شماره تماس : 23-88641720

حزب سوسیالیست فرانسه از مکرون خواست برای حل تنش ها با کره شمالی مشارکت نماید

n82628868-71800124

حزب سوسیالیست فرانسه از مکرون خواست برای حل تنش ها با کره شمالی مشارکت نماید

به گزارش خبرگزاری ایرنا حزب سوسیالیست فرانسه ضمن اشاره نمودن به عدم مشارکت دولت این کشور در حل بحران کره شمالی از رئیس جمهوری این کشور در خواست کردند تا بصورت فعالانه ای در حل و فصل این بحران مشارکت نماید.

خبرگزاری روسی اسپوتینگ با اشاره به تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلایلی همچون داشتن برنامه موشکی و هسته ای افزود: حزب سوسیالیست فرانسه در روز جمعه اعلام کرد این حزب خواهان مداخله برای حل و فصل بحران کره شمالی رئیس جمهوری فرانسه به همراه وزیر امور خارجه این کشور  در راستای درخواست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تضمین اجرای قطعنامه ای که در پنجم اوت به منظور کشاندن کره شمالی به پای میز مذاکره صادر شده است فورا وارد عمل شوند.

این حزب در گزارش خود تاکید کرده که این تنش ها میان کره شمالی و امریکا می توان ش رایط دیپلماتیکی غیر قابل کنترلی را ایجاد نماید.

در این بیانیه اورده شده در حالی که روسیه و پین ابراز نگرانی کرده و کره جنوبی و ژاپن خود را برای این موضوع اماده می کنند ولی فرانسه همچنان سکوت کرده است.

در همین راستا پایگاه اینترنتی اکسپرس انگلیس نیز گزارش داد: حزب سوسیالیست فرانسه از رئیس جمهوری خود خواسته برای یافتن راه حل بحران کره شمالی اقدامی انجام ددهد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا این تنش بین امریکا و کره شمالی با سخنان اخیر ترامپ شدت بیشتری پیدا کرده است. سه شنبه گذشته ترامپ در سخنانی تند علیه کره شمالی اعلام کرد کره شمالی نباید بیش ازاین ایالات متحده را تهدید نماید در غیر اینصورت با خشم و اتشی مواجه خواهد شد که دنیا هرگز نمونه اش را ندیده باشد.

لاز طرف دیگر جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در روز چهارشنبه  و به دنبال اظهارات ترامپ به پیونگ یانگ توصیه کرد که قبل از هر واکنشی که باعث پایان یافتن این رژیم و نابودی مردم این کشور شود بهتر است در مورد عواقب ان بیاندیشد.

کره شمالی هم در پی تهدیدات اخیر مقامات امریکایی علیه کشورش واکنش نشان داده و اعلام کرد تا اواسط ماه اوت چهار فرود موشک میان برد از نوع  Hwasong-12را به سوی جزیره گوام  که محل چندین پایگاه نظامی امریکا است شلیک خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

96/05/21

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.