شماره تماس : 23-88641720

خیابان های جورج تاون در پنانگ

خیابان های جورج تاون در پنانگ

تراول خیابان های جورج تاون در پنانگ

پنانگ یکی از جالب ترین شهرهای تاثیر گذار در شرق و غرب است که بیشترین بازدید گردشگری مالزی را دارد. این جزیره توانایی پذیرش مدرنیته را داراست در حالی که سنت معماری خود را حفظ کرده است و با توجه به ساختمان های قدیمی و باستانی حفظ شده در پنانگ، جورج تاون به عنوان یک میراث فرهنگی جهانی یونسکو به شمار می رود.

 چشم انداز جورج تاون تحت تاثیر مغازه های چینی و همچنین مجتمع های خرید شگفت انگیز، مجسمه های چینی، میخانه های شلوغ و بوتیک های خاص، کافی نت ها و استودیوها قرار گرفته است. این شهر در لیست مکانهای توریستی مالزی قرار دارد و یک مکان گردشگری محبوب است. علاوه بر این، در این مکان خوردن یک کیک هندی و یا نان چینی بسیار لذت بخش است و یکی از بهترین ها در مالزی است.

 جورج تاون تنها مکان در مالزی برای داشتن جمعیت چینی و فرهنگ قدیمی پنانگ است. این مکان زیباترین مکان مالزی نیست اما هنوز جذابیت خاص خود را دارد از نکات برجسته آن وجود قدیمی ترین شهرک های تنگه بریتانیا است و این مکان مسلما یکی از پربازدید کننده ترین مکانها در مالزی است.

جورج تاون در پنانگ در ساحل شمال شرقی این جزیره، با تعداد زیادی فروشگاه چینی، جاده های باریک، خانه های قدیمی، خانه های قبیله ای، مدارس متعدد، معابد پر زرق و برق و مناطق کوچک هندی قرار دارد. بدون شک می توان گفت که این شهر یک مقصد فوق العاده پرنفوذ است که دارای چشم انداز های زیبای سواحلی، جنگل ها و دریاچه ها است.

با توجه به گذشته استعماری جورج تاون، جای تعجب نیست که پنانگ دارای بیش از چند جاذبه گردشگری است. پایتخت جورج تاون به عنوان یک میراث فرهنگی جهانی یونسکو در سال 2008 با عنوان مجسمه پنانگ ثبت گردیده است. این شهر دارای بیشترین جاذبه های گردشگری مانند جزیره Betel Nut، معبد Kek Lok Si و خانه قبیله ای Khoo Kongsi، فورت کرنوالیز و باغ گیاه شناسی است.

نکات برجسته و ویژگی های جورج تاون

 Cheong Fatt Tze Mansion  – این مکان بر اساس اصول فنگ شویی ساخته شده است، Cheong Fatt Tze Mansion  محل زندگی یک صنعتگر بانفوذ Nanyang بود. این خانه دارای معماری چینی قرن هجدهم و نوزدهم است که با تمام زیبایی هایش حفظ شده است. این ساختمان یکی از تنها سه خانه سنتی چینی است که خارج از چین قرار دارد.

Fort Cornwallis – پس از Charles Cornwallis نام گذاری شد. Fort Cornwallis یکی از معروف ترین مکانهای پنانگ است. این قلعه که بیش از یک قرن پیش ساخته شده است شامل یک کلیسا، تعدادی سلول زندان، یک منطقه ذخیره سازی مهمات، یک فانوس دریایی و برخی توپ های برنزی قدیمی است.

Kek Lok Si Temple – مسلما بزرگترین مجتمع معبد بودایی در جنوب شرقی آسیا است. Kek Lok Si Temple بیش از صد سال پیش ساخته شد. معبد پر از باغ های زیبا و مناظر و معابد مقدس و همچنین خانه ی بتنی هفت طبقه است که مجموعه ی خیره کننده ی از مجسمه های بودا را شامل می شود همچنین در معبد، مجسمه ی کوان یین برنز که به اندازه 120 متر ارتفاع دارد موجود است.

مسجد کاپیتان کلین – اولین مسجد در پنانگ است ک در قرن نوزدهم ساخته شده است مسجد کاپیتان کلین نیز بزرگترین مسجد شهر است. این مجموعه با دیوارهای کم احاطه شده و دارای گنبد های مسی مغولی است.

Khoo Kongsi – کنگزی یا سالن های قبیله ای اساسا خانه های خانوادگی در جوامع چینی هستند؛ هر خانه بزرگی به عنوان نقطه مهم و مرکزی جامعه عمل می کرده است. یکی از برجسته ترین مکانهای چینی در مالزی، Khoo Kongsi است؛ این خانه قبیله ای یکی از جذاب ترین سازه های جنوب شرقی آسیا است.

معبد کوان یین – این معبد به افتخار الهه چینی  رحمت، کوان یین ساخته شده است. این معبد یکی از قدیمی ترین ها در مالزی است. معبد در اوایل قرن نوزدهم توسط نخستین مهاجران کانتونی و Hokkien از چین ساخته شده است، ویژگی های معماری کلاسیک چینی را که شامل تزئینات سنگ اژدها و roofpool  undulating است را می توانید در این معبد ببینید.

باغ گیاه شناسی پنانگ – همچنین به عنوان باغ آبشارها شناخته می شود، این پارک 30 هکتار است، یک قطعه زمین سبز با انواع مختلف گیاهان و جانوران است. پارک با macaques شیک پر شده است و دارای مسیرهای پیاده روی بسیار لذت بخش است.

Penang Hill / Bukit Bendera / Flagstaff Hill – ارتفاع 821 متری بالای جورج تاون، پناهنگ هیل که به عنوان Flagstaff Hill نیز شناخته می شود. ایستگاه تپه ای خنک در Penang است. یکی از محبوب ترین جاذبه های پنانگ، Bukit Bendera دارای منظره ی پانوراما از کل جزیره از بالای قله است. بالای تپه یک رستوران، یک معبد هندو، یک کلیسا، یک مسجد و نمایش مار موجود است.

enang Peranakan Mansion – عمارت غنی Penang Peranakan محل زندگی یک تاجر ثروتمند  قرن 19 بود. عمارت با شکوه، نگاهی اجمالی به آداب و رسوم Peranakan ارائه می دهد؛ اقلامی که در نمایشگاه قرار دارند شامل تخت خواب سنتی، تختخواب تریاک و لوازم جانبی تریاک برای سیگار کشیدن و لوازم جانبی مختلف زنان و جواهرات و طلا است.

موزه دولتي پنانگ و گالری هنری – در گذشته به پنانگ اختصاص یافته است، موزه و گالری هنری استان پنانگ یکی از بهترین ها در کشور است. این نمایشگاه فرهنگ و میراث پنانگ را با آثاری از عکس ها، نقشه ها و عتیقه جات، لباس ها و دیگر آثار تاریخی به نمایش گذاشته است.

Temple Sri Mariamman – قدیمی ترین معبد هندو در پنانگ، معبد Sri Mariamman است که دارای ویژگی های متمایز معماری دراویدان جنوبی هند است و با نقوش پیچیده و مجسمه های خدایان هندو پر شده است. نقطه کانونی اصلی آن مجسمه ای پرشکوه لرد سوبرامانیام است که با طلا، نقره، الماس و زمرد تزئین شده است.

کلیسای سنت جورج – کلیسای سنت جورج  قدیمی ترین کلیسای Anglican در جنوب آسیا است، در سال 1816 توسط convict labour ساخته شد. دارای ستون های برجسته، طبقاتی از جنس سنگ مرمر است و یکی از زیباترین مکان های تاریخی پنانگ است.

خوب است که بدانید جورج تاون یک شهر بزرگ و معمولی است که دارای قوانین سخت گیرانه راهنمایی و رانندگی است بنابراین وقتی که از خیابان ها عبور می کنید، احتیاط کنید. در هنگام بازدید از مکان های مذهبی، سعی کنید لباس های مناسب بپوشید زیرا برخی قوانین سختگیرانه در برابر لباس های نامناسب وجود دارد.

فرودگاه بین المللی پنانگ در 18 کیلومتری جنوب جورج تاون است. کرایه تاکسی از فرودگاه تا جورج تاون معمولا حدود RM40 هزینه خواهد داشت و سفر 45 دقیقه طول خواهد کشید. همچنین شما می توانید از مجموعه اتوبوس که بین فرودگاه و چندین ایستگاه در طول مسیر در جورج تاون وجود دارند، استفاده کنید. کشتی بین جورج تاون و Butterworth هر 20 دقیقه از ساعت 06:00 تا 24:30 ارائه می شود و کرایه RM1.20 و RM0.60 برای هر بزرگسال و بچه است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.