شماره تماس : 23-88641720

نکاتی جالب در مورد اسپانیا

38

نکاتی جالب در مورد اسپانیا

اسپانیا کشوری بسیار دیدنی و جذاب در جنوب غربی اروپا می باشد و با نام رسمی پادشاهی اسپانیا شهرت دارد. این کشور دارای تنوع آب و هوایی بسیار مطلوب بوده و بر خلاف بسیاری از شهر ها و کشور های اروپایی که تنها می توان برای مسافرت در این کشور ها فصول گرم تر را برنامه ریزی کرد تقریبا در تمام ایام سال می توانید به این کشور و نقاط مختلف آن سفر کرده و از جاذبه های تاریخی ، گردشگری و هنری این شهر به همراه سواحل زیبا و مردمان مهمان نواز بهره مند شوید .

مانند ایران که در هر منطقه ای شاهد نوعی آب و هوا می باشیم و در هر شهر و حتی شهرستان های اطراف آنها تنوع گویش و زبان را شاهد هستیم ، کشور اسپانیا هم هر چند به بزرگی ایران نیست ولی دارای تنوع فرهنگی و زبانی زیاد در هر گوشه و کناری از این کشور می باشد هر چند زبان اصلی و مرسوم در این کشور اسپانیایی می باشد . مثلا در بارسلون زبان گویششان کاتالان است و در شهر های سن سباستین و بیلبائو زبان گویش باسک و در گالیسیا زبان گالیسی و … را می توان مثال زد .  این مردمان حتی آداب و رسوم خاص خود را داشته و جالب اینکه این رسوم نه تنها منع نمی شوند که با سیاست های صحیح دولت اسپانیا به یک جاذبه برای گردشگران مبدل شده اند .

مردم اسپانیا عموما به خواب بعد از ناهار علاقمند هستند و به این موضوع شهره شده اند ولی حقیقت این است که در برخی از شهر های اسپانیا مانند سویل و کوردوبا گاهی هوای شهر بخصوص در ساعات میانه روز بسیار گرم و سوزان می شود و گاهی تا بیش از 40 درجه سانتی گراد هم می رسد و این بی حالی و خواب ظهر را توجیحی منطقی دارد .

کشور اسپانیا دارای 17 منطقه خود مختار با فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به فرد خود می باشد . این مناطق هر کدام برای خود غذاها و میان وعده های جالب و بسیار خوشمزه ای دارند که همین موضوع باعث شهرت غذاهای اسپانیایی شده است . در همه جای دنیا شاهد وجود رستوران های اسپانیایی هستیم و حتی برخی از آنها شعبه و یا نمایندگی خود رستورانی در اسپانیا هستند و بسیار محبوب می باشند.

 ترکیب فرهنگ و آثار بر جای مانده این کشور بین مسلمانان و مسیحی ها و حتی یهودیان تلفیق شده و این تنوع بر زیبایی این کشور افزوده است .

آثار تاریخی و شاهکار معماری و هنری در اسپانیا به وفور دیده می شود و خیلی از این آثار و بنا ها در لیست آثار جهانی یونکسو به ثبت رسیده اند . سیاست حفظ و نگهداری این بناها در اسپانیا و ایجاد خدمات تفریحی و گردشگری در اطراف این سازه ها و بنا های تاریخی باعث شده است تا گردشگران زیادی برای دیدن این آثار به اسپانیا مسافرت نموده و صنعت گردشگری اسپانیا را به یکی از مهم ترین صنایع این کشور مبدل نماید. این کشور هر ساله میلیون ها نفر گردشگر را پذیرا می باشد. از مشهور ترین و فاخر ترین آثار بر جای مانده اسپانیا که در جهان نمونه ای ندارد  ، ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلون می باشد .

برند های مشهور و کیفیت بالای برخی از موارد و کالاهای اسپانیایی باعث شده که برخی از توریست ها و مسافرین اسپانیا یکی از اهداف مسافرت خود به این کشور را خرید از مراکز و شعبه های اصلی این برند ها قرار دهند.

بیشتر مسافرین کشور اسپانیا در برنامه های خود بازدید از شهر های بزرگ این کشور مانند مادرید ، بارسلون ،  والنسیا و یا سن سباستین را دارند در حالیکه با سفر به شهر های کوچکتر و جزایر ناب این کشور و روستا ها و مناطق طبیعی این کشور بیشتر لذت خواهید برد . زیرا هم جمعیت کمتری در این مناطق هستند و هم چیزی از نظر آثار تاریخی و گردشگری نسبت به شهر های بزرگتر کم نداشته و همیشه رو به بهبود می باشند . از دیدنی های شهر های کوچک اسپانیا می توان به دره و دامنه های گالیسیا ، تپه های اندلس ، باغ های انگور و کوه های مالاگا و … اشاره نمود .

برای خوردن شام عجله نکنید. همه جاهای مورد نظر خود را بازدید کرده و به برنامه های دیگر خود برسید و با اتمام برنامه ها و آزاد شدن زمانتان برای میل کردن شام به یک رستوران خوب بروید. مردم اسپانیا شام را پس از ساعت 10 شب و تا نیمه های شب می خورند و به همین دلیل هم اکثر رستوران های این کشور تازه ساعت 10 شب شروع به فعالیت می کنند و تا نیمه های شب و حتی نزدیک صبح در حال کار هستند و این موضوع بسیار طبیعی است .

هر چند بسیاری از ما جشنواره های اسپانیا را  با جشنواره گاو بازی سن فرمین و یا جشنواره پرتاب گوجه فرنگی می شناسیم اما این کشور مهد جشنواره های بزرگ و مشهور زیادی می باشد . برای هر مناسبت جشن ها و فستیوال های زیادی برگزار می کنند و برای اعیاد و مناسب های مقدس خود برنامه ریزی های خوبی دارند . تقریبا در همه فصول سال این جشنواره ها را خواهید دید .

بی شک هر چه درباره اسپانیا گفته شود کم است. باید این کشور را از نزدیک ببینید تا با جاذبه ها و دیدنی ها فوق العاده آن و فرهنگ ها و سنن زیبای این کشور  و همچنین با طعم لذیذ غذاهای اسپانیایی آشنا شوید . برای داشتن برنامه مناسب و با شرایط خوب برای سفر به اسپانیا همین امروز با متخصصین شرکت سیاحتگران ساحل آفتاب تماس بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.