شماره تماس : 23-88641720

برج انسانی-The Castell -اسپانیا

برج انسانی

برج انسانی-The Castell -اسپانیا

فستیوال Castell جزیی از رویداد های سنتی شناخته شده در جامعه ی کاتالونیا و والنسیا محسوب می شود.
منظور از برج انسانی برجی است که در طول مسابقه ای بین مردم ساخته می شود و در آن افراد به رقابت در ساخت و تخریب ساختار برج می پردازند . مواد تشکیل این سازه انسانها می باشند که به صورت زنجیره هایی در استادیوم های شهربه یکدیگر متصل می شوند و لازمه ی محقق ساختن این امر داشتن مقاومت و بنیه بدنی بالای آنهاست زیرا افراد در پایان این رقابت و هنگام پایین آمدن از برج , دچار صدمات فیزیکی خواهند شد. در طی این مسابقه افراد رقابت بر سر هرچه مرتفع تر ساختن این برج را دارند.
معمولا شرکت کنندگان (کاستلرها) در این مسابقه  ، با پوشیدن شلوارهای سفید و پیراهن هایی با رنگی مشخص حاضر می شوند. به عنوان مثال، تیم کاستلرز بارسلونا با پیراهن هایی قرمز رنگ و کاستلرز ویلارفانکا پیراهن سبز بر تن دارند که رنگ لباس ها تعیین کننده یک تیم ازیک منطقه می باشد .از نکات جالب این سازه ی انسانی می توان به ایمنی آن اشاره کرد که افراد با کمک گرفتن از کمربند های لباسشان(با طولی بین یک و نیم الی دوازده متر) برای بالا رفتن به صورت پا برهنه از یکدیگر کمک می گیرند.(اندازه طول این کمربند برای افرادی که در بالای برج قرار دارند,کوتاه تر می باشد)
 در شانزدهم نوامبرسال 2010، سازمان یونسکو ، نام برج های ساخته شده (کاستل ها) را در میان شاهکارهای میراث فرهنگی اعلام کرد و به‌عنوان یکی از شاهکارهای ناملموس میراث بشری به ثبت رسید. همچنین پیشینه این مراسم به سده هجدهم باز میگردد که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر نقاط جهان به خود جذب کرده است . این سنت در کاتالونیا در Ball dels Valencians در نزدیکی شهر تارگرانا به وجود آمد، که در سال 1712 به رسمیت شناخته شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.