شماره تماس : 23-88641720

اپرا ایالتی وین ( Wiener Staatsoper)

لبالبالب

اپرا ایالتی وین  (  Wiener Staatsoper)

تالار اپرایی در شهر وین اتریش با نام Wiener Staatsoper وجود دارد که در میان مردم شهرت خاصی به خود گرفته است. این اپرا که درسال ۱۸۶۹ تأسیس گردیده است ، دارای ظرفیتی به اندازه ۱۷۰۹ نفر بوده و برنامه‌های ارکستر فیلارمونیک وین در این سالن نیز برگزار میگردد.

وین با دو نام شهرت خاص خود را یافته است : یکی «شهر موسیقی»، به دلیل حضور بهترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک در این شهر و دیگری «شهر رؤیاها»، به جهت حضور اولین روانکاو جهان، زیگموند فروید. ولی از دیگر دلایل این نام‌گذاری ، به وجود اپرای حیرت انگیز آنمی توان اشاره کرد.

اپرای نامبرده، یکی از برترین اپراها در سطح جهان و دولت وین محسوب می شود که علت اطلاق این  عنوان به این اپرا، حداکثر میزان تولید اجراهای حیرت آورش در طول سال می باشد.همچنین کیفیت و ویژگی  آکوستیک این سازه بی نظیر است.

اپرای وین پر از رمز و راز های شگفت آور بوده که در ادامه مطلب به  برخی‌ از آن‌ها را می پردازیم :

حدود هفتاد اثر هنری به طور سالیانه در اپرای وین تولید شده و هیچ اجرایی دو شب مرتبا و به طور تکراری برگزار نمی شود. ( به استثنای اینکه آیین های کهنی برای اجراهای خاصی در آن وجود دارد از جمله ; اجرای انتقام خفاش از «اشتراوس» , که در نزدیکی جشن سال نو به اجرا در آمده و در روز سال نو نیز در طول دو روز متوالی برگزار می شود.)

در رابطه با لباس هایی که در این اجراها تهیه می شود ، به تعدادی حدود هشتاد هزار لباس می توان اشاره کرد که هر یک با طراحی خاص تعبیه شده و در ساختمانی که در نزدیکی آن قرار دارد ، از آنها نگهداری می شود و این ساختمان ها به وسیله یک راه زیرزمینی به هم پیوند داده می شوند.

بعلاوه ، تعدادی بالغ بر هزار نفر در اپرا هاوس وین مشغول به فعالیت می باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.