شماره تماس : 23-88641720

دهکده رنگی – اندونزی

دهکده رنگی اندونزی

تراول دهکده رنگی

دهکده توریستی Jodipan در شهر malang در کشور اندونزی واقع شده است. این دهکده در حریم رودخانه Brantas قرار دارد و در سال های اخیر به دلیل وجود خانه های رنگی، شهرت بسیاری پیدا کرده است و پذیرای گردشگران زیادی بوده است. دهکده jodipan برای افرادی که به دنبال عکاسی در مکان های امروزی هستند، مناسب می باشد. در سمت دیگر رودخانه Brantas دهکده ای به نام Jodipan tridi واقع شده است که نه تنها به دلیل خانه ها و دیوار های رنگی، بلکه برای نقاشی های سه بعدی بر دیوار های دهکده، شهرت زیادی دارد و مکان جذابی برای عکاسی های خلاقانه می باشد.

در گذشته دهکده Jodipan بسیار کثیف و کهنه بوده است. این وضعیت زمانی که تعدادی دانشجو از دانشگاه Universitas Muhammadiyah Malang برای بهبود این دهکده اقدام کردند، تغییر کرد. این 8 دانشجو برای انجام پروژه دانشگاهی با کارخانه ی تولید رنگ قرارداد بستند و با استفاده از 3 تن رنگ و کمک اهالی دهکده تمامی دیوار ها و 107 خانه آن را به رنگ های سبز، زرد، آبی، قرمز، صورتی و بنفش درآوردند. دهکده Jodipan به دلیل منظره ای که از بالای یک پل دارد برای این پروژه انتخاب شد و به دهکده رنگی شهرت پیدا کرد.

اهالی دهکده زباله های خود را داخل رودخانه Brantas می ریختند که منظره و محیط دهکده را زشت و کثیف جلوه می داد. بنابراین با برگزاری جلسات آموزشی از سوی شهرداری دهکده برای آنها و قراردادن سطل های زباله در سطح شهر این وضعیت تغییر و این مکان جذاب را برای بازدید گردشگران آماده کرد.

گردشگران برای بازدید از نقاشی های سه بعدی دهکده Jodipan tridi مجبور به عبور از رودخانه و بالا رفتن از پله های زیادی بودند. بنابراین شهرداری این منطقه تصمیم به ساخت پلی برای رفت و آمد راحت تر گردشگران گرفت. پل با استفاده از شیشه و فلز و با الهام گرفتن از پل شیشه ای مشهور چین در سال 2017، ساخته شد. این پل زرد رنگ اولین پل شیشه ای در کشور اندونزی می باشد. شیشه ای بودن این پل جذابیت این منطقه را برای گردشگران افزایش می دهد و به مکانی برای عکاسی و گرفتن سلفی توسط آنها تبدیل شده است. این پل در ارتفاع 9.5 متری با طول 25 و عرض 1.25 متر واقع شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.