شماره تماس : 23-88641720

حمل و نقل عمومی رایگان در لوکزامبورگ

حمل و نقل عمومی رایگان در لوکزامبورگ

تراول-لوکزامبورگ

کشور های مختلف در سال های اخیر رایگان کردن حمل و نقل عمومی را برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا یکی از اولویت های خود قرار داده اند. کشور های اروپایی بزرگ مانند فرانسه و آلمان برای کاهش آلودگی هوا برنامه های مختلفی مانند استفاده از وسایل نقلیه برقی و رایگان کردن حمل و نقل عمومی دارند. همچنین در ماه جولای کشور Estonia استفاده از حمل و نقل عمومی را برای تمامی شهروندان خود رایگان اعلام کرد.

در حال حاضر دیگر کشور های اروپایی در حال برنامه ریزی و گرفتن تصمیمات جدید برای رایگان کردن حمل و نقل عمومی می باشند. دولت شهر لوکزامبورگ اعلام کرده است که از ابتدای تابستان 2019 هزینه ای برای حمل و نقل عمومی از شهروندان دریافت نخواهد کرد. به دلیل پر جمعیت بودن لوکزامبورگ، این یک تصمیم مهم و کار آمد و همچنین اقدامی مدرن و بلند پروازانه برای این کشور می باشد. روزانه حدود 110 هزار شهروند عادی با 400 هزار نفری که برای کار رفت و آمد می کنند ترکیب می شوند و از سیستم حمل و نقل عمومی بهره می برند. حدود 500 هزار خودرو شخصی در این شهر وجود دارد که 80 درصد از مالکین این خودرو ها استفاده از حمل و نقل عمومی را ترجیح می دهند. دولت شهر لوکزامبورگ از ابتدای تابستان 2019 حمل و نقل عمومی را برای شهروندان زیر 20 سال رایگان اعلام کرده است. همچنین از تصمیمات دولت لوکزامبورک اقزایش حداقل حقوق دریافتی کارمندان به مبلغ 25 یورو می باشد که این تصمیم از ابتدای ماه ژانویه 2019 اجرا شده است.

لوکزامبورگ یکی از کشور های کوچک قاره اروپا می باشد که از نظر مساحت با ایالت Rhode Island کشور آمریکا یکسان است. اجرا کردن این چنین برنامه ای در کشوری کوچک بسیار آسان تر از کشور های بزرگ می باشد و این سوال به وجود می آید که آیا رایگان کردن حمل و نقل عمومی برای شهروندان در کشور ها و شهر های بزرگ امکان پذیر است یا خیر؟ طبق تحقیقات بهترین تصمیم برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در کشور های بزرگ کاهش هزینه حمل و نقل عمومی برای شهروندان و افزایش هزینه استفاده از خودرو های شخصی می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.