شماره تماس : 23-88641720

سرزمینی به نام آزور Açores

Açores (2)

سرزمینی به نام آزور Açores

از میان مجمع الجزایر آتشفشانی در کشور پرتغال به جزیره ی آزور می توان اشاره نمود.
این جزیره واقع در اقیانوس اطلس , درفاصله ی 1500 کیلومتری قسمت غربی لیسبون قرار دارد که شامل نه جزیره آتشفشانی با تپه ها و جزایری دریایی کوچکتر می باشد. پایتخت این ناحیه بندری در پرتغال است که پونتاداگاوا نام داشته و در جزیره ی سائومیگل قرار دارد.
Açores جزء جامعه مستقل کشور پرتغال به شمار می آید.
از نظر اقتصادی پرورش دام و ماهیگیری از منبع درآمد مردم این منطقه محسوب می شود و کشاورزی , ماهیگیری و گردشگری , نقش مهمی را در زندگی مردم به عنوان منابع در آمدزایی , ایفا می کنند.  محصولاتی همانند ; موز، مرکبات، میوه، انگور، غلات و تنباکو در این جزیره به وفور یافت می شوند. علاوه بر این، دولت Azores به طور مستقیم یا غیرمستقیم درصد زیادی از جمعیت را در بخش خدمات و بخش گردشگری به کار گرفته و روی آنها سرمایه گذاری می کند. فرهنگ، گویش، غذاها و سنت جزیره ها به میزان قابل توجهی متفاوت اند، زیرا این جزایرحدود دوقرن  غیر مسکونی و دور افتاده بودند.
کوه پیکو مرتفعترین نقطه کشور پرتغال با ارتفاع ۲۳۵۱ در این جزیره قرار گرفته است. این ناحیه در نیم کره شمالی واقع در اقیانوس اطلس می‌باشد. این جزایر از نظر موقعیت مکانی در ناحیه ای بخصوص قرار دارند و محل تلاقی سه قاره امریکا، اروپا و افریقا می‌باشد. این منظقه به علت داشتن اتشفشان و قرار گرفتن روی گسل منطقه‌ای زلزله خیز بهمحسوب می شود. جزیره های  اصلی Açores با نام های Flores و Corvo وجود دارد که جزیره های غربی آن عبارتند از ؛ Graciosa، Terceira، São Jorge، Pico، و Faial ,جزیره های مرکزی ؛ و سائو میگوئل، سانتا ماریا و جزیره ی شرقی با نام ریگ فندیگ وجود دارند.
همچنین آزور از نظر آب و هوایی جزء مناطق نیمه گرمسیر به شمار می آید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.