شماره تماس : 23-88641720

آشنایی با محله زیبای پلاکا یونان

آشنایی با محله زیبای پلاکا یونان

تراول پلاکا

پلاکا قدیمی ترین محله در آتن است که در مکانی زیر یک صخره به نام آکروپلیس بنا شده است با خانه های زیبای قدیمی و نئو کلاسیک و گاها خانه های مدرن امروزی و خیابانهایی مخصوص عابرین پیاده که عبور و مرور ماشین ها در آنجا ممنوع است نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. پلاکا دارای دو خیابان اصلی به نام های آدرینانو و کیداتینئون است و فرقی ندارد که از کدام یک از آنها گردش خود را شروع می کنید زیرا این دو خیابان با هم تقاطع دارند. قدم زدن در anafiotika که یک روستای زیبا و قدیمی در منطقه آکروپلیس است یک دید عالی از مناظر آنجا برای شما به وجود می آورد. در پلاکا کافه های زیبای زیادی وجود دارند که برای استراحت کردن و نوشیدن یک قهوه خوش طعم و گذراندن وقت بسیار مناسب هستند. غذاهای محلی در تمام این کافه ها و رستوران ها وجود دارد. از کارهای جالب دیگری که در این محله قدیمی می توانید انجام دهید خرید از صنایع دستی و سو غاتی های آنجاست. از صنایع دستی زیبای این منطقه زیورالات برای خانمها و همچنین پارچه های کار دست و گلدوزی شده است. هم چنین این محله دارای بناهای قدیمی و باستان شناسی است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. یک صبح یا یک بعد از ظهر زمان مناسبی است تا از تمام جاذبه های این محله قدیمی بازدید کنید.

جاذبه های اصلی پلاکا موزه ها و سایت های باستان شناسی آن است. موزه های این محله شامل چهار قسمت است که یکی از آنها موزه دانشگاه آتن در خیابان tholo  است که دارای نسخ خطی و عکس های قدیمی است. یکی دیگر از این موزه ها موزه آلات موسیقی در خیابان diogenous است و موزه هنرهای معاصر که به تازگی بازسازی شده است. کودکان و نوجوانان می توانند از موزه هنرهای کودکان یونان بازدید کنند این موزه دارای تعداد زیادی اسباب بازی های قدیمی و اشیا قدیمی و … است کودکان و نوجوانان با دیدن این موزه می توانند با فرهنگ قدیمی یونان آشنا گردند. این موزه دارای یک اتاق کوچک زیر شیروانی است و به اتاق پدر بزرگ و مادر بزرگ مشهور است و یادآور خوبی از گذشته یونان است. هم چنین قسمت هایی برای نقاشی کودکان دارد و دارای یک کتابخانه نیز هست. اگر شما صاحب یک فرزند کودک یا نوجوان هستید حتما به این مکان سر بزنید زیرا برای کودکان بسیار جذاب و مفرح است.

رستوران های زیادی در پلاکا برای انواع سلیقه ها وجود دارد و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه و اینکه چه موقع از روز هستید یک رستوران را انتخاب کنید غذاهای سنتی، غذاهای مدرن و غذاهایی مخصوص گیاه خواران در این رستوران ها ارائه می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.