شماره تماس : 23-88641720

غذاهای مشهور یونانی- بخش دوم

بخش اول

غذاهای مشهور یونانی- بخش دوم

هدر غذای یونان2

یونان کشوری زیبا و سرسبز است که دارای جزایری زیبا با سواحلی شنی که چشمان هر بیننده ای را خیره می کند. سفر به این کشور زیبا و رویایی می تواند راهی مناسب برای فرار از دغدغه های فکری و روزمرگی های پر استرس زندگی های امروزی باشد اما زیبایی های خیره کننده این کشور تنها دلیل برای سفر به آن نیست غذاهای لذیذ و متنوع این کشور هرساله گردشگران زیادی را به یونان می کشاند. اما اگر مطالعه ای کوتاه در مورد تاریخ گذشته یونان داشته باشید می دانید که در گذشته این کشور به دست ترکهای عثمانی اشغال شده و سالهای زیادی تحت سلطه این کشور بوده است این موضوع سبب گردیده بسیاری از فرهنگ و رسوم یونان برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم کشور ترکیه باشد آشپزی و غذاهای یونان نیز از این اصل مستثنی نبوده و بسیاری از غذاهای مردم یونان از کشور ترکیه وارد شده است. غذاهای یونانی دارای تنوع بالایی است و از آنجا که غذاهای این کشور شباهت زیادی به غذاهای ترکی و عربی دارد بسیاری از آنها می تواند باب سلیقه و ذائقه ایرانی باشد و شما در سفر به یونان می توانید از طعم و مزه این غذاها لذت ببرید. در ادامه به معرفی چند غذای مشهور یونانی می پردازیم.

فسولدا

بی شک یکی از اصیلترین و معروفترین غذاهای یونانی سوپ فسولدا است این سوپ که دارای ظاهری ساده است از ترکیب لوبیای سفید و روغن زیتون و سبزیجات تهیه می شود. این سوپ بسیار مقوی و سالم است و جز غذاهای ملی یونان به حساب می آید.

کباب سولاکی

یکی دیگر از غذاهای معروف یونانی است. در فرهنگ یونان مانند فرهنگ ترکیه از گوشت در بسیاری از غذاها استفاده می شود. برای تهیه سولاکی گوشت را با سبزیجات و مواد معطر مزه دار می کنند و با سس تزازیکی که ترکیب ماست و خیار و نعنا و سیر تازه است میل می کنند البته سولاکی همراه با نان پیتا و برنج سرو می شود. سولاکی ممکن است از گوشت بره،گاو و یا مرغ … تهیه شود.

یمیستا

این غذا که چیزی مشابه دلمه سبزیجات خودمان است ترکیبی از گوجه و بادمجان و فلفل دلمه است که داخل آنها را از برنج و سبزیجات پر می کنند و در نهایت روی آن را از پنیر پر می کنند و آن را می پزند تا پنیر روی آن کاملا آب شود. این غذا غذایی سالم و مقوی است که می توانید آن را در وعده نهار وشام میل کنید بهترین مکان برای سفارش این غذای لذیذ یونانی جزیره زیبای سانتورین است.

پای اسفناج

غذاهای یونانی اغلب به صورت پای تهیه می شود یونانی ها علاقه بسیاری به انواع پای ها دارند. در تهیه پای اسفناج که به اسپانیکوپیتا معروف است اسفناج و پنیر فتا و کره را در خمیر فیلو قرار می دهند سپس آن را داخل فر می گذارند تا کاملا ترد و سطح آن طلایی رنگ شود. اسپانیکوپیتا را می توانید در هرموقع از روز صبحانه، نهار یا شام میل کنید.

هورا ورستا

یکی دیگر از غذاهای ساده و سالم و در عین حال لذیذ یونانی است. این غذا از برگ های سبز سبزیجات تهیه می شود که این سبزیجات را که می توانید به دلخواه خودتان انتخاب کنید آبپز می کنند و در نهایت به وسیله روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه و سرکه و انواع ادویه جات طعم دار می شود.

جیرو

یکی دیگر از غذاهای گوشتی یونانی که به صورت کباب تهیه می شود جیرو است. در تهیه این کباب از گوشت بره و مرغ و گاو استفاده می شود. برای تهیه این غذا گوشت را در سبخ های بلند عمودی فرو می کنند و پس از کباب کردن همرا مقدار زیادی پیاز و سالاد و سس و نان پیتا سرو می کنند. این غذا می تواند نهار مناسبی همراه با یک نوشیدنی خنک و دلچسب باشد.

تیروپیتا

تیروپیتا یکی از پای های معروف یونانی است که بسیار لذیذ است و در سراسر یونان پخت می شود. در تهیه این غذا از پنیر فتا استفاده می کنند البته روش تهیه سنتی آن به صورت لقمه ای و یک نفره بوده ولی امروزه آنرا به صورت پای هم پخت می کنند. بعد از پخت غذا و هنگام سرو روی آن مقداری کره یا روغن زیتون می ریزند تا لذیذتر شود.  این غذا را می توان به عنوان صبحانه یا یک میان وعده مصرف کرد.

تراول غذای یونان

پاپوتاسکیا

این غذای لذیذ یونانی از ترکیب بادمجان و گوشت چرخ کرده و سس بشامل و گوجه فرنگی تازه و پنیر پیتزا تهیه می شود. معنی اسم این غذا کفش های کوچک است.

کولوکیتانتوی

یکی از غذاهای پرطرفدار یونانی است که در آن از گل کدو استفاده می کنند. داخل گل کدو را بر اساس سلیقه و ذائقه از گوشت و سبزیجات و پنیر پر می کنند و سپس سرخ می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.