شماره تماس : 23-88641720

چگونه با ترس از پرواز مقابله کنیم

چگونه با ترس از پرواز مقابله کنیم

تراول ترس از هواپیما

حدود یک چهارم از مردم از پرواز با هواپیما ترس دارند و فکر پرواز با هواپیما باعث ایجاد استرس زیادی برای آنها می شود. اکثر این افراد قبل از پرواز دائما وضعیت آب و هوا را بررسی می کنند و از کوچک ترین صداهایی که هنگام پرواز در هواپیما رخ می دهد احساس وحشت می کنند. از نظر این افراد آسمان جایی برای انسان ها نیست و به دلیل در دست نداشتن کنترل هواپیما دائما احساس در معرض خطر بودن دارند. در ادامه مطلب به مواردی اشاره می کنیم که دانستن آنها باعث کاهش و از بین رفتن ترس شما از پرواز می شود.

یاد بگیرید چگونه یک هواپیما کار می کند

یکی از مهم ترین مواردی که باعث ترس داشتن از پروار می شود، نداشتن اطلاعات کافی از چگونگی عملکرد هواپیما ها هنگام پرواز می باشد. هواپیما ها برای پرواز در آسمان ساخت و طراحی شده اند مانند یک زیر دریایی برای حرکت در زیر آب و یک ماشین برای رفت و آمد در جاده.

به خلبان ها اعتماد داشته باشید

اگر ترس از پرواز دارید، درک کردن این موضوع که ممکن است کسی از پرواز لذت ببرد برای شما کمی دشوار است. خلبانان علاقه زیادی به شغل خود دارند و پرواز یکی از لذت های بزرگ زندگی برای آن ها می باشد. خلبان ها پس از انجام سال ها تمرین به این مقام می رسند و هر 6 ماه یک بار از برای اطمینان خاطر از آن ها تست گرفته می شود.

با تکان های هواپیما آشنا شوید

تکان های هواپیما در حین پرواز ممکن است باعث ناراحتی شما شود اما یک امر کاملا طبیعی می باشد و هیچ خطری برای شما ندارد. عموما عوامل طبیعی باعث به وجود آمدن این تکان ها می شوند و هیچ خطری برای هواپیما ندارند زیرا ساختار هواپیما ها برای مقابله با بدترین عوامل طبیعی طراحی شده اند.

با افکار منفی خود مقابله کنید

هر چقدر هم از پرواز ترس داشته باشید، بهتر است فکر های منفی را از خود دور کنید و به پایانی خوش فکی کنید. داشتن ذهنیت مثبت باعث کمتر شدن استرس شما خواهد شد و سفری خوب و آرام را برای شما به همراه خواهد داشت.

با خدمه کابین صحبت کنید

خدمه کابین و مهماندار ها وظیفه آرام و امن نگه داشتن شما را بر عهده دارند. با مهماندار خود صحبت کنید و او را از ترس از پروازتان مطلع کنید. از پرسیدن سوال هایتان خجالت نکشید و درباره تمام اتفاقاتی که در هواپیما رخ می دهد با آن ها مشورت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت وجود مشکل در حین پرواز، خدمه کابین وظیفه اطلاع رسانی به شما را دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.