شماره تماس : 23-88641720

جزیره ایکاریای یونان(Ikaria)

جزیره ایکاریای یونان(Ikaria)

جزیره ایکاریای

 ایکاریا جزیره ای زیبا در یونان است که در ده کیلومتری جزیره ساموس قرار دارد. نام جزیره ایکاریا برگرفته از نام ایکاروس پسر دایدالوس است که هنگام پرواز به سمت خورشید بالهایش (به همراه پدر برای فرار بالهایی از جنس موم ساخته بودند) سوخت و در دریایی نزدیک این شهر غرق شد. البته قبل از این اسم نامهای دیگری نیز داشته است از جمله این نامها دولیچی است که به معنی کرم است علت نام گذاری آن هم به دلیل شباهت شکل ظاهری این جزیره به کرم است. نام دیگر این جزیره ایکتیوئسا به معنی ماهی است که علت این نامگذاری هم به دلیل وجود ماهی های فراوان در اطراف این جزیره است. البته نامهای دیگری نیز داشته است ولی نام فعلی این جزیره همان ایکاریاست. این جزیره زیبای سبز رنگ دارای سواحل زیبایی است که شنا در آبهای این سواحل و پیاده روی در روستاهای قدیمی و دست نخورده این جزیره از فعالیت های مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. ایکاریا از هفت هزار سال پیش از مسیح دارای سکنه بوده و به لحاظ زیبایی و مکانهای گردشگری بسیار غنی است اما چیزی که جزیره ایکاریا رو منحصر به فرد کرده حضور افرادی است که بیش از یک قرن در این جزیره زندگی کرده اند دلیل آن هم حفظ سبک زندگی قدیمی و پر تحرک و استفاده از غذاهای سالم است. جزیره ایکاریا جز یکی از 5 منطقه جهان است که به مناطق آبی شهرت دارند که ساکنان این مناطق دارای عمر طولانی هستند. از علل دیگر سلامت و عمر طولانی ساکنین این منطقه وجود پیوندهای گرم خانوادگی است مرم این جزیره علاقه زیادی به روابط با خانواده و همسایگان خود دارند. دوری از استرس یکی دیگر از این دلایل است.

به علت قدمت این جزیره آثار تاریخی و باستانی زیادی در آن وجود دارد این جزیره زیبا در یونان؛ دارای چندین موزه است که در این میان می توان به موزه باستان شناسی در شهر آژیوس کایریکاس اشاره کرد که دارای آثار هنری فاخری مربوط به دوره‌ی باستان است. آثاری مثل تعدادی ظرف ، کوزه و همچنین ابزارهایی که در اعماق دریا کشف شده‌اند.

موزه باستان شناسی کمپوس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این جزیره است که بر روی تپه اونئو قرار دارد.  این موزه دارای آثار باستانی از دوره نئولیتیک است که در شهر یافت شده اند .

انرژی حرارتی و گرمایی که از داخل زمین می آید یک گنج با ارزش است که باعث شده ایکاریا به یک مقصد آب درمانی تبدیل شود. وجود چشمه های آب گرم در این جزیره بسیاری از گردشگران را به سوی خود می کشاند. در این مرکز آب درمانی محل هایی نیز برای ماساژ درمانی تعبیه شده است.

در تمام طول سال در روستاهای جزیره ایکاریا جشن های باستانی و قدیمی بسیاری برگزار می گردد که دارای جذابیت های بسیاری برای گردشگران است. در این جشن ها راسکا (گوشت گوسفند) ، شراب ایکاریا سرو می شود. موسیقی های محلی، رقص و بسیاری فعالیت های سرگرم کننده در این جشن ها اجرا می شود. که موجب شده بسیاری از گردشگران در روزهای برگزاری این جشن ها به این جزیره سفر کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.