شماره تماس : 23-88641720

آمفی تئاتر کلوسئوم Colosseum

Colosseum (2)

آمفی تئاتری  به نام کلوسئوم  Colosseum

سالن آمفی تئاتر کلوسئوم , از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری ایتالیا به شمار می آید که مقصد مناسبی برای گذران اوقات در زمان تعطیلات برای بازدید کنندگان به حساب می آید و در مرکز شهر رم قرار گرفته است. این سالن تئاتر بزرگ , عظیم ترین مکانی است که به واسطه  امپراطوری روم تاسیس شده است و به عنوان  نمونه ای از امکانات ورزشی به شمار می آید که تا عصر مدرن امروزی برجای مانده است. همچنین مکان نامبرده یادگاری از تاریخ کهن و فرهنگ برجسته دوران باستان و رم می باشد. این آمفی بر اساس نام لاتین موسس خود (فلویوس )نامگذاری شده است . از این مکان در گذشته برای مجادلات و رقابت های گلادیاتور ها انواع ,نمایش های عمومی ( از قبیل استهزاء جنگ های دریایی,..), شکار حیوانات , مجازات مردم (اعدام), نمونه های مختلفی از نمایش های رزمی و درام بر اساس اساطیر کلاسیک استفاده می شده است . این سازه در اوایل قرون وسطی به منظوراستفاده مردم از آن به عنوان سرگرمی , متوقف گردید اما چندی بعد برای مقاصد دیگری همچون ساخت و ساز, کارگاه ها,مراکز مذهبی,سنگرها و استحکامات نظامی, شکارو معابد مسیحیون, مورد استفاده قرار گرفت.
سال هاست که این مکان پس از رویارویی با انواع بلایای طبیعی;  سیل و زلزله,..نمای امپراطوری روم را حفظ کرده و به طور سالم باقی مانده است.دسترسی به کلیسای کاتولیک روم از طریق این سازه نیز امکان پذیر است.
نکته ی جالب توجه درباره ی این محل اینست که تصویر Colosseum روی سکه های پنج یورویی ایتالیایی ترسیم شده است.
لازم به ذکر است این مکان در گذشته زمینی مسطح و ویران میان تپه های Caelian, Esquiline and Palatine قرار داشته است که در قرن دوم میلادی توسط Nero آباد شد .وی در آن محل دریاچه ای مصنوعی ساخت که اطراف آن را باغ ها و خیمه گاه های صحرایی احاطه می کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.