شماره تماس : 23-88641720

قدیمی ترین شهر های دنیا-1

قدیمی ترین شهر های دنیا

تراول-قدیمی-ترین-شهرها-1

عالمان و محققان گفت و گو ها و مشاجره های فراوانی درباره قدیمی ترین شهر جهان داشته اند. ولی به دلیل از بین رفتن مدارک و آثار باستانی طی زمان، انتخاب قدیمی ترین شهر دنیا کمی دشوار است. انتخابی برای قدیمی ترین شهر دنیا وجود ندارد اما تعداد زیادی شهر باستانی و قدیمی وجود دارد که می توان از آنها به عنوان قدیمی ترین شهر ها نام برد. در لیست زیر به قدیمی ترین شهر های شناخته شده در جهان اشاره شده است.

  1. حلب – سوریه
    قدمت دقیق شهر حلب مشخص نمی باشد. اما معبدی در این شهر کشف شده است که قدمت آن به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. قدمت ساخت شهر حلب 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده شده است. قسمت بزرگی از شهر حلب در جنگ های داخلی تبدیل به ویرانه شده و 30 درصد از قسمت باستانی شهر که در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده نیز از بین رفته است.
  2. بیروت – لبنان
    کشفیاتی انجام شده در سال 1990 نشان دهنده قدمت 5 هزار ساله این شهر می باشد. بیروت پایتخت کشور لبنان است و دارای بهترین مدرسه حقوق در امپراطوری روم بوده است که این مدرسه در 550 سال پس از میلاد مسیح توسط زلزله از بین رفته است.
  3. جریکو – west bank
    شهر جریکو در سرزمین فلسطین واقع شده است. این شهر دارای قدیمی ترین سکونت مداوم در جهان می باشد که قدمت آن به 9 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. قدیمی ترین دیوار محافظتی برای جلوگیری از نفوذ دشمن در این شهر در حدود 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.
  4. بیبلوس – لبنان

بیبلوس شهری به همراه بندرگاه در دریای مدیترانه می باشد. مردم از 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح در این شهر سکونت داشته اند. پاپیروس از مهم ترین کالا های تجاری این شهر بوده است و به این دلیل مردم یونان نام کتاب را در زبان خود biblos قرار داده اند.

  1. آتن – یونان
    حضور مردم در این شهر به 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. فیلسوفان و نویسندگان بزرگی در دوران طلایی (404 تا 480 قبل از میلاد مسیح) این شهر زندگی کرده اند که از این فیلسوف ها و نویسندگان می توان به سقراط و بقراط اشاره کرد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.