شماره تماس : 23-88641720

سوغات و صنایع دستی اسپانیا

صنایع دستی اسپانیا

صنایع دستی اسپانیا
فروشگاههای قدیمی و بومی زیادی در نقاط مختلف شهرهای توریستی مادرید و بارسلونا به چشم می خورند از این فروشگاهها می توان صنایه دستی و هنر دست هنرمندان این شهرها را خریداری کرد. البته این صنایع دستی شامل برخی خوراکی ها هم می شود که اگر قصد خریدن آنها به عنوان سوغاتی را دارید باید اینکار را به روزهای آخر سفر خود موکول نمایید. در ادامه برخی از این صنایع دستی را معرفی خواهیم کرد.

تورون یا نوقا
این شیرینی مغز دار سنتی از محبوب ترین شیرینی های اسپانیا است که در سراسر آن پخت می شود. نوقا دارای دو نوع است یک مدل آن نرم است و مدل دیگر سخت و شکننده است اما در هر دو مدل از انواع مغزها استفاده می شود. هر کدام از این دو مدل دارای طعم های مختلف است. بیشتر از مغز بادام در تهیه آن استفاده می شود. در اکثر فروشگاههای اسپانیا می توانید نوقا را تهیه کنید.

روغن زیتون
روغن زیتون اسپانیا بهترین روغن زیتون در جهان شناخته می شود که در شیشه ها با شکل ها و اندازه های مختلف عرضه می گردد.

آبانیکو
یکی از صنایع دستی اسپانیا بادبزن آبانیکو است که در رنگ ها و طرحهای جذاب ارائه می شود که می تواند بهترین سوغاتی برای خانمها باشد. در آداب روسوم مردم اسپانیا از این بادبزن در رقص های سنتی خود استفاده می کنند.

مجسمه کاگانر
این مجسمه یکی از جالب ترین سنت ها و صنایع دستی کاتالان کریسمسس است. این مجسمه کوچک که یک مرد دولا شده است نماد برابری انسانهاست. این مجسمه در زمان کریسمس در بازار پر می شود البته جدیدا این مجسمه تنوع بیشتری به خود گرفته و می توان در بازار این مجسمه را با چهره افراد مشهور مثل بازیگران و سیاست مداران و … پیدا کرد.

2تراول صنایع دستی اسپانیا

شمشیر تولدو
از دیگر صنایع دستی هیجان انگیز اسپانیا می توان به شمشیر تولدو اشاره کرد. تولدو قرن های متمادی به خاطر شمشیرها و سپرهایش مشهور بوده و در گذشته زمانی که صلاح گرم اختراع نشده بود سپاهیان اروپایی را تجهیز می کرده. اما امروزه این شمشیرها جز سوغاتی های اسپانیاست و برای گردشگران بسیار جذاب است.

لباس فلامنکو
این لباس نیز از صنایع دستی اسپانیاست که برای خانمها بسیار جذاب است مخصوصا برای کودکان. این لباس در سایزها و رنگها و طرح های مختلف آماده می شود و خرید یک کلاه می تواند زیبایی آن را دو چندان کند.

زعفران
اسپانیا یکی از کشورهای مهم تولید زعفران در جهان است که در بازاهای این کشور در بسته های کوچک پلاستیکی به فروش می رسد.

صنایع دستی سفالی و سرامیکی
در اسپانیا هنر سفالگری بسیار رواج دارد و از صنایع دستی این کشور محسوب می شود که می توان انواع ظرف و کاسه، ماگ، بشقاب، فنجان و … اشاره کرد.

قاشقک یا کاسانت
یکی دیگر از صنایع دستی اسپانیاست که معولا رقصند های فلامنکو آن را در دست می گیرند و می رقصند. این وسیله یکی از انواع سازهای کوبه ای است که دارای دو قاشقک است که با زدن آن دو به هم صدا می دهد. بسیاری از گردشگران آن را به عنوان سوغاتی می خرند.

کیف چرم
از صنایع دستی پرطرفدار اسپانیاست شما می توانید از فروشگاههای مختلف کیف چرم یا کوله پوشتی و سایر لوازم چرمی خود را با بهترین کیفیت تهیه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.