شماره تماس : 23-88641720

موزه آلبرتینا-Albertina

آلبرتینا
موزه آلبرتینا-Albertina

آلبرتینا نام موزه ای  است که در منطقه ی اول وین ( اتریش ) واقع شده است. این موزه بزرگترین و مهم ترین چاپ خانه جهان را در بردارد که 65000 نقاشی و تقریبا یک میلیون نسخه چاپی قدیمی و  آثار گرافیکی مدرن، عکس ها و نقشه های معماری، را شامل می شود. به غیر از بخش گرافیکی این مجموعه ، اخیرا دو مجموعه مرتبط با  هنرهای برجسته  امپرسیونیست و قرن بیستم میلادی نیز به آن اضافه شده است که برخی از آنها به طور دائمی نمایش داده می شوند. همچنین این موزه محلی برای نمایشگاه های موقت محسوب می شود .
این موزه در اواسط قرن هفدهم باز سازی شد و با عنوان موسس خود به Palais Taroucca نام گذاری شد. این کاخ بعدا توسط دوک آلبرت ساکسن تشتن تصرف شد که از آن به عنوان محل اقامت خود استفاده کرد.
در ماه مارس سال 1945، آلبرتینا به شدت توسط حملات بمب متفقین آسیب دیده بود. این ساختمان در سالهای پس از جنگ بازسازی شد و از سال 1998 تا 2003 به طور کامل مرمت و نوسازی گردید و تغییرات ساختاری آن، توسط هانس هولین، در سال 2008 صورت گرفت و مجددا مجموعه گرافیکی در این مکان افتتاح گردید.
موزه ی آلبرتینا نه تنها به عنوان با شکوه ترین و عظیم ترین محل برای ارائه کلکسیون های هنری و گرافیکی در سطح جهان معرفی گردیده, بلکه آخرین نمایشگاه آن شاهکارهای مدرن قرن را پوشش می دهد که شامل آثار هنری برجسته یMonet to Picasso و Baselitz می باشد. آلبرتینا به عنوان بزرگترین کاخ مسکونی در هابسبورگ، بر فراز آخرین دیوارهای قلعه ای شکل باقی مانده از قصر امپراتوری در وین قرار دارد .
افراد علاقه مند می توانند بر طبق ساعات کاری این مجموعه ,روزانه  ازساعت  ده صبح الی شش بعد ازظهرو چهارشنبه و جمعه ها از ده صبح  الی 9 شب از این موزه بازدید کنند.
امکان ورود افراد زیر نوزده سال به صورت رایگان وجود داشته و برای دارندگان کارت شهری تخفیف تقریبا سه یورویی در نظرگرفته می شود .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.