شماره تماس : 23-88641720

ساحل یخی جوکولسارلون – جزیره الماس ایسلند

عکس

ساحل یخی جوکولسارلون – جزیره الماس ایسلند

جمهوری ایسلند شمالی‌ترین کشور در میان کشورهای عضو شنگن می باشد و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک می باشد. واحد پول این کشور کرونای ایسلند و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. اکثریت جمعیت ایسلند را افراد مقیم ایسلندی تشکیل می‌دهند که  اصالتا آلمانی بوده و بقیه آن ها از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی تشکیل شده اند.
زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است. منطقه ایسلند به جهت مجاورت با مدار قطبی، از آب‌ و هوای سرد و قطبی برخوردار است اما حضور جبهه ‌هایی از هوای معتدل، از شدت سرمای سرسام آور این جزیره جلوگیری کرده ‌است.
یکی از جاذبه های توریستی ایسلند، ساحل جوکولسارلون است که به ساحلی تماشایی در اطراف دریاچه یخی عظیمی در قسمت جنوب شرقی ایسلند، گفته می شود و در حوالی پارک ملی واتناجوکال و بر فراز یخچال طبیعی بری مرکورجوکول نیز واقع شده است.
نحوه ی تشکیل این جزیره به زمانی برمی گردد که یخچال ها شروع به عقب نشینی، ذوب شدن و تقسیم شدن به ابعاد کوچکتر از لبه اقیانوس اطلس نموده، سپس به یک دریاچه تبدیل شدند.
امروزه مسافت این این دریاچه حدود دو کیلومتر از لبه اقیانوس دور بوده و به عنوان عمیق ترین دریاچه ایسلند با عمقی بالغ بر 300 متر شناخته می شود و به دلیل افزایش سالانه ی اندازه خود، عنوان شگفتی های طبیعی ایسلند را گرفته است. همچنین به جهت  فراوانی قطعه های یخ  خود در شکل و شمایل و اندازه که در ساحل آن به چشم می خورند، به “ساحل الماس” نیز معروف می باشد.

شن‌های آتشفشانی سیاه این دریاچه، منظره ای شگفت انگیز به این پدیده ی دیدنی افزوده است.
در سال 1991 یک تمبر پستی به ارزش 26 کرونور که روی آن جوکولسارلون به تصویر کشیده شده بود، ساحل جوکولسارلون آن را به فروش گذاشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.