شماره تماس : 23-88641720

دانشگاه های یونان

دانشگاه ملی یونان اصلی

دانشگاه ملی آتن(Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών)

در راستای معرفی دانشگاه های یونان که در جهان دارای رنکینگ مناسبی دارند، دانشگاه فنی ملی آتن بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های یونان دارد و در سال ۱۷/ ۲۰۱۶ در رتبه ۳۹۵ دنیا جای گرفت و در سال ۱۸۳۷ بنا شد. دانشگاه فنی ملی آتن و یا (NTUA  ) یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در یونان است که تا به امروز حدود ۱۰،۰۰۰ دانشجو به مطالعه در یک برنامه پنج ساله که منجر به یک مدرک معادل کارشناسی ارشد در مهندسی و پوشش طیف وسیعی از رشته های مهندسی و همچنین معماری و ریاضیات کاربردی و فیزیک پرداخته اند ، تدریس اغلب به زبان یونانی است اما دانشجویان بین المللی نیز می توانند در برخی رشته ها و مقاطع خاص به زبان انگلیسسی تحصیل نمایند .

این دانشگاه همچنین در میان ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان معمولا به نام”دانشگاه آتن” و دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن شناخته می شود و در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در میان دانشگاه در یونان است ، که در آن حدود ۶۵،۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل بوده اند ، رشته هایی از جمله حقوق ، زبان ، علوم سلامت ، فلسفه ، علوم سیاسی و علوم طبیعی ارائه می شود که این دانشگاه دارای چهار دانشگاه اصلی که هر یک در محله های مختلف آتن واقع شده است .

 

دانشگاه کرت   (Πανεπιστήμιο Κρήτης) 

نماینده چهارم یونانی در رنکینگ دانشگاه های QS جهانی دانشگاه کرت می باشد که در رتبه ۶۵۱-۷۰۰  در جهان قرار دارد . دو پردیس این دانشگاه در بزرگترین و پرجمعیت ترین جزایر یونانی واقع شده است ، کرت در سال ۱۹۷۳ تاسیس گردیده و در حدود ۱۸۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده تحصیل نموده اند ، دانشکده های آموزش و پرورش ، فلسفه و علوم اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی در آن قرار دارد ، هراکلیون دارای دانشکده های علوم و مهندسی و پزشکی است ، این دانشگاه سابقه قوی در تولید تحقیقات بین المللی داشته و از بناهای تاسیس شده می توان به موزه تاریخ طبیعی ، رصدخانه Skinakas  و بیمارستان دانشگاه عمومی اشاره داشت، اگر چه همه دوره های کارشناسی دانشگاه به زبان یونانی تدریس می شود ، اما برای همکاری های بین المللی و یکپارچه سازی و تبادل دانشجو با بیش از ۲۰۰ دانشگاه در برنامه اراسموس با ارائه برنامه های انگلیسی به استقبال دانشجویان بین المللی برای ورود به کرت رفته اند .

 

دانشگاه آتن اقتصاد و کسب و کار (  Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)

در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده و در بین قدیمی ترین ها رتبه سوم در موسسات آموزش عالی یونان است ، بسیاری از ساختمانهای دانشگاه در مرکز آتن در Patision  یک خیابان که همچنین در کنار دانشگاه فنی ملی آتن و موزه ملی باستان شناسی واقع شده است.  تا سال ۱۹۹۵ AUEB  تنها در رشته کسب و کار و تجارت فعالیت داشت ولی به تدریج  برنامه آموزشی دانشجویان منجر به تشکیل مقاطع آموزشی درسطوح  کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا شد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی به وجود آمد.

 

دانشگاه ارسطو(Αριστοτέλειο)

یکی ازبزرگترین دانشگاه ها درجنوب شرقی اروپا دانشگاه ارسطو واقع در یونان می باشد. پردیس اصلی بزرگ آن در مرکز  Thessaloniki دومین شهرستان یونان قرار دارد و به عنوان یک سازه ی پربازدید شناخته شده است.  این دانشگاه در سال ۱۹۲۵ تئسط فیلسوف معروف :ارسطو که در نزدیکی این شهرستانچشم به جهان گشود, تاسیس شدو در مواقع مختلف به عنوان دانشگاه ارسطو و یا تسالونیکی یاد می شود که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت های خود را ارائه داده و رتبه جهانی آن بین ۴۹۱ تا ۵۰۰ دنیا می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.