شماره تماس : 23-88641720

شرایط مهاجرت به استرالیا

مهاجرت-به-استرلیا

شرایط مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از کشور های رو به توسعه و زیبا در سطح دنیا می باشد که به دلیل شگفتی های طبیعی موجود در این کشور و فضاهای باز و گسترده شهره شده است . این کشور با سواحل گرم و دیدنی و سازه های مهندسی و نوین خود در رقابتی سخت با کشور های مطرح اروپایی می باشد . شهر های بزرگ و مشهور استرالیا مانند سیدنی ، ملبورن ، بریزبن  و پرت جاذبه های گردشگری فراوانی دارند . در سال های اخیر این کشور پناهندگان و مهاجران زیادی را پذیرا بوده و همواره در ایران عزیزمان هستند افرادی که تمایل به زندگی در این کشور زیبا را داشته باشند به همین دلیل بر آن شدیم تا راه های مهاجرت به استرالیا را با هم مرور کنیم.

 

1- مهاجرت تحصیلی به استرالیا

ویزا استرالیا توسط شرکت های بریتانیایی صادر می شود و دولت این کشور در حوزه ویزا وارد نمی شود .هزینه صدور ویزا استرالیا بسیار کم و در مواقعی هم رایگان انجام می شود . اما ویزای دانشجویی استرالیا قوانین و مقررات سفت و محکمی دارد  که در صورت تخطی از این مقررات به سادگی ویزا باطل خواهد شد . از جمله این شرایط و مقررات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • دانش آموزان این کشور باید بصورت دوره ای حضور و غیاب شوند  و  بصورت  معتبر برای دوره انتخاب مطالعه ثبت نام نمایند .
  • دانش آموزان در این کشور حق کار ندارند . آنها باید ابتدا مطالعات خود را آغاز و سپس برای حقوق کار این هم نهایتا 20 ساعت کار در هفته اقدام نمایند .
  • دانش آموزان باید در آموزش و پرورش کشور استرالیا  برای 12 ماه اول ثبت نام انجام دهند .
  • آدرس محل سکونت دانش آموزان باید نهایتا ظرف مدت 7 روز  به ارائه دهنده های آموزش تحویل داده شود و در صورت تغییر هم باید نهایتا در همین مدت 7 روز تغییر آدرس اعلام شود .

 

2- مهاجرت کاری به استرالیا

برای مهاجرت کاری به استرالیا  سیستمی توسط این دولت طراحی شده  که امتیاز مهاجرت به این کشور توسط وزارت مهاجرت به استرالیا و حفاظت مرز ها بررسی می شود .  محاسبه این ارزیابی در واقع نشان می دهد که شما با چه اندازه واجد صلاحیت و شرایط لازم برای سفر به استرالیا و کار در این کشور بوده و در صورت پذیرش برای کار تا چه حد مهارت و توانایی دارید . در صورتیکه موفق شوید امتیاز لازم را داشته باشید ویزای کار برای شما تضمین خواهد شد . البته این سیستم فقط برای افراد دارای تخصص و تحصیلات عالیه تعبیه نشده است و به دنبال حداقل های لازم در افراد متقاضی کار در این کشور می باشد .

البته این موضوع که هر چه توانایی بالاتر و رزومه بهتری داشته باشید و در واقع نیروی ماهر تری باشید دریافت ویزا و پذیرش ساده تری خواهید داشت را نمی توان منکر شد . ولی بهترین شرایط برای دریافت ویزای کار در کشور استرالیا مطابق شرایط لحاظ شده در ذیل می باشد :

  • در زمان ارسال درخواست بهتر است سن شما زیر 50 سال باشد
  • توانایی و تسلط لازم را به زبان انگلیسی باید داشته باشید و حداقل نمره مورد قبول در آزمون آیلتس را دریافت نموده باشید .
  • در هنگام درخواست کار به عنوان فردی متخصص و ماهر باید متناسب به توانایی و مهارت و صلاحیت خود  و شغل های مورد تسلط خود در فهرست مشاغل  درخواست خود را تکمیل نمایید .
  • بهتر است بدانید توسط دولت استرالیا از شما در خصوص شغل هایی که ادعای تسلط و تخصص آن را دارید تستی به عمل خواهد آمد و توانایی شما ارزیابی خواهد شد که این ارزیابی با توجه به شغل اعلام شده متفاوت خواهد بود و شرایط خاص خود را دارد .
  • گواهی سلامت عقلی و جسمانی شما باید توسط یک پزشک معتبر دریافت شده و ارائه گردد .  این موضوع باید برای دولت استرالیا محرز شود .حتی شما مورد ارزیابی شخصیتی هم قرار خواهید گرفت و این موضوع توسط متخصصین این حوزه در استرالیا باید تایید شود .

 

3- مهاجرت از راه سرمایه گذاری به استرالیا

کسانی که خواهان سرمایه گذاری و دریافت ویزای سرمایه گذاری این کشور می باشند باید شرایط زیر را احراز نمایند :

  • سرمایه گذار باید زیر 55 سال سن داشته باشد . البت هدر صورتیکه سرمایه گذاری برای برخی ایالت های استرالیا مقرون به صرفه باشد این موضوع می تواند بازنگری شود .
  • در آزمون مورد نیاز تعریف شده برای سرمایه گذاری باید حداقل نمره 65 را دریافت نمایند .
  • مهارت مدیریت فرد باید به اندازه کافی بالا بوده و فردی توانا برای مدیریت سرمایه گذاری خود  و کسب و کاری که راه اندازی می نماید باشد .
  • داشتن حداقل سه سال تجربه مدیریتی و مسئولیتی در حرفه مورد نظر برای سرمایه گذاری
  • سابقه و رکوردی موفق در سرمایه گذاری از خود به جای گذاشته باشد .
  • باید متعهد شود که این سرمایه گذاری واقعی  است و موقتی نمی باشد و پس از سرمایه گذاری اصلی در این کشور به ادامه فرآیند کار و کسب  خود خواهد پرداخت .
  • سرمایه گذار باید قصداقامت در ایالت و یا منطقه مورد سرمایه گذاری را حداقل برای 2 سال داشته باشد .

همچنین فرد متقاضی و یا شریک زندگی متقاضی برای سرمایه گذاری در کشور استرالیا باید حداقل یک کسب و کار مقدماتی که در ان حداقل 10 درصد شراکت دارید  ، داشته باشید . همچنین در طول دو سال مالی و قبل از اینکه  دعوت اعمال شود باید کسب و کار خود را به شکل قانونی آغاز نموده و در یک پروژه  با حداقل تعریف شده در این کشور به منظور امنیت کشور ، منطقه و یا ایالت مورد نظر برای حداقل 4 سال سرمایه گذاری نماید .

تمامی درامد های شما در این کشور مشمول مالیات بوده حتی در پروژه هایی که سرمایه گذاری غیر مستقیم می نمایید و خودتان در ان شراکت کاری ندارید . ویزا کاری این کشور 12 ماهه بوده و با پایان دوره مجددا باید مصاحبه برای تمدید ویزا انجام شود . پس از هر دور  مصاحبه  شما pr کامل را اخذ خواهید کرد و ضمنا باید در این مدت کار حداقل 30 درصد از کسب و کار  خود را راه اندازی کرده باشید .

 

4- مهاجرت بازنشستگی به استرالیا

ویزای بازنشستگی استرالیا یک ویزای ورود موقت محسوب می شود  و با این ویزا نمی توانید دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور را داشته باشید .ویزای بازنشستگی تحت شرایط زیر اعطاء خواهد شد :

  • داشتن حداقل 55 سال تمام
  • تنها وابستگی به همسر می توانید داشته باشید
  • حمایت خودتان را باید خودتان عهده دار باشید و دولت  و خدمات اجتماعی استرالیا را در این خصوص نمی توانید همراه خود داشته باشید.

این نوع ویزا شامل پوشش بیمه ای  بهداشت ملی استرالیا نمی شود ولی بیمه های خصوصی می توانند شما را تا زمان اقامتتان در این کشور پوشش دهند .  افرادی استفاده کننده از ویزای بازنشستگی باید اطلاعات و آدرس دقیق زندگی خود را به همراه مدت زمان اقامت در این کشور ارائه نمایند و برای این افراد مقدار سرمایه گذاری و پس اندازی تعریف خواهد شد که بتواند پاسخگوی هزینه های این افراد تا زمان اقامتشان در این کشور باشد .

با دریافت ویزای بازنشستگی قادر خواهید بود در تمام این کشور به مدت 4 سال مسافرت کرده و حتی به خارج از استرالیا هم رفت و آمد داشته باشید . در ضمن می توانید قبل از انقضا ویزا برای تمدید این دوره اقدام نموده و تا زمانی که تمایل دارید در این کشور زندگی کنید .

 

5- مهاجرت فرزندی به استرالیا

مهاجرت فرزندی به استرالیا شامل افراد زیر می شود :

  • فرزندانی که از لحاظ مالی به والدین خود وابستگی دارند . سن وابستگی فرزندان در استرالیا زیر 18 سال محسوب خواهد شد .
  • کودکان یتیمی که به تنها پدر یا مادرشان وابسته هستند
  • درخواست مهاجرت پدر و مادر توسط فرزند که خیلی کم مورد توافق می باشد
  • ویزای پدر و مادر برای کمک به فرزند .

کسانی که ازدواج قانونی و رسمی با یکی از اتباع کشور استرالیا داشته باشند از شانس بالاتری برای دریافت ویزای فرزندی برخوردار خواهند بود . البته باید شریک زندگی شما در این حالت بتواند حداقل برای دو سال از لحاظ مالی شما را تامین نماید . البته افرادی که این شرایط را داشته باشند می توانند برای دریافت ویزای ازدواج هم اقدام نمایند که البته باید ازدواجی قانونی و مستند و بهرت است با اتباع کشور استرالیا داشته باشید. البته در صورتیکه شریک زندگی شما واجد شرایط ورود به استرالیا و دریافت ویزای این کشور باشد و اثبات توانایی مالی بکند شما هم می توانید از طذیق ویزای ازدواج وارد  این کشور بشوید .

برای دریافت هر یک از ویزاهای کشور استرالیا و اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور بهتر است با تماسی رایگان با مشاورین و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب مشورت نموده و به صورت قانونی  و با ضریب اطمینان بالا اقامت خود را در این کشور به دست آورید .

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.