شماره تماس : 23-88641720

مالیات بر دارایی در اسپانیا

مالیات بر دارایی در اسپانیا

متن مالیات اسپانیا

تعداد ابر ثروتمند های اسپانیا 24 درصد افزایش یافته است. 459 مالیات دهنده،در اظهارنامه دارایی خود  بیش از 30 میلیون یورو اعلام کردند. بهبود اقتصادی در اسپانیا از پنج سال پیش رسماً آغاز شد ، اما وضعیت مالی همه با یک سرعت بهبود نیافته است: اظهارنامه مالیاتی نشان می دهد که نرخ بهبودی برای براکت های پر درآمد بسیار سریعتر از سایرین است.

براساس آمار مالیاتی سال 2015 که  توسط سازمان امور مالیاتی اسپانیا منتشر شد ، تعداد افراد ثروتمند – افرادی که دارایی آنها بیش از 30 میلیون یورو است – از اواخر سال 2012 23.9 درصد رشد داشته است.

در دو سال مالی گذشته ، تعداد سرمایه های بزرگ در اسپانیا با نرخ سالانه 8 درصد رشد کرد. با این وجود ، تنها 549 مالیات دهنده در اسپانیا دارایی بالغ بر 30 میلیون یورو اعلام کردند.

اما این آمار و ارقام باید با شک و تردید همراه شود ، به دلیل فراگیر بودن کلاهبرداری مالیاتی و مکانیسم های مختلفی که افراد بسیار ثروتمند برای جلوگیری از مالیات استفاده می کنند.

در کل سالانه 188.680 مالیات دهنده ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده یا اظهارنامه مالیات بر دارایی را در سال 2015 ثبت کردند. به عنوان یک قاعده کلی ، افرادی که ثروت 700000 یورو و بالاتر دارند ، وظیفه دارند این فرم را تشکیل دهند ، که ارزش کلیه دارایی ها را در نظر می گیرند. پس از کسر وام و ارزش اقامت اولیه شخصی (تا سقف 300000 یورو). این به طور معمول به این معنی است که افرادی که ثروت ناخالص بیش از 1 میلیون یورو دارند باید مالیات دارایی را بپردازند.

سوابق سال 2015 نشان می دهد که 57218 نفر اعلام کردند ثروت مالیاتی بیش از 1.5 میلیون یورو داشته اند ، که تقریباً 10 درصد نسبت به پنج سال قبل بیشتر شده است.

دارایی های مشترک میلیونرهایی که مالیات بر دارایی پرداخت می کنند به ارزش 582.6 میلیارد یورو هستند که تقریبا نیمی از کل تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می دهد. بیشتر این ثروت در سهام ، سپرده و سایر ابزارهای سرمایه گذاری مالی نگهداری می شود. املاک و مستغلات یکی دیگر از موارد مطلوب برای نگهداری ثروت است که 102.6 میلیارد یورو را نشان می دهد.

مالیات بر دارایی اسپانیا یک موضوع بحث برانگیز است. که در سال 2009 رها شده و مجدداً در سال 2012 به آن پرداخته شد بسیاری از منتقدین بر این باورند كه این امر باید محكوم شود زیرا این امر نشانگر مالیات مضاعف است. اسپانیا یکی از معدود کشورهای اروپایی است که این قانون را دارد.

یک واقعیت تلخ  این است که هر دولت منطقه ای مالیات را متفاوت اعمال می کند ، با سختگیری های متفاوت که در آن افراد را به ارائه فرم  مالیاتی اجبار می کنند. کاتالونیا سخت ترین قوانین را دارد ، که نشان می دهد که چرا تقریبا نیمی از کلیه فرم های مالیات بر دارایی در آن منطقه ثبت شده است. در انتهای دیگر این طیف ، مادرید کمترین قانون مالیات بر ثروت را دارد و تنها 16.977 نفر از ساکنان فرم impuesto del patrimonio را در منطقه تشکیل می دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.