شماره تماس : 23-88641720

کشف یک جاذبه گردشگری جدید در ایتالیا

کشف یک جاذبه گردشگری جدید در ایتالیا

ایتالیا

نقشه کشور ایتالیا به شکل یک چکمه می باشد، در پاشنه این چکمه استانی به نام Puglia واقع شده است. وجود باغ های زیتون، سواحل زیبا و مزارع در این استان باعث شهرت فراوان آن میان گردشگران شده است. غواصی یکی از تفریحات جدید در استان Puglia می باشد که می توان به ان اشاره کرد. به تازگی صخره های مرجانی زیبایی در آبهای دریای این منطقه کشف شده است. وجود این صخره های مرجانی باعث استقبال غواصانی زیادی برای بازدید از این استان شده است. این صخره های مرجانی یافت شده اولین صخره های مرجانی موجود در کشور ایتالیا می باشند که در عمق 30 تا 60 متری آب های دریا قرار گرفته اند و از نوع صخره های مرجانی mesophotic می باشند. این نوع صخره های مرجانی از میزان نور بسیار کمی بهره مند می باشند و انواع آنها در کشور هایی مانند مالدیو و کارائیب قرار دارد. طول این صخره مرجانی در استان Puglia بیش از 1.5 مایل (حدود 2.5 کیلومتر) می باشد. طبق گفته دانشمندانی که این منطقه را کشف کرده اند، طول این صخره های مرجانی در سال های آینده بیش ده ها مایل افزایش خواهد داشت.

طبق گفته پروفسور Giuseppe Corriero، راهنمای پروژه تحقیقاتی برای کشف این صخره مرجانی، صخره های مرجانی mesophotic بسیار نادر و کمیاب می باشند. او در سال 1990 در پروژه ای تحقیقاتی به عنوان زیست شناس دریایی در کشور مالدیو فعالیت داشته و به وجود آمدن صخره های مرجانی در آن منطقه پس از 30 سال برای او واقعه ای باور نکردنی بوده است. این نوع صخره های دریایی در طول زمان در نزدیکی صخره ها و سنگ هایی که در دریا واقع شده اند شکل می گیرند و به مرور زمان رشد و پیشروی فراوانی در دریا دارند.

پس از این اکتشاف در کشور ایتالیا، سازمان ها و مقامات اداری این کشور از این منطقه به طور کامل محافظت می کنند. برخی از مرجان هایی که در این منطقه زندگی می کنند به رنگ های نارنجی، قرمز و بنفش می باشند که به زیبایی این جاذبه گردشگری می افزایند و هر روزه غواصان زیادی را به این  منطقه جذب می کنند. به عنوان یکی از بزرگترین صخره های دریایی از نوع mesophotic  می توان به the Great Barrier Reef اشاره کرد که یکی از مکان های محبوب برای غواصان حرفه ای می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.