شماره تماس : 23-88641720

جزیره مور در گراتس/ اتریش

mur

جزیره مور در گراتس/ اتریش

گراتس (Graz) به عنوان دومین شهر بزرگ در اتریش شناخته شده است که پایتخت استان اشتایرمارک نیز می باشد و جاذبه‌های گردشگری جالب توجهی برای گردشگران را در خود جای داده است.

براساس گزارشات تهیه شده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران (ایسنا) ، منطقه کرمانشاه، قدیمی‌ترین اقامتگاه انسانی در محل گراتس امروزی بوده است ، با این‌حال این محل تا پیش از سده‌های میانه به‌طور پیوسته مسکونی نبوده است.

نام گراتیس و برخی یافته‌های باستان‌شناسی در آن نشان دهنده ی وجود یک دژ کوچک بنا ‌شده توسط اسلوونی‌ها در محل است که بعدها به برج و بارویی استوار تبدیل گردید.(معنی واژه اسلوونیایی گرادتز (‘gradec’) نیز به معادل دژ کوچک می باشد).

امروزه ،این شهر تاریخی در کشور اتریش به یک شهر توریستی و گردشگری در سطح اروپا تبدیل شده است.

جزیره شناور مور سازه ای است که در سال 2003 طراحان بسیاری به طراحی آن پرداختند و ظرافت و پیچیدگی خاصی در ساخت و طراحی  آن به کار بردند و مراسم گرامیداشت شهرها و فرهنگ اروپایی در شهر گراتس اتریش برگزارگردید . ابتدای مراتب ،از  طرح این سازه به عنوان فضای چند منظوره ای برای برگزاری مراسم ، اتفاقات و برخوردهای فرهنگی استفاده شد ، اما بعدها  به علت استقبال شکل و بافت بخصوص پروژه، این مجموعه به یکی از شاخصه ها ی نمادین و ابدی شهر تبدیل گشت.

سازه ی نامبرده که همانند تار عنکبوتی تنیده شده و برخی از فضاهای آن به صورت حلزونی شکل و شیشه ای ساخته شده ،بر روی سطح رودخانه، بنا گردیده است و دو قسمت از شهر را به یکدیگرمتصل می سازد. همچنین هدف اصلی از ساخت طرح ایجاد جزیره ای است که امکان اجرای فالیت های مختلف را در فضای جدیدی به وجود آورد؛ فضایی که در آن آثار متنوع هنری دیده می شود . همچنین این جزیره گنجایش حضور سیصد بازدیدکننده را در خود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.