شماره تماس : 23-88641720

زلاتنی رَت (Zlatni Rat)

Zlatni Rat

زلاتنی رَت (Zlatni Rat)

زلاتنی رَت (دماغه طلایی) از مشهورترین سواحل سنگی سفید اروپایی شناخته شده است و یکی از جاذبه های گردشگری برجسته ی کرواسی به حساب می آید که در سال 2009، در میان ده ساحل برتر در جهان قرار گرفت. ساحل رت در حوالی شهر بُل (Bol) ، در ساحل جنوبی جزیره برک واقع شده است که شکل و شمایلی باریک به همراه سنگ ریزه های سفید دارد و ترکیب ظاهری زیبایی را در کنار آب های اطراف و فضای محل تشکیل داده است. همچنین تغییرات شکل ساحل توسط جزر و مد و جریانات باد اتفاق می افتد و این تغییر در یک بار در هر دو تا سه سال اتفاق می افتد که در سال های 2010 و 2016 رخ داده است.

به دلیل وجود برخی کانال ها از جمله کانال Hvar، آب های اطراف معمولا سرد و روشن هستند. لازم به ذکر است، جریان آبی که کانال ها به وجود می آورند برای ماهیگیرانی که به سمت جنوب به سمت دریای آزاد حرکت می کنند خطرناک است؛ زیرا ممکن است که امکان برگشت به سوی ساحل وجود نداشته باشد و مسیر نیز طولانی است. همچنین در هنگام غروب بادی با عنوان Maestral در این ناحیه می وزد که شرایط مناسبی را برای قایق رانان فراهم می آورد.

درخت های کاج مدیترانه ای که دراین ساحل قرار دارند از بقایای روستای رومی تشکیل شده اند که محل مناسبی برای شنا در استخر زیر خود می باشد. در این منطقه نوع پوشش سنتی است اما اجباری برای آن وجود ندارد. این دماغه به عنوان پدیده ای شناخته شده است که به عنوان یک پدیده ژئومورفولوژی از آن یاد می شود.
این منطقه تفریحی جزء مناطق تفریحی توریستی کرواسی به شمار می آید که سالانه بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
نکته جالب توجه اینست که در طول ماه های تابستان، برای دسترسی به این ساحل، هر نیم ساعت یک بار یک قطار توریستی کوچک برای رفتن به ساحل و بازدید از آن وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.