شماره تماس : 23-88641720

با شکوه ترین قصر های اشرافی اروپا

41

با شکوه ترین قصر های  اشرافی اروپا

اروپا تنها قاره سبز نیست ، یک قاره کاملا تاریخی با پشتوانه هزار ساله که در گوشه گوشه آن می توان آثار و علائم تاریخی زیادی را مشاهده نمود مانند قصر های و عمارت ها و کلیساها و مجسمه های بزرگ و دیدنی . اما بی شک از دیدنی ترین و فوق العاده ترین این آثار قصر های بر جای مانده از پادشاهان و امپراطوری های اروپایی می باشد که هر کدام در نوبه خود بی بدلیل و استثنایی می باشند . در این مقوله می خواهیم به  برترین  این قصر ها اشاره ای داشته باشیم .

  • قصر یا قلعه برن رومانی ( BRAN CASTLE, BRAŞOV )

دراکولای معروف  رومانی ها در این قلعه طبق افسانه ها زندگی می کرده است .  این قصر تاریخی  یکی از زیباترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری رومانی و اروپا می باشدکه به شکل عجیبی حیرت انگیز و خوفناک به نظر می رسد .

 

  • قصر چمبورد فرانسه ( CHAMBORD CASTLE )

این قصر جلوه گر هنر ناب معماری فرانسویان می باشد . در سال 1519 توسط یک اشراف زاده  فرانسوی در این منطقه این قصر ساخته شده است. در این قصر 100 اتاق پذیرایی وجود دارد  که به راحتی می توانید  از همه آنها بازدید کنید .  از جذاب ترین موارد این قصر  وجود نقاشی های نقاش معروف لئوناردو داوینچی در برخی از زوایای این قصر می باشد . وجود باغ ها و زمین های بازی و سرگرمی در این قصر از جاذبه های دیگر آن می باشد .

  • قصر بوجنیک اسلواکی (BOJNICE CASTLE )

بدون تردید یکی از معروف ترین و جذاب ترین قصر های اسلواکی قصر بوجنیک می باشد که هر روزه هزاران توریست از آن دیدن می کنند . این قصر ساخته شده در قرن 12 میلادی می باشد. قصری با شکل منحصر به فرد و زیبا که چشم اندازی فوق العاده دارد . هر چند تا سال 1800 بار ها این قصر تعمیر و  تغییر داده شده است ولی این موضوع چیزی از شکوه این قصر دیدنی را کم نمی کند. بهتر است برای حضور در این کشور و بازدید از این قصر یک روز برنامه ریزی نمایید .

 

بی شک  چنین شاهکار  معماری را  در طول عمرتان ندیده اید .  قلعه بوداپست به عنوان نماد این شهر شناخته می شود و این به دلیل شکوه و  شهرت جهانی این قلعه می باشد . این قلعه در قرن 13 و توسط شاه بلا چهارم ساخته شد. منظره زیبا در امتداد  رودخانه دانوب از دیگر جاذبه های این قصر می باشد . عظمت این قصر به حدی است که از فاصله دور شکوه آن را خواهید فهمید و حضور در این شهر و تماشای این قلعه بی تردید تجربه بی نظیری است .

 

بیشتر قصر های  اسپانیا به منظور  دفاع از شهر های این کشور بنا شده اند . اما با شکوه ترین و زیباترین این قصر ها قصر سگوویا است  که در بین دو روخانه قرار گرفته و نما و سازه ای متفاوت و منحصر به فرد دارد . هر ساله میلیون ها نفر از این قصر بازدید می کنند و حتما یک روز از مسافرت خود را در این قصر و با تماشای قسمت های مختلف و دیدنی این قصر مانند زندان مرکزی ، محوطه سربازان ، کاخ سلطنتی و … می گذرانند .

 

این قصر هیچ شباهتی با قصر هایی که تا به حال دیده اید ندارد و در نوع خود بی نظیر است. شباهت این قصر را می توان با قصر هایی که در انیمیشن ها و کارتون ها دیده ایم مقایسه کنیم و در هنگام بازدید از این قصر با خدا گاه به یاد قصر های کارتونی با شکوه می افتید .  این قصر به عنوان برترین های یونسکو به ثبت رسیده و در سال 1800 به عنوان  اقامتگاه سلطنتی شاه فردینالد دوم  ساخته شد .  این قصر به عنوان یکی از مشهور ترین و زیباترین  آثار تاریخی دنیا و جنوب اروپا شناخته می شود و هر روزه پذیرای هزاران توریست از جای جای کره زمین می باشد .

البته قصر های دیدنی در اروپا کم نیستند ولی این شش قصر به حق از زیباترین و نام دار ترین قصر ها ی اروپا شناخته می شوند که دیدن این مجموعه ها برای چندین بار هم کم است . برای رسیدن به رویاهای سفر اروپایی خود با کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب تماس بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.