شماره تماس : 23-88641720

بهترین دانشگاه های ایتالیا (قسمت دوم )

Bologna

بهترین دانشگاه های ایتالیا (قسمت دوم )


ادامه قسمت اول

در مطالب قبل به برخی دانشگاه های برتر در کشور ایتالیا پرداختیم که در موارد ذیل به ادامه ی آنها خواهیم پرداخت :

2. Scuola Normale Superiore di Pisa 

Scuola Normale Superiore di Pisa ، به همراه مدرسه مطالعات پیشرفته Sant’Anna، بخشی از سیستم این دانشگاه را تشکیل می دهند.

همچنین این دانشگاه در سال 1810 به عنوان موسسه ثانویه ی مشابه  École Normale Supérieure در پاریس تاسیس شد.

این دانشگاه، برنامه های تحصیلی اش  را در علوم انسانی و علوم دیگر ارائه می دهد و هنوز هم از ساختمان اصلی اش ، Palazzo della Carovana، در مرکز برج پیزای اداره می شود.

3.دانشگاه Vita-Salute San Raffaele
در سال 2015، این موسسه آموزشی –تحصیلی بخشی از Gruppo San Donato، اولین بخش بیمارستانی در ایتالیا،به شمار می آمد که در شهر سر زنده ی میلان واقع شده است.

4. دانشگاه Trento

دانشگاه ترنتو در سال 1962 تأسیس شد و با وجود آنکه در دوره ای  کوتاه مدت ارتقا یافت ، امروزه به عنوان موسسه ای برجسته در ایتالیا محسوب می شود و با برخی از دانشگاه های کهن در سطح جهان به رقابت می پردازد.

ده ساختمان وابسته به این دانشگاه در سه محل پراکنده شده اند : در مرکز ترنتو، در مناطق حومه ترنتو و در شهر مجاور آن واقع شده است.

لازم به ذکر است ،دانشگاه های ایتالیایی به جهت  گستره روابط بین المللیشان  مشهور هستند، اما دانشگاه ترنتو یکی از بزرگترین لینک ها و دانشگاه های جهانی است و بیش از 420 قرارداد مطالعاتی و تحقیقاتی با دانشگاه های دیگر در سراسر جهان منعقد ساخته است.

5.دانشگاه Bologna

Bologna ، که در سال 1088 تأسیس شده است، به عنوان اولین و قدیمی ترین دانشگاه جهان شناخته شده است.

دوره های تحصیلی این دانشگاه ،هنوز هم در سطوح بسیار بالایی برگزار می شود و دانشکده های دیگری در Cesena، Forli، Ravenna و Riminiدارد . همچنین دانشگاه بین المللی اش در بوینس آیرس، آرژانتین، پردیس های دانشگاهی نیز می باشد.

از آنجاکه درمحوطه دانشگاه Bologna برنامه های متنوعی از جمله : مراسم های شبانه به همراه موسیقی زنده (از اپرای کلاسیک گرفته تا دی جی های مدرن و گروه های موسیقی متنوع) وجود دارد; یک شهرک دانشگاهی به حساب می آید.

همچنین دانشگاه نامبرده ، مسئول برخی فعالیت های قابل اجرا در شهر Bologna نیز می باشد ; چرا که مجموعه ای از توافقات میان کشورهای اروپایی با هدف اطمینان از همکاری و مقایسه سیستم های آموزش عالی اروپا در آن به اجرا در می آید.

دانشگاهی نسبتا تازه تاسیس است که در سال 1996 تأسیس شده شده و در سه بخش فعالیت می کند : پزشکی، فلسفه و روانشناسی.

هدف از تشکیل این موسسه آموزشی اثبات و اعتقاد به این موضوع است  که انسان از لحاظ بیولوژیکی، روحی و معنوی منحصر به فرد است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.