شماره تماس : 23-88641720

نکاتی که در سفر به فرانسه باید بدانید

13

نکاتی که در سفر به فرانسه باید بدانید

همیشه برای مسافرت به کشور های دیگر باید ابتدا عادات و فرهنگ آن کشور مورد بررسی و مطالعه قرار داده شود . فرانسه نیز دارای نکاتی است که گاهاً بسیار مهم هستند هر چند به نظر شما ممکن است خیلی اهمیت نداشته باشد . در زیر نگاهی اجمالی به این نکات می اندازیم .

  • در فرانسه تنها دو نوع صبحانه سرو می شود نان یا شیرینی کروسان فرانسوی . پس خبری از صبحانه های رنگارنگ دیگر نیست و اگر به فکر سلامتی خود هستید و فکر می کنید این صبحانه باب میل شما نیست پس برای صبحانه خود قبل از مسافرت فکری بکنید.
  • داشتن اطلاعات کمی در حد نیاز روزانه برای مکالمه زبان فرانسوی لازم است. مردم فرانسه خیلی با زبان انگلیسی مانوس نیستند .حداقل چند جمله مهم فرانسوی یاد بگیرید .
  • رفت و آمد در شهر های فرانسه بسیار گران است . حتی گاهی هزینه مترو از پرواز نیز بالاتر است . بهتر است برای رفت و آمد های خود ماشینی بصورت گروهی کرایه کنید . هر چند ممکن است با عده ای غریبه خودرو کرایه کنید ولی هیچ جای نگرانی وجود ندارد .
  • معمولا سرو ناهار و شام در فرانسه بسیار دیر وقت است . همچنین فرانسوی ها با لذت و تامل زیادی غذا می خورند. پس اگر زود گرسنه می شوید خوراکی به همراه داشته باشید.
  • فرانسوی ها غذاهایشان را مخلوط نمی کنند و جدا سرو می کنند . مثلا دسر به موقع خود ، سالاد هم قبل از غذا خورده می شود. ولی لازم نیست شما هم همانند انها رفتار نمایید. اگر دوست دارید سالاد را با غذا میل کنید راحت باشید .
  • اگر با فرانسوی ها ایاق نشده اید حتما با خطاب عنوان احوالپرسی نمایید . برای آقا مسیو (Monsieur ) ، برای خانم مادام (Madame ) و برای دوشیزه خانم عنوان مادمازل (Mademoiselle ) را به کار ببرید .
  • برای گفتگوهای خود حتما رسم ادب را به جا آورده و حتی المقدور رسمی صحبت نمایید .
  • سرو قهوه در کاپ های مخصوص و کوچک انجام می شود . به یاد داشته باشید برای سفارش قهوه عادی  یک شات اسپرو و قهوه بزرگ دو شات قهوه عنوان نمایید. ضمن اینکه برای خوردن قهوه مرغوب حتماً لازم نیست به کافه های استارباکس بروید قهوه در فرانسه اغلب همه جا مرغوب است .
  • اگر از علاقمندان به غذاهای فست فود هستید و یا دوست دارید وقت خود را با خوردن کمتر هدر دهید بهتر است ساندویچ های مورد علاقه خودتان را خودتان تهیه کنید . ساندویچ های کشور فرانسه بسیار کوچک و کم مغز هستند. یک ورقه کوچک پنیر ، یک تکه کالباس با دو قاچ کوچک گوجه زیر یک تکه نان باگت بزرگ می شود ساندویچ فرانسوی . پس پول خود را برای خرید این نوع ساندویچ بی محتوا و گران هدر ندهید .
  • اگر به فکر سلامت خود در این سفر هستید بهتر است محصولات ارگانیک که در بیشتر جاها و فروشگاه های فرانسه یافت می شود را خریداری نمایید. هرچند سیفی جات و میوه جات فرانسوی هم از محصولات خود فرانسه هستند ولی با توجه به استفاده از موارد شیمیایی برای پروراندن و یا استفاده از سموم آفت کش بهتر است به دنبال فروشگاه های محصولات ارگانیک بگردید و محصولات ارگانیک خریداری و مصرف نمایید . این فروشگاه ها را به راحتی می توانید در اینترنت و با توجه به شهر اقامتتان جستجو و پیدا نمایید .
  • یکی از مشکلات توریست ها و گردشگران فرانسوی نحوه آشنایی و ملاقات یک فرد جدید می باشد. اصلا نگران نباشید ، فرانسوی ها اغلب با دست دادن ادای احترام می کنند ولی در مواردی که با شما احساس راحتی نمایند اقدام به بوسیدن گونه ها می کنند . برای این کار ابتدا گونه راست و سپس گونه چپ خود را جلو ببرید تا شخصیتی آشنا با فرهنگ فرانسوی جلوه نمایید .
  • خواب نیمروز از واجبات مردم فرانسه است. پس از ساعت 12 تا 14 اصلا به خرید نروید چون ممکن است باعث ناراحتی آنها و حتی شما شود. روز های یک شنبه و اغلب دو شنبه هم خواب برای آنها از کار اولویت بیشتری دارد . پس بهتر است خرید های خود را به این دو روز واگذار نکنید و اگر مجبور به خرید در این روز ها هستید بهتر است از ساعات کاری آنها با خبر بوده و مطابق برنامه آنها عمل نمایید .
  • فریب عکس های خوشمزه در منو های فرانسوی را نخورید . اغلب رستوران ها و کافه های فرانسوی با گذاشتن عکس های جذاب در تلاش برای فریب ذهن شما هستند تا غذاها ی بد مزه خود را به قیمت بالا به شما بفروشند. بهتر است برای سرو غذا رستوران های چینی را امتحان کنید .
  • مردم فرانسه دوست دارند سواری رایگان بخصوص به توریست ها داده و از آن استقبال می کنند .البته همیشه هم اینطور نیست پس برای اطمینان مقصد خود را روی کاغذی نوشته و زیر آن بنویسید V.P که مخفف (s’il vous plait) ، یعنی در صورت تمایل ، موفق باشید .
  • یکی از دلایلی که سرویس دهی در فرانسه اکثراً مطلوب نیست این است که خدمتکاران در این کشور انتظار انعام ندارند . اما اگر جایی دیدید که سرویس دهی مناسبی دارد به احتمال زیاد به دلیل دریافت همین انعام است .
  • هر چند فرانسه کشوری کوچک است اما دارای تنوع شخصیتی فراوانی است . بیست و دو منطقه با فرهنگ ها ، گویش ها ، آداب غذایی و اجتماعی و حتی آب و هوایی متفاوت در فرانسه وجود دارد پس بهتر است برای ارتباط راحت تر و داشتن سرگرمی بیشتر در خصوص آن بدانید و از خودشان بپرسید .
  • منو های روزانه یا همان Menu du Jour را از دست ندهید . هر کجا دیدید که غذا ، نوشیدنی ، دسر ، پیش غذا و یا قهوه با قیمت فوق العاده عالی ارائه شد فرصت را از دست نداده و از آن استقبال نمایید .یک گزینه معمولا برای هر غذایی وجود دارد پس پیدا کردن چیزی مطابق با میل شما کار سختی نیست .
  • بازار های روز فرانسه مختص یک شهر و یا یک منطقه نیستند . به راحتی در هر شهر کوچک هم می توانید بازار های روز را پیدا کنید . این بازار های از شهری به شهر دیگر زمان برگزاری متفاوتی دارد . بهتر است از مردم بومی فرانسه در مورد زمان برگزاری این بازار های پرس و جو نمایید تا این بازار های را از دست ندهید .بهترین ثیمت ها و تازه ترین محصولات را می توانید در این بازار ها پیدا کنید .

اینها تنها قسمتی از زندگی چند روزه شما در فرانسه را تشکیل خواهند داد و توصیه هایی هستند که برای راحت تر زندگی کردن شما در این کشور بسیار مفید خواهند بود . البته اگر قسمت اقامت طولانی مدت و یا اقامت دائم در این کشور را دارید بهتر است قبل از اقدام برای دریافت اقامت حتما در خصوص فرهنگ و نحوه زندگی مردم فرانسه مطالعات بیشتری انجام داده و بهتر است زبان فرانسوی را هم تا حد متوسط بیاموزید.

اگر قصد سفر به فرانسه   و اقامت در این کشور را دارید حتما با مشاورین سیاحتگران ساحل آفتاب تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

تلفن: 00982188656892

travel.sahelaftab.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.