شماره تماس : 23-88641720

دابلین شهری پر جنب و جوش

دابلین شهری پر جنب و جوش

تراول دوبلین

دابلین پایتخت کشور ایرلند می باشد. برای کسانی که راجع به این شهر اطلاعاتی دارند، نیاز به معرفی ندارد. این شهر اولین مقصد گردشگری کشور ایرلند است که به همراه تاریخ، مکان های دیدنی، گالری، تئاتر، فروشگاه های متنوع، رستوران ها و غذاهای با کیفیت به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است. پایتخت ایرلند پس از لندن، پاریس و روم به عنوان چهارمین شهر گردشگری اروپایی انتخاب شده است. معماری ظریف به سبک گرجستانی در دابلین، این شهر را به یکی از جذاب ترین پایتخت کشورهای اروپایی تبدیل کرده است. دابلین شهر کوچکی می باشد که دسترسی به مناطق آن آسان است و همچنین از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار می باشد و به دلیل امنیت بالا می توان در تمامی ساعات شبانه روز پیاده به نقاط مختلف شهر  دسترسی داشت.

این شهر در قرن 9 ام توسط وایکینگ ها کشف شد که دابلین را مرکز اصلی دریانوردی خود قرار دادند و سلطه آن ها تا قرن ها باعث رونق شهر و بنادر آن شد. تا قرن 18 ام دابلین پس از لندن بزرگ ترین شهر در سلطه انگلیسی ها بود که البته رونق این شهر در قرن های بعدی تا زمانی که به عنوان پاتخت ایرلند در آمد کاهش پیدا کرد.

آب و هوای دابلین مانند اکثر شهر های اروپایی دارای تابستان هایی خنک و زمستان هایی سرد با کاهش شدید دما می باشد. متوسط دمای هوا در ماه ژانویه 8 و در ماه جولای 20 درجه سانتیگراد می باشد. آفتابی ترین ماه ها می و جون است و بارانی ترین ماه اکتبر می باشد.

دیدنی ترین مکان های شهر دابلین

کالج Trinity

این کالج در مرکز شهر قرار دارد که به دلیل داشتن فرهنگ و تاریخ غنی، یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذارتان در این شهر می باشد. کالج trinity قدیمی ترین دانشگاه در کشور ایرلند است که در سال 1592 توسط ملکه الیزابت تاسیس شده است.

خیابان grafton

پس از کمی پیاده روی از کالج trinity به این خیابان می رسید که در تمامی ساعت های روز پر جنب و جوش و زنده است و می توانید مخلوطی از فرهنگ مدرن و تاریخی شهر دابلین را در این خیابان ببینید.

پارک St. Stephens

این پارک الماس شهر دابلین است که برای فرار از فشار، شلوغی شهر و برقراری آرامش می توان به آن سر زد. می توانید در روزهایی که هوا خوب است برای پیکنیک به پارک بروید و از فضای سبز لذت ببرید.

موزه کوچک دابلین

در این موزه می توانید طرز زندگی مردم این شهر را در قرن های قبلی ببینید. این موزه در سال 2011 شروع به کار کرده است و آثار هنری فراوانی را به نمایش گذاشته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.