شماره تماس : 23-88641720

هر آنچه که باید در مورد یونان بدانید

32

هر آنچه که باید در مورد یونان بدانید

یونان یکی از مقاصد مشهور و پر طرفدار اروپا محسوب می شود که به دلیل داشتن سواحل منحصر به فرد و زیبا و ساختمان هایی با معماری زیبا و همه پسند و همچنین به دلایلی همچون غذاهای خوشمزه و پیشینه های فلسفی و هنری زبانزد بسیاری از علاقمندان به سفر های اروپایی می باشد . از دیگر مزایای سفر به یونان هزینه کمتر مسافرت به این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی می باشد آتن پایتخت این کشور و یکی از بزرگترین شهر های یونان می باشدکه از نظر بسیاری از گردشگران از نظر زیبایی و روح نوازی با پایتخت های مشهور اروپا برابری دارد  ولی جزایر یونان از نوع بی بدلیل و لوکس اروپا محسوب می شوند که نمونه این جزایر را در سایر کشور های اروپایی نمی توانید پیدا کنید .

برای اقامت هر شب در کشور یونان بین 40 تا 200 یورو باید هزینه پرداخت نمایید که این تفاوت قیمت بسته به نوع محل اقامت و همچنین شهر محل اقامت متفاوت می باشد. مثلا در خود آتن هزینه های اقامت معمولا از هزینه اقامت در جزایر لوکس به مراتب کمتر می باشد . هتل های اقامتی بستگی به درجه کیفی  در شب های خلوت سال هزینه  ای برابر با 40 یورو (هتل 3 ستاره) 80 تا 150 یورو هتل 4 ستاره  برای هر شب دارند  و اتاق های دو تخته( هتل 3 ستاره) را معمولا با هزینه 40 یورو هم می تواند کرایه کرد . اما در هر صورت پیشنهاد می شود پس از تصمیم گیری برای مسافرت به این کشور ابتدا هتل و یا محل اقامت خود را تعیین و رزرو نمایید تا خدای نکرده مجبور به کرایه هر اتقا با بیش از قیمت واقعی ان نشوید .

یونان به دارا  بودن غذاهای محلی  و بسیار خوشمزه هم مشهور است و همه مسافرین این کشور ترجیح می دهند حتما از این غذاها تجربه کنند . اما هر پرس غذا هم قیمت های متفاوتی دارد . کترینگ ها و رستوران های کوچک معمولا غذاها را با قیمت کمتری از رستوران های بزرگتر و یا لوکس عرضه می کنند . تفاوت یک نوع غذا در رستوران کوچک و لوکس تقریبا 10 یورو می باشد تا جایی که شما غذایی را که در رستوران لوکس این کشور با قیمت حدودی 30 دلار میل می کنید  می توانید در رستوران های محلی با 20 دلار و با همان کیفیت و حتی بهتر پیدا کنید .

البته غذاهای محلی ارزان هم به وفور یافت می شود. مثلا در یونان غذایی محلی بسیار خوشمزه به نام گیروس وجود دارد که گوشت را با گوجه و پیاز و سس های مخصوص تفت می دهند و با نان می خورند و قیمتی برابر با 3 یورو دارد و با وجود ارزان بودن بسیار هم پر طرفدار است . در کافه رستوران ها هم می توانید غذاهای ارزان قیمت متنوع گیر بیاورید و مطمئن باشید پشیمان نمی شوید . البته در بسیاری از هتل آپارتمان هاو یا هاستل های یونان خود مسافرین هم می توانند اقدام به آشپزی نمایند . ممکن است برخی نتوانند همه نوع غذایی بخورند و یا غذاهای یونانی را دوست نداشته باشند . هزینه تهیه مواد اولیه برای تهیه غذا در هاستل خودتان حدودا در هفته 36 یورو تخمین زده می شود .

رفت و آمد و حمل و نقل در یونان هم متنوع است. در این کشور هم وسایل حمل و نقل عمومی به وفور یافت می شود و هم تاکسی و سرویس های محلی . هر چند برای رفت و آمد بین جزایر یونان و در بیشتر این جزایر تنها راه ، راه دریاست و حمل و نقل دریایی با قایق و فری می باشد . اگر مسیر این جزایر کم باشد 12 یورو و به همین ترتیب تا بیشتر مسافت بین جزایر که حدود 36 یورو می باشد افزایش پیدا می کند . برای سفر از آتن از راه دریا هم با در نظر گرفتن مسافت راه هر نفر از 30 تا 60 یورو  هزینه کند . البته برخی از این جزایر را می توان با اتوبوس و قطار هم باطدید کرد. با اتوبوس 20 یورو و با قطار های شهری 1.2 یورو باید بپردازید .

اما تفریحات در این کشور با وجود تنوعی که دارند ولی باز هم قیمت تقریبا بالایی دارند . بازدید از اماکن تاریخی این کشور حدود 12 تا 24 یورو می باشد . قایق سواری و پاراسیلینگ و جت اسکی و … بین 22 تا 45 یورو و غواصی حدود 70 یورو هزینه دارد و اگر بخواهید اتومبیل هم کرایه کنید باید حداقل روزانه 20 یورو پول بدهید .

پیشنهاداتی برای کاهش هزینه سفر به یونان

بسیاری از گردشگران اروپا و کشور مانند یونان به دلایل بالا بودن هزینه ها در این کشور ها به دنبال راه هایی هستند تا این هزینه ها را حتی المقدور کاهش دهند .مدیریت در هزینه های همیشه بهترین راه برای کاهش هزینه می باشد معمولا همه افراد تفریحات و مخارج یکسانی هم ندارند و می توانند با گزینش موارد مورد انتظار خودشان این هزینه ها را کنترل کنند ولی با این وجود برای شما پیشنهاداتی را انتخاب کرده ایم که توصیه می شود برای کنترل هزینه های به آنها عمل نمایید :

  • از رستوران ها و کافه ها برای سرو غذا استفاده نمایید و غذاهای ارزان قیمت بخورید .
  • یونان سواحل و تفریحگاه های زیادی دارد پس بهتر است با مشورت از مردم محلی به نقاطی بروید که کمتر گردشگران به آن توجه می کنند و مقصد همه گردشگران نیست .
  • قایق های فری شبانه هزینه کمتری از مسافران می گیرند از آنها استفاده نمایید.
  • رزرو زود هنگام بلیط های فری قیمت کمتری دارند تا رزرو دقیقه نودی
  • جزایر یونان همگی دیدنی و عالی هستند پس بهتر است به جای سفر به جزیره ای همچون میکونوس به جزایر ارزان تر بروید .

دیدنی های یونان

بی شک آکروپولیس آتن دیدنی ترین  منطقه تاریخی در یونان است که به راحتی می توان عظمت و بزرگی تاریخ این کشور را در این منطقه حس کرد . مناظر باشکو و حیرت انگیز و بناهای تاریخی  زیادی در این مکان وجود دارد و در همه ایام سال گردشگران زیادی را به خود فرا می خواند .عاشقان تاریخ ، تمدن و هنر و زیبایی غیر ممکن است این مکان را ببینند و متحیر و غرق در لذت نشوند .

سواحل زیبا و جزایر منحصر به فرد یونان را هم از یاد نبرید . جزایری مخصوص  عاشقان و زوج های رومانتیک (مانند سانتورینی) .آب های آبی با سواحل رنگ بندی شده در همه مناطق این جزایر که هر کدام در نوع خود بی بدلیل و زیبا هستند . این جزایر آنقدر زیبا و پرطرفدار هستند که به سادگی در فصل های گرم سال نتوانید به آنجا بروید بنابر این باید از قبل برای ورود به این جزایر رزرو کرده باشید .

همچنین در فصل تابستان  فستیوال هلنیک را حتما شرکت کنید . در این فستیوال تئاتر ها و کنسرت های زیادی بر پا می شود . هدف از برپایی این فستویال یادآوری ایام گذشته در یونان و افتخار به این دوران می باشد. یونانی ها به شکل عجیبی برای گذشته خود احترام قائل هستند و پاس می دارند . پس بهتر است در هنگام صحبت کردن در خصوص فرهنگ و تمدن یونان در این فستیوال مراقب باشید .

صخره های متئورا نیز بسیار جالب و دیدنی هستند . در این محل تعدادی بی شماری عبادتگاه ساخته شده است که در حال حاضر تنها 6 تا از این عبادتگاه ها بر پا هستند  .  برای گرفتن حمام آفتاب هم جایی بهتر از جزیره کورفو پیدا نمی کنید . این جزیره هم آفتاب دلپذیری دارد و هم مناظر طبیعی و بکر فوق العاده ای دارد  که گردشگران زیادی را به خود مجذوب می کند .  شهر دلفی یونان هم پر است از جاذبه های تاریخی و دیدنی که از جمله آن می توان به عبادتگاه  آپولو اشاره نمود که بسیار مشهور است .

کوه مذهبی یونانی ها را هم باید دید . کوه المپوس بسیار زیبا است و  بی شک لذت زیادی برای شما کوه پیمایی در این کوه به همراه خواهد داشت . علاقمندان به پیاده روی هم بهتر است  به پارک ملی ساماریا گرجبروید بروید و ساعت ها در این پارک پیاده روی کرده و از مناظر بکر آن لذت ببرند .

هراکلیون  موزه باستان شناسی مشهور یونان را هم حتما در برنامه بازدید خود قرار دهید . این موزه در جزیره کرت واقع شده و تمامی آثار آن مربوط به قرن های گذشته و دور یونان بوده و بسیار مهیج است .

سفر به یونان قطعا تجربه ای بی نظیر برای علاقمندان به مسافرت اروپایی می باشد. این کشور هم مزایای سایر کشور های اروپایی را دارد و حتی افرادی که بتوانند در این کشور اقامت دریافت نماید می توانند به تمامی نقاط اروپا به راحترین شکل رفت و آمد نماید و لذت زندگی در اروپا  را تجربه کنند .

برای مسافرت رویایی به یونان بهتر است با برنامه ریزی مناسب و مهیج سیاحتگران ساحل آفتاب همراه باشید و با کارشناسان و متخصصین ما تماس بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.