شماره تماس : 23-88641720

ترافیک صبحگاهی این شهر توسط دوچرخه ها بوجود می آید


ترافیک صبحگاهی این شهر توسط دوچرخه ها بوجود می آید

تراول denmark

دولت کشور دانمارک درسال های اخیر تلاش زیادی برای معرفی فرهنگ دوچرخه سواری و جایگیزینی آن با ماشین داشته است. در حال حاضر تعداد دوچرخه سواران شهر کپنهاگن کشور دانمارک از تعداد ماشین ها بیشتر می باشد و این شهر شاهد ترافیک در قسمت های مختلف توسط دوچرخه سواران می باشد. بنابراین به نظر می رسد که دانمارک پس از تلاش های فراوان به هدف خود در این زمینه رسیده است.

تابلویی با نمایشگر الکترونیکی در یکی از خیابان های این شهر قرار گرفته است که تعداد دوچرخه سواران عبور کرده از آن محل را نشان می دهد و هر روز تا حدود بعد از ظهر این رقم به یک عدد 5 رقمی میرسد. درحالی که، شهر های بزرگ اروپایی در تلاش برای کاهش ترافیک ایجاد شده توسط ماشین ها هستند، دولت شهر کپنهاگن در تلاش برای کاهش ترافیک ایجاد شده توسط دوچرخه ها می باشد. دانمارکی ها از دوچرخه هایشان به عنوان وسیله نقلیه اصلی خود استفاده می کنند و حتی در روز های برفی و طوفانی هم افرادی هستند که دوچرخه را برای طی کردن مسیر هایشان انتخاب می کنند. رفت و آمد با دوچرخه در سراسر شهر بسیار آسان است و دیدن افراد مختلف مانند کودکان، سالمندان، کارمندان با لباس اداری و خانوم هایی با کفش پاشنه بلند در حال دوچرخه سواری در شهر، یکی از افتخارات دولت دانمارک می باشد.

بر اساس آمار ها در سال 2016 حدود 265 هزار و 700 دوچرخه در شهر رفت آمد داشته اند که برای اولین بار تعداد شان از ماشین ها در شهر بیشتر بوده است. بر اساس آمار، ترافیک ایجاد شده توسط دوچرخه ها در مقایسه با 20 سال گذشته، 68 درصد افزایش داشته است. با این حال دولت دانمارک همچنان در تلاش برای پیشرفت در این زمینه می باشد و برنامه های زیادی برای آسان کردن مسیر یابی برای دوچرخه سواران دارد. حجم دوچرخه سواران این شهر ممکن است برای گردشگران و افرادی که با این فرهنگ آشنایی ندارند کمی سردرگم کننده باشد. دانستن چند قانون ساده مانند بلند کردن دست قبل از توقف، اشاره با دست برای گردش به راست یا چپ و دوچرخه سواری در سمت راست مسیر در صورت کم بودن سرعت، می تواند کمک زیادی به فهم این فرهنگ داشته باشد.

دوچرخه سواری در این کشور همیشه رواج نداشته است ولی تلاش زیاد دولت دانمارک باعث ترویج این فرهنگ شده است. همچنین دانمارک به عنوان دومین شهر با آب و هوای پاکیزه در 23 کشور اروپایی برگزیده شده است. پیش بینی می شود که ترافیک ایجاد شده توسط دوچرخه سواران تا سال 2025 حدود 25 درصد افزایش داشته باشد و اکثر مردم محلی از دوچرخه به جای ماشین برای رفت و آمد خود استفاده خواهند کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.