شماره تماس : 23-88641720

موزه ملی کاشی در پرتغال (MNAz)

ویکتوریا

موزه ملی کاشی در پرتغال  (MNAz)

موزه ملی کاشی یکی از برجسته ترین موزه های ملی است که آثار هنری از جمله Azulejo،  را در بر می گیرد که فرهنگ پرتغالی را نسبت به سایر فرهنگ های اروپایی  متمایز می کند و کلیسای تاریخی و کهنی به نام Madre de Deus  در آن قرار دارد، که در سال 1509 توسط ملکه ای به نام لئونر تاسیس گردیده است.
موزه ملی کاشی به جمع آوری، حفظ، مطالعه و انتشار نمونه هایی از سیر تکاملی ساخت سرامیک و کاشی های کشور پرتغال پرداخته و به ترویج شیوه های درست طبقه بندی ، مستند سازی، تحقیقات و مطالعات هنری ، حفاظت و ترمیم سرامیک ها اشاره دارد. همچنین از دیگر مسئولیت های  MNAz  می توان به پشتیبانی از روحانیون کلیسا وحفاظت از دیگر فضاهای صومعه  Madre de Deus  اشاره کرد.

  به دلیل ویژگی های منحصر به فرد , فضاهای خاص و هنری موزه، همچنین به علت برتری در سطوح علمی ,به عنوان یک مرجع ملی – بین المللی در تاریخ به حساب می آید.

فعالیت اصلی این موزه مربوط به کار کردن بر روی روکش های سرامیکی است، و تمرکز آن برحمایت از نهادهای دولتی و خصوصی است که از میراث ساخته شده و سازه های سرامیکی( انواع کاشی های سرامیکی) در سراسر کشور محافظت می کنند.

طرح بنای موزه کاشی ها تاریخ هفتم ژانویه در سال 1958 راه اندازی شد.سپس کاشی ها به کلیسای Madre de Deus منتقل شدند و معماری به نام João Miguel dos Santos Simões ، که عضو فعال و تاثیر گذاری از آکادمی ملی هنرهای زیبا، به شمار می آمد,مسئولیت تشکیل مجمع و سازماندهی پروژه Tribune Azulejaria را برعهده گرفت وآن را بنیان گذاری کرد. وی ازحامیان و پشتیبانان موزه ملی هنرهای باستانی بود.

موزه ملی کاشی تصویری از تاریخچه  Azulejo در پرتغال را  از طریق فعالیت های خود،زنده کرده و فرهنگ و هنر پرتغالی را  به تصویر می کشد.
Azulejo نام تصویری بر روی کاشی های سرامیکی است که عمدتا مربع شکل بوده و نقوشی مملو از رنگ بر روی آن به نمایش در آمده است. منشاء طرح های به کار رفته در آن از هنر اروپایی در اسپانیا و پرتغال گرفته شده است. این کاشی های ضد آب بوده و تصویری از این کشور ها را منعکس می کنند که بر روی بناهای تاریخی و ساختمان ها، نما ها و کلیساها، و همچنین دیوارهای داخلی به صورت  نقاشی های هنری، مونتاژ می شوند. روکش های استفاده شده در Azulejos نیز به طور سنتیاز هنر اسلامی بر گرفته شده است.

در اطلاعات تاریخی 12 دسامبر 1967، سانتوس سیموئس به نمایشگاه در 30 سپتامبر در مورد موزه کاشی اشاره می کند و اظهار می دارد که اگرچه ممکن است برای عموم باز باشد، به همین ترتیب راحت می شود که کار تعمیر کوچک انجام شود و اتمام است.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.