شماره تماس : 23-88641720

 معرفی شهر تولدو Toledo اسپانیا

 معرفی شهر تولدو Toledo اسپانیا

تراول تولدو

تولدو شهری باستانی در مرکز اسپانیا است که بر روی یک تپه گرانیتی قرار دارد و در اطراف آن رودخانه تاقوس دیده می شود که از سه طرف شهر را در برگرفته است. این رودخانه از اسپانیا شروع شده و در نهایت در کشور پرتغال به شهر لیسبون می رود. در زمانهای گذشته مسلمانان در این شهر حکومت می کردند به همین خاطر در این شهر کوچه های تنگ و مسجدهایی از آن زمان به یادگار مانده است. همچنین کلیساهای قدیمی نیز از آثار باستانی این شهر هستند. این تنوع از آثار باستانی این شهر را به یک موزه واقعی روباز تبدیل کرده است و برای افراد علاقه مند به آثار باستانی بسیار جذاب است.

تولدو را شهری با سه فرهنگ متفاوت می نامند زیرا در گذشته مسلمانان در کنار یهودیان و مسیحیان به طور مسالمت آمیزی زندگی می کردند. این شهر تاریخی دارای قدمتی نزدیک به 2000 سال است. تولدو را مرکز فرهنگ اسپانیا می نامند و در سال 1986 نامش در فهرست یونسکو ثبت گردید این شهر در مرکز اسپانیا قرار دارد و با مترو تنها 30 دقیقه از مادرید فاصله دارد.

بناهای تاریخی زیادی از جمله چندین مسجد در این شهر از مسلمانان به یادگار مانده که از جمله انها می توان به مسجد باب المردوم و مسجد تورنریاس اشاره کرد و از کلیساهای قدیمی این شهر می توان کلیسای سن رومن، سانتیاگو دل آرابال،کریستو دلا وگا و کلیسای سانتو دومه را نام برد. کلیسای جامع تولدو توسط فردیناد سوم در سال 1266 احداث شد که دارای آثار هنری و فرهنگی بسیاری است. این کلیسا دارای یک موزه است که در این موزه آثار هنری نقاشان معروفی چون ال گرکو، فرانچسکو دگویا و لوییس دمورالز دیده می شود. بیمارستان سانتا کروز در قرن شانزدهم میلادی توسط انریکه د ایگاس بنا شد و اکنون پس از بازسازی به عنوان موزه باستان شناسی هنرهای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از آثار باستانی شهر تولدو قلعه آلکانزاست که در قرن 15 ام ساخت آن شروع شد و اکنون به عنوان موزه ارتش از آن استفاده می شود. تولدو همچنین دارای آثار باستانی،کلیساها و بیمارستان ها و موزه های بسیار دیگری است.

خیابان ها و کوچه های باریک و پر پیچ و خم در این شهر به میدان زوکودوور می رسد، بر روی رودخانه تاقوس دو پل قرار دارد یکی پل آنکانتراست بازمانده از قرون وسطی است و دیگری پل سن مارتین است که تاریخچه آن به قرن سیزدهم میلادی بر می گردد.

از گذشته این شهر به تولید آهن وشمشیر شهرت داشته و امروزه نیز در صنعت تولید چاقو و شمشیر پیشرو است. به مدت طولانی کار اصلی مردم این شهر کشاورزی بوده که در سال 1990 بیشتر به صنعت و تولید مواد شیمیایی، وسایل منزل، مبلمان و ماشین آلات روی آورده اند. یکی از شیرینی های معروف این شهر خمیر بادام است که بیشتر در ایام کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد که از بادام و شکر تهیه می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.