شماره تماس : 23-88641720

مقاصد گردشگری بدون ویزا (قسمت چهارم)

africa

مقاصد گردشگری بدون ویزا (قسمت چهارم)

جزایر سیشل

سیشل مجمع‌الجزایری است که در شرق آفریقا قرار دارد و به جهت قرار گیری در مسیر تجارت دریایی در میان آسیا و آفریقا سال‌ها به عنوان پناهگاه دزدان دریایی شناخته شده است ، اما امروزه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آفریقا به شمار می‌رود.  بخشی از جزایر سیشل از کوه‌های گرانیتی پوشیده شده  است و سایر بخش هارا را صخره‌های مرجانی پوشش داده اند. همچنین ساکنان بومی در این کشور دیده نشده و بیشتر آنان را فرانسوی، آفریقایی‌ و هندی‌ها تشکیل می‌دهند. بعلاوه ،جزایر برد ( Bird Island) ، ماه (Mahe island) و کوساین (Cousine Island) مناظر فوق العاده دیدنی و شگفت‌ آوری را در اختیار  بازدیدکنندگان قرار  می‌دهد.

ماکائو
ماکائو شبه‌جزیره‌ای است که در جنوب کشور چین واقع شده است که سواحلی روبه ‌دریای چین دارد و تا چند سال اخیر ، تحت سیطره پرتغالی‌ها بوده است. نکته قابل توجه اینست که امروزه این شهرکهن ، قسمتی از خاک چین را تشکیل می دهد اما برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا نیست. ترکیب معماری اروپایی و چینی ، فضایی شگفت آور را در شهر ماکائو به وجود آورده است. بعلاوه در صورت سفر به ماکائو، کردید در کنار صرف غذاهای لذیذ و تفریحات سرگرم‌کننده‌اش، از کلیساها، معابد و اماکن تاریخی این شهر دیدن کنید.

کیپ ورد، آفریقا
مجمع  الجزایر کیپ ورد در سواحل غربی آفریقا و در بطن اقیانوس اطلس قرار دارد. این کشور به معنای دماغه‌ی سبز نام گذاری شده است و زبان مردم این کشور بیانگر سال‌ها استعمار پرتغالی‌ها می باشد. همچنین یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد کشور آفریقا ،صنعت گردشگری است. از میان محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور ، به سواحل زیبا، غواصی در آب‌های آزاد اقیانوس اطلس شمالی، جت اسکی و ماهیگیری در آن ، می توان اشاره کرد.

بولیوی
بولیوی که در همسایگی جنوبی برزیل قرار دارد و در خشکی محصور است.  در بخش غربی آن،  ارتفاعات آندس دیده می شود، که دلیل نام گذاری بولیوی به یکی از مرتفع‌ترین نواحی جهان می باشد. سراسر قسمت شرقی بولیوی را سرزمین‌های پست و هموار و جنگل‌های آمازون تشکیل داده‌اند. مناظر طبیعی بولیوی بی همتاست و اگر فردی اهل ماجراجویی باشد ، سفر در جاده مرگ ( Death Road) (که جزء خطرناک‌ترین جاده های جهان به شمار می آید)، به وی پیشنهاد می گردد. همچنین فرهنگ دوستانه و غذاهای دلپذیر محلی این منطقه در نواحی معدودی از جهان یافت می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.