شماره تماس : 23-88641720

خرافات و آداب مردم یونان

خرافات و آداب مردم یونان

عکس متن خرافات در یونان
یونان کشوری کهن و باستانی با آداب و رسوم و سنت های قدیمی است که مردم این کشور سعی دارند همچنان این آداب و رسوم دیرینه کشور خود را حفظ نمایند. شاید زمانی که به یونان سفر می کنید با آدم هایی مواجه شوید که غذاهای فست فود میل می کنند و موسیقی های جدید گوش می کنند اما اینها تنها سطح ظاهری جامعه است بیشتر جوانان و مردمان این کشور همچنان به موسیقی و غذاهای قدیمی این کشور علاقه مند هستند. آنها اشعار این موسیقی ها را از حفظ می خوانند و با موسیقی قدیمی این کشور می رقصند و همچنان سعی دارند آداب و سنن قدیمی این کشور را حفظ کنند. کشور یونان سالیان متمادی تحت اشغال کشورهای مختلفی بوده این موضوع سبب گردیده در قسمت های مختلف این کشور آداب و رسوم متفاوتی وجود داشته باشد. اما برخی از آنها بیشتر مورد قبول مردم بخش های مختلف این کشور بوده که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.
آداب و خرافه های مربوط به ازدواج
در جشن های عروسی یونان، عروس خانوم ها روبندهای قرمز و زرد به صورت می اندازند که نشانه آتش است که برای محافظت از عروس در مقابل جادوگران و اجنه ها استفاده می شود. همچنین عروس خانمها انگشتر الماس به دست می کنند که نماد اشک خدایان است همچنین اعتقادات دیگری در مورد انگشتر الماس وجود دارد که نشان دهنده آتش عشق است.
در روز عروسی، عروس خانمها معمولا با خود یک حبه قند همراه می آورند تا شیرینی زندگی مشترکشان را تضمین کند.
در جشن های عروسی هنگام چیدن میز ظرف ها را محکم بر روی میز می کوبند زیرا اعتقاد دارند این کار خوش شانسی برای عروس و داماد به همراه می آورد. جشن های عروسی در شب برگزار می شود در جشن های خود به رقص و خوردن و نوشیدن می پردازند و در مراسم عروسی رقص های قدیمی خود که به صورت دایره ای شکل است انجام می دهند. یکی دیگر از رسوم مربوط به عروسی ریختن پول بر سر خوانندگان و نوازندگان است. همچنین برای پذیرایی و خوشامدگویی به میهمانان خود مغز بادام با روکش شکلات می دهند.

خرافه ای به نام چشم زخم
یکی از معروف ترین خرافه های مردم یونان که در بیشتر قسمت های این کشور به آن اعتقاد دارند چشم زخم است در کشور خودمان هم این اعتقاد در بیشتر شهرها وجود دارد.
چشم زخم از مدت ها پیش در یونان وجود دارد به طوری که در یک نقاشی قدیمی که مربوط به 200 سال پیش است تصویر چشم دیده می شود یونانیان معتقدند تصویر چشم آنها از چشم زخم محافظت می کند.
اما از نظر مردم یونان استفاده از یک پر در لباسهایشان چشم زخم را از آنها دور می کند به همین خاطر اکثر آنها یک پر در جیب یا لباسشان همراه خود دارند. یک راه دیگر مقابله با چشم زخم استفاده از یک گردنبند یا دسبند آبی رنگ است که تصویر یک چشم بر روی آن کشیده شده است.
از دیدگاه یونانیان مردمانی که دارای چشم آبی رنگ هستند بیشتر از بقیه ممکن است چشم شور داشته باشند.
زمانی که فردی از یونانیان تعریف کند آنها برای اینکه از چشم زخم دور بمانند آب دهان خود را به زمین می اندازند و برای محکم کاری سه بار این کار را می کنند.
خرافه در مورد روز سه شنبه
از نطر یونانیان روز سه شنبه بدترین و نحس ترین روز در طول هفته است. زیرا در سال 1453 در طی یک اتفاق غیر منتظره قسطنطیه به دست عثمانیان افتاد به همین خاطر آنها معتقدند هیچ قرارداد کاری یا داد و ستدی نباید در این روز شکل بگیرد زیرا برای صاحبان آن باعث بدشانسی خواهد شد.
خرافه عدد 13
در اعتقادات یونانیان 13 عدد شانس و خوشبختی است. البته اگر 13ام ماه روز سه شنبه باشد باعث بدشانسی و نحسی است و یونیان در تقویم خود بسیار دقت می کنند و اگر 13 ام ماه با روز سه شنبه مصادف باشد هیچ کاری را شروع نمی کنند.

استخوان خفاش
از نظر آنها استخوان خفاش نشانه خوش شانسی است. برخی از مردم یک استخوان کوچک خفاش را با خود حمل می کنند اما مشکل اصلی در پیدا کردن استخوان خفاش است که برای این کار باید خفاش شکار کنند که از نظرشان این کار بدی است. البته در بعضی مناطق نظرشان خلاف این است و خفاش نماد بدبختی است.
خروس
از نظر مردم یونان خروس نشانه بدشانسی است و اگر آنها قوقولی قوقول کردن خروس را بشنود در آن هنگام یک شعر با مضمون برو ..برو… و با خبرهای خوب برگرد را می خوانند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.