شماره تماس : 23-88641720

قدیمی ترین شهر های دنیا 2

قدیمی ترین شهر های دنیا 2

تراول-قدیمی-ترین-شهرها-2

6- پلوودیو – بلغارستان
آثار زندگی انسان ها در شهر پلوودیو به 7 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. رومی ها در 46 سال پس از میلاد مسیح قنات، خیابان و برج هایی در این شهر ساختند که هنوز برخی از آنها پا برجا هستند. بنا های ساخته شده توسط رومی ها در پلوودیو نشان دهنده قدمت باستانی این شهر می باشد.

7- سیدون – لبنان
نام شهر سیدون به زبان یونانی به معنای ماهیگیری می باشد. این شهر دارای بندرگاه می باشد و 25 مایل با شهر بیروت فاصله دارد. قدمت این شهر به 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. از کالا های تجاری مهم این شهر رنگ بنفش بوده است که به دلیل زیبایی و گران قیمت بودن آن به رنگ سلطنتی شهرت داشته است. در آن زمان افراد سلطنتی رنگ بنفش را در پارچه لباس هایشان به کار می بردند.

8- فایوم – مصر
شهر فایوم در گذشته یک آبادی در صحرای مصر بوده است که به دلیل عبور انشعابات رود نیل از این شهر، خاکی حاصلخیز و بارور داشته است. این منطقه به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و ر.اج کشاورزی شهرت زیادی میان مردم داشته است. حضور انسان ها در این منطقه به حدود 7 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

9- آرگوس – یونان
حضور انسان ها در شهر آرگوس به 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. شواهد نشان می دهد که 700 سال قبل از میلاد مسیح اولین مسابقه موزیکال بین شهر های آرگوس، اسپارتا و پاروس در یونان برگزار شده است. آرگوس مرکز فرهنگی یونان باستان بوده که باعث وجود معابد و سالن ها تئاتر باستانی در این شهر شده است.

10- شوش – ایران
قدمت شهر باستانی شوش به 7 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. شهر شوش در 324 سال قبل از میلاد مسیح مرکز برگزاری عروسی های شوش بوده است. الکساندر کبیر به منظور ادغام فرهنگ مردم مقدونیه و پارسی برای 10 هزار نفر عروسی بزرگی برگزار کرد. این شهر یکی از مهم ترین مناطق باستانی کشور ایران می باشد و همچنان کاوشگران و محققان زیادی در حا پژوهش آثار باستانی و بررسی این شهر می باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.