شماره تماس : 23-88641720

خلیج هالونگ (halong)

خلیج هالونگ  (halong)

تراول هالونگ

واژه هالونگ (به زبان محلی ویتنامی: Vịnh Hạ Long) به معنی اژدهای نزول کرده است، این خلیج در استان کوانگ تن در شمال شرقی ویتنام واقع شده است که از نظر موقعیتی به شهر ها لونگ و شهرک کام فا و بخشی از ناحیه وان دون تعلق دارد.

ویژگی های خلیج هالونگ:

از جمله ویژگی های خلیج هالونگ می توان به؛ وجود هزاران جزیره و کارست سنگ آهکی در شکل ها و اندازه های گوناگون اشاره کرد. خلیج هالونگ مساحتی در حدود 1.553 کیلومتر مربع دارد که شامل 1960 جزیره کوچک و عمدتا سنگ اهکی می باشد. کارست های خلیج هالونگ در طی 20 میلیون سال تحت تاثیر اب و هوای مرطوب گرمسیری  تکامل یافته است. تنوع جغرافیایی در منطقه، تنوع زیستی ای را به وجود اورده است که اکو سیستم های همیشه سبز، گرمسیری، اقیانوسی و ساحلی را در بر میگیرد. از ویژگی های دیگر جذاب این منطقه تنوع گونه های گیاهی و جانوری می باشد.

سابقه بیولوژیکی خلیج هالونگ:

پژوهش های تاریخی نشان می دهد که حضور انسان در این خلیج به ده هزار سال پیش بر میگردد. خلیج هالونگ همچنین شاهد رویداد های مهمی در تاریخ ویتنام بوده و مصنوعات بسیاری درغار بای تو موت، دائو گو و بای چای کشف شده است.  

سابقه تاریخی خلیج هالونگ:

در سال 1994، منطقه مرکزی خلیج هالونگ از سوی یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و در سال 2009، بنیاد عجایب هفت گانه نوین این خلیج را در فهرست نامزدهایش به عنوان یکی از عجایب هفت گانه طبیعت وارد نمود و می توان به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران از آن یاد کرد.

جاذبه ها:

 یکی از لذت های این منطقه تجربه ی کایاک سواری (قایق تک نفره) است که بهترین وسیله برای بازدید گردشگران از مناظر و جزیره های کوچک و دور افتاده می باشد. این منطقه به دلیل غواصی، صخره نوردی و پیاده روی به ویژه در کوه های پارک ملی شهرت بسیاری یافته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.