شماره تماس : 23-88641720

اهمیت منطقه کاتالونیا برای دولت مرکزی اسپانیا

اهمیت کاتالونیا


اهمیت منطقه کاتالونیا برای دولت مرکزی اسپانیا:

تمامی سرویس های خبری، از تاریخ اول اکتبر سال 2017 مشغول به خبر رسانی و انعکاس خبری در زمینه تغییرات ایجاد شده در کاتالونیای اسپانیا بوده اند؛ اما نکته بسیار مهم و قابل توجه بر این عرصه، شاید به دلیل اهمیت ویژه ایالت کاتالونیا برای اسپانیا ایجاد شده باشد و همین امر می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که چرا دولت مرکزی اسپانیا با تمام قوا این منطقه را حفظ کرده است و تمامیت ارضی اسپانیا را جزء لاینفک سیاست های کشور اسپانیا به حساب می آورد. کاتالونیا در مقایسه با وسعت بخش های دیگر ایالات، عهده دار نقش مهمی در صنعت- توریسم و اقتصاد کشور اسپانیا می باشد. منطقه کاتالونیا با در اختیار داشتن 3/6%( 114/32 کیلو متر مربع)، نقطه عطف نعت و تجارت کشور اسپانیا محسوب می شود.

سرانه تولید ناخالص داخلی:

با توجه به داده های آماری کشور اسپانیا، جمعیت دقیق این کشور 45/7 میلیون نفر می باشد؛ که منطقه کاتالونیا 16% از کل جمعیت کشور اسپانیا را تشکیل می دهد. می توان گفت که تراکم جمعیت در این منطقه بالا نیست، اما در ورای این مسئله، اقتصاد بسیار پویای منطقه کاتالونیا مانند ستاره درخشانی نورافشانی می کند. همچنین این موضوع جالب و خارق العاده است که اقتصاد 6/215 میلیارد یورویی منطقه کاتالونیا از  بسیاری از کشورهای منطقه یورو قوی تر و پویاتر است.

این منطقه به تنهایی 20% تولید ناخالص داخلی اسپانیا را عهده دار است؛ در حالی که آمار دقیق نشان می دهد کاتالونیا 65/2 میلیارد یورو صادرات نفتی و غیر نفتی دارد که خود حائز 25% کل صادرات ملی محسوب می شود . همچنین شایان ذکر است منطقه کاتالونیا با جذب سرمایه خارجی در حدود 37 میلیارد یورو در سال، نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه خارجی از طریق مستغلات، صنعت و … بازی می کند.

تمامی اطلاعات عددی و آماری  ارائه شده در این گزارش تحلیلی، جزء تحقیقات گروه ساحل آفتاب و برگرفته شده از مجله معتبر  گاردین(Source: INE , ides cat.ft می باشد.

این مطلب ادامه دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.