شماره تماس : 23-88641720

دخمه های مردگان پاریس

Catacombs_of_Paris_16_August_2013_015

دخمه های مردگان پاریس

آیا می دانستید که در زیر شهر فوق العاده زیبای پاریس فرانسه دنیای مردگان قرار گرفته است؟ در اصل در زیر شهر پاریس دخمه هایی قرار گرفته که 6 میلیون نفر از ساکنان قبلی پاریس را در آن دفن کرده اند. دخمه هایی که به شکل تونل هایی چند صد متری هستند  و در همه فضاهای آن با استخوان مرده سر و کار خواهید داشت.

در زمان روم باستان این تونل ها  معادن سنگ آهنگ بود ه اند  که از انها برای ساخت و ساز شهر ها استفاده می شده است.  اما از نیمه دوم قرن 18 به بعد این تونل ها مکان دفن مردگان شدند.دلیل آن هم شلوغ شدن و تکمیل شدن گورستان پاریسی ها به نام  لس اینوسنت (Les Innocents ) بوده است. انقدر این قبرستان پر بود که برخی مواقع قبر ها را بر روی هم می کندند و گفته می شود برخی مرده ها راها می شدند و برخی از قبر  ها بیرون می زدند. این موضوع باعث بوی بد و نا مطبوع و بیماری های زیادی برای مردم این مناطق و نهایتا شکایت آنها شد.

در سال 1763 لوئی پانزدهم تدفین مردگان در شهر را ممنوع کرد اما کلیسا با این موضوع مخالفت کرد. تا سال 1780 این موضوع همچنان ادامه داشت تا اینکه به دنبال بارانی طولانی و شدید دیوار های قبرستان فرو ریخت و مرده ها سر از خاک بیرون اوردند. با این اوصاف چاره ای نبود جز اندیشیدن راهی تازه برای تدفین مرده ها.

به همین دلیل در سال 1786 قرار شد از این دخمه ها به عنوان جایی برای دفن مرده ها استفاده شود. بنابر این این معادن و یا کاتابک ها به عنوان قبرستان جدید انتخاب شدند. امروزه به این مکان ها دخمه های مردگان گفته می شود . ابتدا به مدت دو سال فقط استخوان ها و مردگان قبلی به این قبرستان و دخمه ها منتقل شدند. سپس بیست سال زمان برد تا استخوان های گورستان های اطراف پاریس به اینجا اورده شود و بعد از از انقلاب کبیر فرانسه مرده ها و جنازه های تازه به این قبرستان ها و یا دخمه ها اورده شدند.

در سال 1859 بارون اوسمان به دنبال بازسازی پاریس آخرین استخوان ها و مردگان را به این تونل ها انتقال داد. پس از 7 سال این دخمه ها بر روی مردم بازگشایی شدند . این دخمه ها طولی بالغ بر 300 کیلومتر دارند و در زیر شهر پاریس واقع شده اند. البته بازدید از این دخمه ها تنها برای قسمت هایی از آن برای عموم آزاد است. از سال 1955 خیلی از قسمت های این دخمه ها بر روی مردم بسته شدند و بازدید از آنها غیر قانونی شدند.

هرچند بازدید از این دخمه ها غیر قانونی شد ولی در دهه های 1970 و 1980 برخی از پارسی ها بصورت غیر قانونی از این معابد بازدید کردند. برخی از انها حتی اقدام به بازسازی برخی از قسمت های این دخمه ها بصورت خلاقانه ای کردند. مثلا یکی از این مکان ها به یک امفی تئاتر مخفیانه تبدیل شد.  و حتی دارای رستوران و کافه هم بود. به نظر می رسد حدودا 300 نفری به این دخمه ها بصورت غیر قانونی دسترسی داشته اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.