شماره تماس : 23-88641720

برج منارا کی ال  Menara KL

برج منارا کی ال  Menara KL

متن برج منارا کی ال Menara KL

در کنار برج دوقلو و معروف پتروناس در مالزی، برج Menara KL به آسانی قابل تشخیص است و از محبوبیت زیادی در مالزی برخوردار است. این برج در سال 1994 ساخته شده و دارای ارتفاع 421 متری است و به راحتی می توان از بالای آن برج دو قلوی پتروناس و دیگر مکانهای برجسته و دیدنی شهر را نظاره کرد. قسمت بالایی و  درخشان برج به راحتی و تقریبا در هر نقطه از کوالالامپور قابل مشاهده است.

قسمتی از برج Menara KL که از ان می توان نقاط دیگر شهر را نظاره کرد در ارتفاع 276 متری زمین قرار دارد که حداقل 100 متر بالاتر از Skybridge (پل هوایی) برج های دوقلو پتروناس است. این منظره در طول روز بسیار شگفت انگیز است و حتی در شب بسیار جذابتر است زیرا شما می توانید تمام مراکز درخشان شهر را مشاهده کنید.

 این برج در نزدیکی بوکیت نانا (Pineapple Hill) جنگل تحت حفاظت که قدیمی ترین ذخایر جنگلی در کشور است قرار دارد که درختان قدیمی و همچنین گیاهان و جانوران بومی در آب و هوای گرمسیر مالزی را احاطه کرده است. ابتدا این برج به عنوان یک زیرساخت ارتباطاتی استفاده می شد، این برج پنجمین برج مخابراتی در جهان است.

وقتی که برج در حال ساخته شدن بود، سعی بر ان بود که محیط طبیعی  Bukit Nanas برای حفظ تعادل محیط زیست دست نخورده نگه داشته شود؛ در واقع یک درخت 100 ساله Jelutong با هزینه ای زیاد با ساخت یک دیوار حائل در اطراف آن حفظ شد.

هنگامی که برج “Menara KL Tower” ساخته شد، طراحی کلی آن به معنای نمایش سفر انسان برای کمال در زندگی بود. معماری این برج، نشانگر میراث پرنعمت اسلامی مالزی با اسکریپت های عربی، کاشی های اسلامی و الگوهای انتزاعی اسلامی است.

 ساختار مقرنس ‘Muqarnas’ که یک نوع ساختار مورد استفاده به عنوان تزئین در معماری سنتی اسلامی و ایرانی است در این برج استفاده شده است که طراحی آنرا به نشانه احترام به احیای میراث معماری اسلامی  برجسته می کند. لابی اصلی طبقه بالا دارای تزئینات گنبد شیشه ای است که در آن از الماس های غول پیکر استفاده شده است.

 محیط گردان رستوران منارا که 360 در جه می چرخد به عنوان یکی از بلندترین ساختارهای مستقل گردان در جهان شناخته شده است، Menara KL دارای یک رستوران متحرک است که 360  می چرخد. شما می توانید در این رستوران زیبا و شیک از خوردن غذاهای لذیذ و نوشیدن چای عالی همراه با نظاره کردن دیدنی ترین مناظر از مرکز شهر لذت ببرید. در این برج می توانید از دیدن تئاتر، شنا در استخرهای زیبا، رستوران و مغازههای خرید سوغات استفاده کنید. این برج یک جاذبه دیدنی در کوالا لامپور است که حتما در سفر به این شهر از آن بازدید کنید. ساعت کار این برج از ساعت 9 صبح الی 10 شب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.