنعتی کشور اسپانیا هم محسوب می شود. دانشگاه های مطرح شهر بارسلون هر ساله پذیرای ده ها هزار دانشجو از سایر کشور های جهان می باشد. بارسلون در سه حوزه جذب گردشگر خارجی ، جذب دانشجویان خارجی و همچنین تولید و صادرات زیتون و روغن زیتون درآمد ارزی زیادی برای اسپانیا دارد .

این شهر شهری بندری پر اهمیتی در اسپانیا محسوب می شود که به دلیل امنیت بالا و وجود موسیقی و جنب و جوش شبانه شهرت دارد و دارای شب های زنده و  پر هیجانی است . اما جاذبه های و دیدنی های بارسلون فوق العاده زیاد می باشند و هر گردشگری با هر سلیقه و خواسته ای را می تواند مجذوب خود کند .

کلیسای جامع بارسلون

کلیسای جامع بارسلون شامل کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اویلالیا می باشد. این کلیسا  ، به کلیسای جامع گوتیک و به عنوان مقر اسقف اعظم هم شناخته می شود . این کلیسا در طول 150 سال ساخته شد و شروع این سازه از سال 1298 بوده است .معماری گوتیک هنرمندانه ای را در نمای این ساختمان می تواند دید که جلوه ای ویژه به این بنا داده است .

قلعه‌ی مونجوئیک (Montjuïc)

قلعه مونجوئیک قلعه ای نظامی و دژی مستحکم برای محافظت از شهر بوده که در قرن 17 بازسازی شده است . این قلعه را تا سال 1960 به عنوان زندان بهره برداری می کردند و قلعه ای مخوف می باشد. دلیل خوفناک بودن این قلعه استفاده از آن به عنوان زندان و مکانی برای اعدام مخالفان در بین سال های 1936 تا 1939 می باشد. تا قبل از سال 2009 هم به عنوان موزه از آن استفاده می شد که از ان به بعد تنها برای بازدید توریستی مورد استفاده قرار گرفت و همه فعالیت های دولتی در آن متوقف شد .

موزه کاتالونیا

موزه کاتالونیا یک موزه ملی در کشور اسپانیا محسوب می شود که بیشتر آثار هنرمندانی بزرگ همچون پیکاسو را در دل خود جای داده است . این موزه بیش از 3000 اثر هنری از هنرمندان بزرگ را به نمایش گذاشته که دیدن آنها خالی از لطف نیست. معماری خود موزه هم در نوع خود بی نظیر و حیرت انگیز می باشد .

فواره جادویی

فواره جادویی فواره ای زیبا تلفیق شده با نور و با موسیقی می باشد و در هنگام پخش موسیقی به شکل موزیکال و هماهنگ با نت های موسیقی حرکات زیبایی را با رنگ های متنوع در هم می آمیزد و همگان را سر شوق می آورد .

کلیسای سانتا ماریا

کلیسای سانتا ماریا در مونت سرات باسلونا واقع شده و از جاذبه های اصلی گردشگری در بارسلون محسوب می شود . این کلیسا اعتبار زیادی در بین مسیحیان دنیا و بخصوص مسیحیان اسپانیا دارد . مجسمه این کلیسا هم برای این مسیحیان بسیار مقدس می باشد . این کلیسا که در حاشیه یک کوه زیبا و دیدنی ساخته شده دارای نمای زیبایی هم در داخل بنا و هم خارج آن بوده و به دلیل زیبایی های منحصر به فردش مقصد بسیاری از گردشگران می باشد .

پارک گوئل

پارک گوئل برای آشنایی با معمار برجسته اسپانیایی آنتونی گائودی بنا شده است . معماری که هنر او در زمان های پس از او همه را حیرت زده کرده است . هنرمندی معمار با تخیل و هوش بالا. ورودی این پارک رایگان و دیدن از آن واجب است . تمامی این پارک الهام گرفته از آثار گائودی می باشد .

لا پدرریا (La Pedrera)

گائودی و کازامیلا سلاطین جنبش مدرنیسم می باشند . در نمای بیرونی ساختمان حرکات موجی و خطوط خمیده ای بسیار مهیج و زیبا را می بینید که نمونه ای از ان را پیدا نخواهید کرد . ساختمانی بسیار زیبا با معماری فوق العاده که دیدن آن را حتما به شما توصیه می کنم . در هنگام پیاده روی روزمره خود در بارسلون حتما به این خیابان  و منطقه لاپدرریا هم سری بزنید .

کازا بالیو (Casa Batllo)

یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری شهر بارسلون ساختمان رنگارنگ و زیبا و مدرن کازا بالیو می باشد . این بنا را یکی از زیباترین بناهای مدرن جهان می نامند . در شب بخصوص دیدن این بنا تاثیر عمیقی بر روح خواهد گذاشت .

بیمارستان صلیب مقدس

بیمارستان صلیب مقدس  و سنت پائول در شمال شهر بارسلون واقع شده است . ساختمان قبلی بیمارستان در سال 1401 تکمیل شد و اکنون این بنا به عنوان  مدرسه هنری و موزه ملی کاتالونیا در بارسلون شناخته می شود . این بیمارستان توسط معمار نامی کشور اسپانیا به نام لوییز دومانچه ای مونتانر ساخته شده است .نمای جذاب  و دیدنی این بیمارستان باعث شهرت زیاد آن و جذب گردشگران فراوان به این سمت شده است .

پالائو گوئل

این سازه در محله ال راوال شهر بارسلون قرار گرفته است . این عمارت که از زیباترین عمارت های شهر بارسلون محسوب می شود  توسط معمار کاتالونیایی به نام آنتونی گائودی ساخته شد .این بنا از بناهای ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو می باشد و از مهم ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا محسوب می شود . اتاق های این ساختمان به حد زیادی چشم نواز و حیرت انگیز می باشند .

محله گوتیک

همانگونه که از اسم این محله بر می آید این محله پر است از سازه ها و ساختمان هایی با سبک معماری گوتیک . محلی با خیابان های طولانی و در هم پیچیده و بناهای تاریخی فراوان که سفر در این منطقه بارسلون به اوج لذت خود خواهد رسید . این محله از مشهور ترین جاذبه های اسپانیا و شهر بارسلون می باشد . هر چه در این محله گشت و گذار کنید باز سیر نخواهید شد . کلیسا ها ، ساختمان ها و میادین قدیمی و با سبک معماری فوق العاده همه را یکجا در این محل ببینید .
کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família)

احتمالا وصف کلیسای ساگرادا فامیلیا را زیاد شنیده اید . کلیسایی مهیج با معماری بی نظیر و مسحور کننده . بازدید از بارسلون بدون تماشای این کلیسا بی معنی خواهد بود . طراحی و اجرای سازه این کلیسا را آنتونی گائودی یکی از مشهورترین معماران اسپانیا انجام داده است و این اثر مهم ترین و بهترین اثر این معمار به نام است . گفته می شود هنوز این کلیسا تکمیل نشده است . هر ساله میلیون ها نفر فقط برای دیدن این کلیسا به بارسلون سفر می کنند . زیبایی این کلیسا وصف نشدنی است و این زیبایی در نمای بیرونی و درونی کلیسا هر دو با هم تلفیق شده و دیدن دارد .

پارک سیوتادلا (Ciutadella)

اگر عاشق دریاچه و قایق سواری هستید حتما بازدید از پارک سیوتادلا را در برنامه های خود داشته باشید. در دریاچه این پارک می توانید ساعت ها بر روی آب با کرایه کردن قایقی پارو بزنید و مناظر زیبای اطراف را تماشا کرده و به آرامشی عمیق دست یابید . این پارک را آنتونی گائودی به عنوان اولین اثر خود به یادگار درست کرده است . حتی اگر قایق سواری را کنار بگذاریم پیاده روی ، تماشای فواره های زیبا و بناهای یادبود نیز می تواند شما را کاملا اغنا کند .

کلیسای ساگراکور

این کلیسا بر روی تپه  تیبیدابو که همان مکان شهر بارسلون می باشد ساخته شده است. هر چند در ابتدای قرن 19 شایعاتی مبنی بر ساختن یک کازینو در این محل به گوش رسید ولی در نهایت این کلیسای خارق العاده از آن سازه سر به بیرون اورد . این کلیسا از مشهور ترین نقاط گردشگری بارسلون می باشد که در دنیا بی نظیر است . در این مکان یکی از نادرترین مجسمه های ساخته شده منصوب به حضرت مسیح را خواهید دید که در بلندترین نقطه با دستانی باز به شما خوش آمد می گوید .

قلعه مونتجیک

قلعه مونتجیک را قلعه ای تحمیلی در بارسلون می دانند . هدف از ساخت این قله سرکوبی مردم در آن زمان بوده و بعد ها به عنوان مکانی برای زندان مورد استفاده قرار می گرفته است . این قلعه در اوج قدرت فرانسیسکو فرانکو دیکتاتور نامی اسپانیا ساخته شد . این قلعه امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر بارسلون دیده می شود .

موزه‌ی تاریخ بارسلون

علاقمندان به تاریخ و هنر باید موزه بسیار جالب بارسلون را حتما ببینند . این شهر یکی از بهترین موزه های اسپانیا چرا دارد . در مجاورت این موزه آثار بسیار زیادی که حدود 4000 اثر می باشد و بر جای مانده از رومیان باستان است وجود دارد که دیدن آنها هم سرگرمی مناسبی است .

ساحل بارسلونا

بارسلون از نعمت ساحل های زیبا هم بی بهره نیست . یکی از زیباترین این ساحل ها ، ساحل بارسلونا  می باشد که اغلب مملو از جمعیت مشتاق می باشد . آب این ساحل جان می دهد برای یک آب تنی حسابی بخصوص در فصل های گرم سال . در اطراف ساحل هم پر است از رستوران ها و کافه های متعدد برای میل غذاهای محلی و سنتی و یا داشتن یک نوشیدنی فوق العاده .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.