شماره تماس : 23-88641720

شهر های دیدنی پرتغال

27

شهر های دیدنی پرتغال

پرتغال یکی از مدرن ترین و زیباترین کشور های جهان و اروپا می باشد که به دلیل خطوط ساحلی حیرت انگیز و جاذبه های گردشگری فوق العاده و منحصر به فرد هر روز بر میزان محبوبیتش افزوده می شود و هر سال از سال قبل جمعیت گردشگر بیشتر وارد این کشور می شوند تا با جاذبه های گردشگری و میراث غنی باستانی این کشور بیشتر آشنا شده و از نزدیک شاهد فرهنگ و مهمان نوازی پرتغالی ها باشند . پرتغال تنها به شهر لیسبون به عنوان پایتخت تمام عیار گردشگری این کشور محدود نمی باشد. در همه گوشه و کنار این کشور دوست داشتنی آثار باستانی و تاریخی و هنری بی شماری است که می تواند هر گردشگری را محو خود کرده و خاطرات او را تبدیل به بهترین ها بکند .

در هنگام مسافرت به پرتغال به یاد داشته باشید که می توانید از همه امکانات و زمان خود به خوبی برای بازدید همه مناطق این کشور استفاده نمایید پس برنامه ای دقیق تر داشته باشید  تا بتوانید مناطق بیشتری از این کشور را بازدید کنید . در زیر به تعدای از شهر ها و مناطق دیدنی این کشور اشاره خواهیم کرد که امیدواریم بتوانند در برنامه شما جایی پیدا کنند .

لیسبون (Lisbon)

لیسبون به عنوان پایتخت کشور پرتغال می باشد .تلفیق هنر کهن و باستانی با هنر امروزی این شهر را به یک موزه دیدنی مبدل کرده است . لیسبون بر روی بلندی ساخته شده و در هر منطقه این شهر که بروید مناظر دیدنی بسیاری در انتظار شما هستند .

لیسبون شهری پر جنب و جوش و شاد است و فروشگاه های این شهر همیشه غرق خریدار است . انواع کلیساها و بناهای دیدنی با سبک معماری متفاوت ولی اغلب گوتیک ، کافه ها و رستوران های متنوع با طعم غذاهای دوست داشتنی محلی و سنتی این شهر را از دست ندهید . لیسبون می تواند برای شروع مسافرت شما به کشور پرتغال آغازی عالی باشد . در کوچه پس کوچه های این شهر به پیاده روی بپردازید و با مردم این کشور بیشتر آشنا شوید و هنر آنها را با چشم ببینید .

سینترا (Sintra)

سینترا یک دهکده  فوق العاده دیدنی و مهیج و جذاب است. ساختمان هایی بسیار دیدنی و حیرت انگیز دارد و شما را بی شک شگفت زده خواهد کرد. سینترا در نزد مردم خود پرتغال هم بسیار ارزشمند است .کاخ ها ، برج ها ، ساختمان ها  و قصر هایی در این دهکده خودنمایی می کنند که واقعا نفس گیر و زیبا هستند . در معماری این ساختمان ها سنگ تمام هنرمندان این کشور را می توان دید . این دهکده پر است از خانه های اربابی با حیاط ها و محوطه های زیبا و نقاشی و معماری شده با شبک و سیاق دیدنی . این دهکده رمانتیک در دنیا نمونه ندارد . اگر به پرتغال مسافرت کردید و این دهکده را بازدید نکنید مطمئنا پشیمان خواهید شد .

پورتو (porto )

شاید پورتو را بیشتر با نام تیم محبوب فوتبال این شهر شناخته باشید ولی بهتر است بدانید پورتو از زیباترین شهر های اروپایی محسوب می شود . این شهر پیشینه ای قرن 14  و یا حتی بیشتر دارد . در خیابان ها و کوچه های این شهر دیوارهای قرن چهاردهی و خیابان های بادگیر قرون وسطایی را زیاد می بینید . از دیگر جاذبه های این شهر خانه های رنگا رنگ و دیدنی و برج ناقوس مشهور و کاشی های تزئینی در همه مناطق شهر می باشد . قصر ربیرا این شهر فوق العاده دیدنی است . می توانید بر زیر این سقف بنشینید و قاشق شناور مشهور را ببینید .

خانه های پورتو با بالکن های نقاشی شده به رنگ آب های آرام شهرت دارند و در نوع خود عالی هستند . پورتو  جز شهر هایی است که یونسکو آن را در لیست خود قرار داده  و همیت نشان می دهد که چقدر این شهر می تواند زیبا باشد . این شهر تلفیقی از تمدن و فرهنگ و هنر است و ترکیب معماری های جدید این شهر با هنر و معماری کهن پورتو شهر را از حالت اصلی خراج نکرده است .

دره دورو (douro Valley)

رودخانه دورو دو کشور پرتغال و اسپانیا را در می نوردد. این رودخانه که به دلیل ساخت 8 سد در مناطق مختلف آن اکنون کمی آرام شده از مناطق دیدنی هر دو کشور به شمار می رود . زمین های کشاورزی باغ های بسیار زیادی در اطراف این رودخانه دیده می شوند و از جذابیت های آن وجود دره ها و تپه هایی در اطراف این رودخانه می باشد . اطراف این رودخانه واقعا زیباست و با آنچه که از برخی رودخانه ها سراغ داریم کاملا متفاوت است.

 این رودخانه همانند یک جاده از بین کوه ها  عبور می کند و مناظر فوق العاده دیدنی را بوجود می آورد . بر روی این رودخانه با کرایه کردن قایق و گذر از بین کوه ها و باغ ها ی اطراف حسابی لذت خواهید برد  . مناطق دست نخورده اطراف با دره دورو تکمیل می شود . دره دورو در واقع دره ای است پر نعمت برای مردم این منطقه . در این دره چنیدن هزار درخت انگور هر ساله با بهره فراوان عرض اندام می کنند .انگور این منطقه بیشتر برای کارخانه مشهور پورت ارسال می شود .  تاکستان های روی تپه ها دارای نام های مشهور و جالبی هستند .

اوبیدوس (Obidos)

در استان استرمادورا دهکده ای وجود دارد که به دلیل استحکام فراوان به خاطر دژ ها و قلعه های زیاد شهرت دارد . حتما دلیلی باید باشد که این دهکده اینقدر مورد نظر ملکه های پرتغالی بوده است . دهکده ای خیره کننده  و زیبا که حتما شما هم با یک بار دیدن آن عاشقش خواهید شد .

کاشکایش (Cascais)

کاشکایش در ابتدا تنها منطقه ای بود که ماهیگران را مجذوب خود می کرد و از آن به عنوان دهکده ماهیگری یاد می شد ولی خیلی زود مرود توجه سایر مردم هم قرار گرفت . سواحل این دهکده  برای داشتن یک گردش ساحلی بی نظیر بودند و همین باعث بوجود آمدن منطقه گردشگری ساحلی کم نظیر کاشکایش شد . سواحل باشکوه و آب های ذلال و شفاف ، هیجان و شادابی و شور شبانه ، انواع ورزش های آبی و گردش در دل طبیعت این دهکده به شهرت این دهکده را بالا و بالاتر برد . این دهکده خواستگاه گردشگران داخلی و خارجی پرتغال فقط نیست و بهتر است بدانید اکثر هنرمندان و ورزشکاران معروف و همچنین نویسندگان شهره هم این دهکده را برای تفریح انتخاب می کنند به تازگی اسکه ای جالب و دیدنی در این دهکده ساخته شده که بر دیدنی های این دهکده افزوده است .

پریا دا مارینا (Praia da Marinha)

این منطقه هم جوار شده با منطقه دیدنی و توریستی الگارو که همین موضوع باعث شده است توجه کمتری به این منطقه بشود . اما جالب است بدانید پرتغال با این همه ساحل زیبا یکی از غنی ترین و زیباترین سواحلش را در این منطقه دارد .این ساحل جز 100 ساحل برتر دنیا است . آب های این ساحل بسیار ذلای و شفاف است و صخره های دیدنی زیادی با حالت های فوق العاده جالب  در این منطقه وجود دارند که بر جذابیت آن می افزایند.

ماروائو (Marvao)

یکی از قدیمی ترین دهکده های کشور پرتغال در منطقه النتجو این کشور به نام ماروائو می باشد. هنوز آثار قرن سیزدهمی در این دهکده دیده می شود که نشان از قدمت این دهکده دارد . خیابان های این دهکده بسیار زیبا طراحی شده اند  و مناظر بسیار دیدنی در این دهکده وجود دارد که جان می دهد برای گرفتن عکس های یادگاری و خاطره انگیز .

سالما (Salema)

ساحل آرام و سر به زیر و متین سالما که در فاصله 3 ساعتی لیسبون قرار دارد را از دست ندهید . این منطقه را توریست های کمتری می شناسند و معمولا خلوت و دست نخورده است . خانه های این منطقه سفید و زیبا هستند . دهکده سالما به عنوان دهکده ماهیگری شناخته می شود ولی مناظر دیدنی و فوق العاده و سواحل آرام و جذابی را در خود دارد . از کمی بالاتر که نگاه کنید مناظر این منطقه با شما سخن می گویند و آرامشی را تجربه خواهید کرد که وصفش نگفتنی است .

اوورا (Evora)

اوورا دهکده ای در شهر اوورا پرتغال و ثبت شده در آثار جهانی یونسکو می باشد و برای طی مسافتی 5 مایلی به صورت پیاده و لذت بردن از مناظر بکر اطراف بسیار عالی است .  در این دهکده آثار فراوان دیگری هم وجود دارد مانند کاپلا دا اوسوس که سردابه ای شوم بوده است .

همه شهر ها و دهکده های پرتغال در نوع خود دیدنی و جذاب هستند. با سیاحتگران ساحل آفتاب به عنوان مجری اصلی سفر های توریستی و اقامتی پرتغال برای مسافرت با این کشور همراه باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.